ATR: nieuwe track-layout

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Low_E, 25 dec 2007.

  1. Low_E

    Low_E

    Lid geworden:
    25 apr 2007
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Dworp - Brabant - België
    Nieuwe Tracé-layout

    [voor moderators: gelieve titel-typo van deze thread te corrigeren: "tracl" moet natuurlijuk "tracé" zijn. Ik kon het echter blijkbaar niet meer aanpassen, na eerste publicatie]

    Voor de kenners en niet-kenners, ATR staat voor Alka Tele Racing en is een Off-road-club, (elektro, 1/10), gesitueerd te Stokrooie, nabij Hasselt (België)

    adres:
    Pikanshoefstraat
    3511 Hasselt
    (googlemaps)

    en voor zover ik kan bepalen: (via Google Earth):
    50°58'15.73"N
    5° 15'58.65" O

    [​IMG]

    Toen ik er vandaag kwam aangereden, merkte ik op dat er sporen waren van en groooote hoop grond, die deels weggegeschept leek ...

    [​IMG]

    Ik bedacht onmiddelijk dat de ATR-mensen wellicht wel aan hun parcours gewerkt zouden hebben. Ik moest maar het hoofd draaien ..

    en onmiddelijk viel me de nieuwe hoge wand op:

    [​IMG]

    Maar dat was niet alles! Blijkbaar was het hele trace bijgewerkt.
    Ik nam flink wat foto's en hoop dat ze duidelijk zijn:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik stapte op de rijdersstand om van daaruit ook wat foto's te nemen:

    [​IMG]

    een nieuwe kombocht, na de verlengde Amerikaans tafel. Deze netjes uitjumpen, vlot door de bocht en gas erop om de dubbele in één keer te kunnen nemen.

    [​IMG]

    Hierna na een vernieuwd gedeelte: de verhoogde bocht, in twee niveauverschillen te nemen.
    Terug naar beneden, bijsturen met het gas, want het gaat redelijk stijl naar beneden.
    Daarna onmiddelijk naar rechts om weer uit te lijnen voor de steile "schans-bocht".

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hoe heet zo'n schans-bocht eigenlijk? Ik zal weer wat nieuwe terminologie moeten bijleren.
    De vriendelijke Patrick van ATR legde me uit dat deze nieuwe stukken aangelegd werden met behulp van stukken (afgekeurde) "half-pipe" (halve ronde pijp-schansen voor rollerblades, Skateboards, ...) en het is eraan te zien: zeer lichte doch sterke constructie! Dat blijft wel even staan.

    [​IMG]


    Zicht vanop de verhoogde bocht:

    [​IMG]

    Verder staan er natuurlijk nog de vetrouwde zaken zoals de prima uitgeruste werkplekken met tafels, stoelen, elektriciteit, ...

    [​IMG]

    en het pilotenpodium/rijdersstand:

    [​IMG]

    De sponsor mag er fier op zijn :)

    [​IMG]

    Mocht je deze mensen willen contacteren, dan vind je hier wel de juiste telefoonnummers:

    [​IMG]


    *****

    off the record. De mensen van ATR hebben hier zeker veel energie in gestoken ... maar gelukkig vinden ze precies ook de tijd om van't leven en werken te genieten :) :)

    [​IMG]

    [​IMG]


    Awel mannekes, chapeau! (="hoedje af" voor onze noorderburen).
    Ik kwam al graag in Stokrooie rondhossen, nu doe ik het nog veels liever :)


    ps: de website van ATR: http://users.pandora.be/a_t_r/ is niet echt up-to-date, jammer genoeg.
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2007
  2. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Mooi baantje hoor... Ziet er zeer goed uit...

    JK.
     
  3. nielsVV

    nielsVV

    Lid geworden:
    1 feb 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Affligem[BE]
    Amai, die hoge bocht, das pas een bocht!! :)
     
  4. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Ziet er erg leuk uit, die bocht op het einde van het recht stuk vooral, lijkt op die van het vorige EK.
     
  5. red-bull-racing

    red-bull-racing

    Lid geworden:
    6 mei 2007
    Berichten:
    162
    Locatie:
    turnhout
    Bedoel je niet het BEGIN van het rechte stuk?

    Ik heb er zondag de enduro-race (3 uren) meegedaan, het was zeer plezant alleen wat weinig volk, we waren maar met 4 teams.

    Die BBQ was er nog een restantje van :) .

    Deze zomer word er waarschijnlijk een 6 of 8 uren race georganiseerd,
    allen daar heen!!! :)

    groeten
    Simon
     
  6. nielsVV

    nielsVV

    Lid geworden:
    1 feb 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Affligem[BE]
    Is er bij atr ook een truck klasse? zoja, is daar dan genoeg interesse voor bij club wedstrijden?
     
  7. Chambrant

    Chambrant Guest

    hoi
    ik kan ni wachten om nog is te komen rijden

    @Low_E en Simon, waneer gaan we is trainen voot de EIR?

    hoor het wel?


    willem
     
  8. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Ja ik kon er ook nu weer niet bij zijn door examens, heb Mol enz. ook al 2 keer moeten overslaan. Na januari rij ik ALLES mee :p
     
  9. elvo

    elvo

    Lid geworden:
    5 apr 2005
    Berichten:
    495
    "Wall of Death" noemt zoiets.
     
  10. flipside

    flipside

    Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Berichten:
    755
    whoaaa cool! wat mij opvalt is dat de meest ergerlijke off camber bocht ooit gemaakt, nu verdwenen is :)

    die wall of death, zet daar nog een stuk boven dat verder door draait, dan kunde iemand laten passeren me ne salto move. Best wel stukske afbakening verwijderen dan :)

    In bergschenhoek hebben ze ook de hele baan overhoop gegooid, wordt nog plezant komend seizoen!
     
