aswolk

Niek

Forum veteraan
PH-SAM
Zijn er nog mensen wezen vliegen? Foei!
Al t vliegverkeer is stilgelegd! ;)

Laatst bewerkt:
Yep, wel lekker rustig zo in de lucht.

Maar voor ons 1 (?) dag 0 inkomsten :mad:

Ik was het wel van plan. Alleen al omdat het zo lekker rustig zou zijn in de lucht ;) En natuurlijk een beetje uit puberale dwarsliggerij.

Ik kreeg begin van de middag al het idee (15-04-2010), toen ik tussen Lekkerkerk en Gouda naar een klusje fietste, dat al het vliegverkeer wat ik zag in zuidwestelijke richting ging. Dus voor de aswolk uit.

Vliegen is er niet van gekomen vanwege inloopavond op de school van mijn kinderen. Ben nog wel even wezen kijken naar het laatste restje van de zonsondergang. Deze was idd vrij rood. Maar of het me ook opgevallen was als niemand verteld had dat de zonsondergang roder zou zijn dan normaal weet ik niet.

Zijn er nog mensen wezen vliegen? Foei!
Al t vliegverkeer is stilgelegd! ;)
Als je brandstof vliegt loop je risico (NOT!). Het as is zeer scherp van structuur en zal je cilinderwand en zuiger beschadigen. Voor de elektro-vliegers natuurlijk geen enkel probleem. De stofdichte lagertjes trekken het wel. Hooguit wat extra slijtage aan je propellor. :rolling:

Hoop dat het snel weer weg trekt. zit op het moment in noord schotland (bij inverness in de buurt.) en zou volgende week toch wel graag weer naar huis willen.

die aswolk is toch op 10 km hoogte?
moet je wel erg hoog gaan vliegen
Schijnt van wel maar ondanks dat onze Cessna`s etc. nooit zo hoog komen zijn wij ook "grounded" :mad:

ook de zweefvliegtuigen staan bij ons op de zweefvliegclub vandaag grounded:( stel je voor dat de motoren uitvallen:confused::confused::confused::rolleyes:
Lang leve ivw die weer aan ieders belang heeft gedacht...:sleepy:

hallo
er is bij de vliegtuigen ook al een aswolktopic!!!!!!
die as doet echt stof doen opwaaien,:D:D:D
mvg markioo

as wolk,ik zei stofwolk sorry

Laatst bewerkt:
Tot en met in Bosnië....
Vandaag zou er bij ons een generaal per heli op bezoek komen:
not.
Kwam per auto... stofwolk....:sleeping:

Hier worden wel heidebranden geblust met helies, die gasten hebben alle ruimte !

Die aswolk kan nog wel een tijdje duren vrees ik. De vulkaan blijft hoesten, (kan wel een jaar duren) en alles komt onze kant uit :(

hallo
die as is is niet goed voor de umweltzone in duitsland:p:p:p:D
die vulkaan moet ook maar een roetmeting ondergaan,
als je ergens een sigaretje opsteekt wordt je al gemaand hem uit te doen,
in een stukje op tv lieten ze zien dat er een tijd geleden een vliegtuig door zo n wolk vloog en de vleugels en de romp waren helemaal kaal gezandstraald door die as deeltjes en het voorraam was helemaal wit mat gestraald en de motoren hadden flinke schade opgelopen en dan kan je wel voorstellen dat ze dat willen voorkomen en op ongelukken,
er waren wel vaker vulkaan uitbartsingen geweest zei die man maar zo erg nog nooit,
en de gevolgen ervan worden nu ook pas serieus genomen,
en het kan inderdaad maanden duren voor die wolk onschadelijk en qua dichtheid is afgenomen,
maar wat er wodt gesproken van rc modelvliegtuigen mogen ook niet vliegen vind ik een beetje overdreven,die komen toch niet zo hoog en er zijn geen levens mee gemoeid,
we zeggen toch ook niet dat je niet met je rc auto niet mag rijden omdat er geen airbag/apk opzit??!!:D:D:D
mvg markioo

die aswolk is toch op 10 km hoogte?
moet je wel erg hoog gaan vliegen
Die aswolk ligt niet alleen op 10km hoogte. Sterker nog, vanaf 11km is er eigenlijk geen risico op dit moment.
Echter wel al vanaf grond niveau.
Kijk maar eens naar deze kaartjes:
Met Office: Volcanic Ash Advisory Centres

Als je auto al een tijdje buiten staat kun je het trouwens ook zien.
Ga maar eens voorzichtig met je vinger over het dak (of liever voor- of achterraam om krassen te voorkomen) en ruik dan maar eens aan je vinger.

Ik stond sinds donderdag vast in brussel. Alle huurauto's waren weg, treinen zaten vol en het was chaos op de stations.
Uiteindelijk met taxi van brussel naar schiphol gekomen...

Laatst bewerkt:
Nou, als ik de huidige situatie en de voorspellingen voor vannacht zie, wordt er toch weinig gevlogen dit weekend. :(

Motorzwever maar klaarmaken want wat er vliegt nu even toch niets op 1200 voet in de aanvliegroute naar Schiphol. :banana:

hallo
en dan een domme opmerking van mijn kant,
als je nu wat in het oosten of iig ver weg besteld wat door de lucht hier heen moet komen??!!dan versturen ze het niet,
dan kan je lang wachten op je pakkie,,want de vracht wordt nu ook niet gevlogen,
dus bestel voorlopig maar niks wat met luchtpost verstuurd moet worden,
of het moet met de postduif mee kunnen:D:D:D
mvg markioo

Back