Nee, nu vlieg ik met een gewone 450 met flybar. Het voordeel is dat ik de techniek nu goed ken om alles af te regelen. Ik zie zelf als enig "nadeel" dat een fbl mooier oogt (persoonlijk). Ik vlieg gewoon circuitjes met rolls en loopings en ik denk niet dat ik mij ooit in zwaardere 3D werk zou wagen.
Met flybar kan je ook gewoon "3D" vliegen.
[..]
Als je geen 3D ambitie hebt en gewoon wil sportvliegen dan is idd flybar zeker geen slechte keuze. Moest je je later bedenken kan je hem nog altijd ombouwen naar flybarless.
[..]
Hier een atom 500 met flybar en volgens mij kan die vliegstijl wel in het hokje "3D" worden geplaatst
Ik vind FBL wel gemakkelijker vliegen, het geeft wat de stabiliteit van een groter model en dat vooral mbt windgevoeligheid en interacties die door de fbl-gyro worden gecorrigeerd.
Maargoed, wat zoek je precies in een heli?
zo wat punten:
De atom lijkt me degelijker dan een trex maar zo lang je niet crasht zal dat een klein verschil zijn.
De trex heeft wellicht een 'torque tube' voor de staart-aandrijving, de atom een riem. De riem kan enige problemen geven met statische elektriciteit maar is er beter tegen bestand als je bv wat gras maait met de staartrotor.
Align onderdelen vind je bij veel winkels, Compass enkele; canopy's idem, meestal meer keuze voor een align.
Align heeft nogal eens nieuwe revisies (500 - 500pro - 500dfc pro, v1, v2 etc..), misschien leuk voor bv dingen als schuine vertanding wat iets stiller is maar het kan het vinden van onderdelen van je 'oude' model misschien wel wat lastiger maken.
Zelf niets tegen Align maar wel tevreden over m'n Compass heli's met 'align' servo's

gewoon best goed voor het geld.