  11. b4

    b4

    Lid geworden:
    6 jan 2005
    Berichten:
    103
    Locatie:
    nieuwkuijk
    ooooke dat ziet er goed uit.
    ik vond de baan van vorig jaar al super
    maar ik denk dat dit weer beter is.

    gr tom
     
  12. Low_E

    Low_E

    Lid geworden:
    25 apr 2007
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Dworp - Brabant - België
    de off-camber bocht is inderdaad verdwenen maar er zit ergens anders een bocht die hiermee te vergelijken valt.
    (na rechte stuk, 4e bocht, na eerste dubbele jump)

    @ArticRacer: Ik heb er m'n truckje gisteren al de sporen gegeven. Zoals gewoonlijk is het er niet zo eenvoudig. De baan begon al wat te ontdooien en binnen de kortste keren hingen mijn banden vol. 't Was al maanden geleden dat ik nog eens off-road reed en ik werd er snel aan herinnerd dat ik een gevoeligere gas-trigger moest hanteren. Off-road rules :) Je moet niet alleen de juiste lijn zoeken maar natuurlijk ook rekening houden met de ondergrond, jumps, ...

    @Niels: ik gebruikte gisteren Losi Step-Pins en dat leek me een goeie keuze met al die blubber. De zachte grond van ATR vormt al snel een semi-klevende laag die op je profiel blijft zitten. Ik hoop maar dat we deze bandjes mogen gebruiken op EIR

    @Simon: ik hoorde het nieuws van die endurance ook gisteren en heb eens lichtjes gevloekt! Mocht ik het geweten hebben, dan was ik zeer graag ook gekomen.
    Op de site van ATR staat echter weinig tot geen nieuws. Als je nog eens hoort van een endurance op ATR of Arendonk, post dat hier dan ook ff!

    @Potloodslijper: die Wall-of-Death staat idd aan het begin van het rechte stuk.
     
  13. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Wordt op sommige plekken op de baan het zicht niet belemmert door die boompjes die er staan? Of valt dat mee?

    JK.
     
  14. red-bull-racing

    red-bull-racing

    Lid geworden:
    6 mei 2007
    Berichten:
    162
    Locatie:
    turnhout
    Is idd een mooi circuit. Goed op weg om een vd mooiste, échte, off-road circuits van europa te worden!

    @allen: ik stel voor dat we ALLE data aan flipside doormailen. Zo kunnen steeds één agenda raadplegen via http://www.rc-offroad.be/

    @f Jay: no prob die boomkes

    groeten

    igor
     
  15. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    waaaaaaaaaaaaaauw !!!!

    Coople says: nice work !!!!



    het komende BNK wordt hypercool
     
  16. Low_E

    Low_E

    Lid geworden:
    25 apr 2007
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Dworp - Brabant - België
    Kan er soms iemand wat info geven in verband met de bandjes die daar best gebruikt worden?
    Ik weet dat er veel wordt gereden met Medial Pro (blauw ? groen?) maar ook Losi Bigshot ... én dat de bandenkeuze vaak varieert doorheen de dag, naarmate dat de piste meer (uit)droogt.

    Wat in geval van vochtig/regen?

    En ook: weet er iemand welke Truck-bandjes er best gebruikt?

    (Ik heb hier nu wat steppins ligen van Losi, gaan die OK zijn?)

    Alvast ne merci :)
     
  17. Hier valt mijn baantje in het niets....Maar 50M.....
    Wat zou ik daar graag een mijn Schumacher Fireblade EVO en de Kyosho Ultima op los laten. In de herfstvakantie naar Hengelhoef, en van daaruit naar Hasselt. Zekers!!!

    Groeten,
    Roger Schouteten
    MAC-Ulestraten

    PS: De Minishop On-Roadbaan ziet er ook vet en cool uit. Toen ik de bar in liep, waande ik me 20 jaar terug. Overal oude zenders, kappen, enz. Echt vet!!!
     
  18. Gonzo

    Gonzo

    Lid geworden:
    17 sep 2007
    Berichten:
    180
    Om te trainen en de clubkampioenschappen heb je maar 1 setje banden nodig voor heel het seizoen: medial pro, zachte type. Er wordt gezegd dat bij licht vochtige baan de medial pro van het hardere type nog iets beter gaat, maar dat verschil is klein.

    Opt BNK wordt er ook met bigshot red gereden, waarschijnlijk nog iets sneller, maar veel rapper versleten.

    En als het echt te plakkerig wordt, studs.
     
  19. potloodslijper

    potloodslijper

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    1.605
    Locatie:
    Antwerpen
    Maar Medial Pro is dit jaar niet meer toegestaan op het BNK. Medial Pro is echter net overgenomen door een Belgische onderneming, en men is nu bezig met de verhuis naar België. Grote kans dus dat Medial Pro volgend jaar gewoon terug toegelaten is!
    Red RC - RC Car News
     
  20. red-bull-racing

    red-bull-racing

    Lid geworden:
    6 mei 2007
    Berichten:
    162
    Locatie:
    turnhout
    Low-E

    Nat/plakkerig = stud Red
    droger = Stud Silver
    poederbak = Bigshot
    vooraan die banden met die lijntjes...ge weet wel ;-)

    (simon heeft er nooit met medial pro gereden; bijna altijd stud red)

    igor
     

Deel Deze Pagina