ATTENTIE logo 550sx

Bedankt voor het mee zoeken:thumbsup:
Maar volgens mij leveren ze alleen maar in Zwitserland :(:(:(:(

Jammer dat de Nederlandse webshops niet meer van dit soort upgrade parts in hun assortiment voeren.

mvg. Freddie

ff vragen weet je meer ;)

zie onder

Hello,

We ship also to Netherlands. Order by mail and payment by paypal.
We offer the price incl. shipping cost and you can let us know if you like
it or not.

Best regards,
martin

SPEED UP YOUR HELI
helituning.ch
Muehleweg 22
CH-5034 Suhr

en dan heb ik het nog geen eens nodig.

Jij bent de eerste die ik zijn 550SX zie ruilen voor een X5. Meestal zie je het omgekeerde.

Echt niet tevreden? Die riem die eraf loopt is toch heel simpel op te lossen met die fix? Zoals Anko zegt, als je riem eraf gelopen is, is hij hoedanoek beschadigd dus vervang je die beter meteen.

Een maingear met tandje eraf blijf je ook niet vliegen...
Simpel op te lossen of niet zoiets moet toch gewoon niet kunnen gebeuren met een mikado heli? Als het inderdaad een veel voorkomend probleem is moeten ze gewoon met een oplossing komen, anders kun je net zo goed een align kopen ;)
(posted with a tablet)

Simpel op te lossen of niet zoiets moet toch gewoon niet kunnen gebeuren met een mikado heli? Als het inderdaad een veel voorkomend probleem is moeten ze gewoon met een oplossing komen, anders kun je net zo goed een align kopen ;)
(posted with a tablet)

Akkoord! Zal wel een nieuwe tail rotor pulley voor komen. Relatief nieuw model uiteindelijk. Blijkbaar is de SX heel gevoelig aan die riem als hij niet met absolute perfectie gelegd en gespannen is. (wil niet zeggen dat mensen hun heli's niet goed zouden bouwen maar bij sommige mensen komt het nu eenmaal niet voor ook al vliegen ze smack)
Zou idd wel niet mogen ChrisDV

Benieuwd of er een antwoord op komt, aan de andere kant, ik maak me niet echt druk in die mini upgrade als ik daarmee gerust kan slapen/vliegen ;-)

ff vragen weet je meer ;)

zie onder

Hello,

We ship also to Netherlands. Order by mail and payment by paypal.
We offer the price incl. shipping cost and you can let us know if you like
it or not.

Best regards,
martin

SPEED UP YOUR HELI
helituning.ch
Muehleweg 22
CH-5034 Suhr

en dan heb ik het nog geen eens nodig.

Martin heeft intussen wat meer landen toegevoegd om naar te verzenden

Heb er dus 1 besteld. ;)

logo 550

Ik heb over dit probleem een mail naar Mikado gestuurd. Zij hebben nog geen melding gehad over dit probleem, of over de 550 sx algemeen.

Dit is de mail:

Hi,

I was wondering if Mikado already have an upgrade for the problem where the belt come of from the 550 sx. It seems that a lot of people have this problem and have solved this with the spedix belt tension kit. But i cant find this item anywhere. Am a happy owner from a 550sx and i hope it stays that way and i dont have to crash this heli with this problem.

Answer:

Hello Davy,

at the moment we have no issues with the 550SX so far.
Please cam You tell us what 'a lot of people' mean in numbers? Up to now nobody has contacted us about this.

Mit freundlichem Gruß / Best Regards
Jörg Rautenstrauch

Misschien is kijken op welke forums dit probleem nog aan bod komt en aan Mikado voorleggen.

En Tommeke, heb je het al eens met Michael Daris over dit probleem gehad ? Hij vliegt ook al jaren met Mikado en doet veel afstellingen.
Heb met mijn 550 tot nu toe nog geen probleem hiermee, blijven hopen.

Hoi Davy.

Ik zou ze even op het draadje op HeliFreak.com attenderen.
Geloof zelfs dat daar meerder draadjes over lopen over dit probleem.

mvg. Freddie

550

Idd, heb juist terug mail gestuurd naar Mikado, heb ze gezegd voor eens naar de verschillende threads the kijken op de forums en heb ze gevraagd om een reactie op dit probleem te geven of eventueel tips om dit probleem te voorkomen.

En Tommeke, heb je het al eens met Michael Daris over dit probleem gehad ? Hij vliegt ook al jaren met Mikado en doet veel afstellingen.
Heb met mijn 550 tot nu toe nog geen probleem hiermee, blijven hopen.

ja hoor, Michael is een goede vriend van mij. Hij zegt dat hij het ook al eens gezien heeft bij de 600, tot nu toe hebben zijn klanten dit probleem nog niet gehad met de 550.

Zo ik heb mooi op tijd de upgrade binnen:banana:
Is toch weer een zorg minder met de maiden morgen.

IMAG0338_zpscbf72422.jpg

IMAG0340_zpsc735e97c.jpg

David jij nog bedankt voor het verder door vragen in Zwitserland:thumbsup::thumbsup:

mvg. Freddie

Afgelopen zaterdag besteld, vandaag in huis.
Zit dus ook nog een weekend bij.
Denk dat je hem zaterdag wel in huis hebt.

Mvg. Freddie

logo 550

Heb mail terug gekregen van Mikado. Ze zeggen dat er maar een 10 tal personen dit probleem hebben, het wordt enkel serieus genomen als een een groot aantal % van de verkochte helis dit zouden hebben. Ze zeggen dit over de tail: Do not use a extreme high belt tension. Set the tail pitch correct (max. 27°) and use not to much coll. pitch. Then You will have no problem.

Heb mail terug gekregen van Mikado. Ze zeggen dat er maar een 10 tal personen dit probleem hebben, het wordt enkel serieus genomen als een een groot aantal % van de verkochte helis dit zouden hebben. Ze zeggen dit over de tail: Do not use a extreme high belt tension. Set the tail pitch correct (max. 27°) and use not to much coll. pitch. Then You will have no problem.

do not use too much collective...wat voor nut heeft zo'n heli dan voor een harde 3d piloot?

En 27graden tailpitch is ook te weinig voor 3D.

Maar ik blijf erbij dat het geen design fout is, het werkt goed voor heel veel mensen al vele jaren. Maar een bredere roller zal natuurlijk helpen maar dan zit er nog steeds iets mis in je mechanica als eigenlijk de riem eraf wil lopen.

En 27graden tailpitch is ook te weinig voor 3D.

Maar ik blijf erbij dat het geen design fout is, het werkt goed voor heel veel mensen al vele jaren. Maar een bredere roller zal natuurlijk helpen maar dan zit er nog steeds iets mis in je mechanica als eigenlijk de riem eraf wil lopen.

geen design fout, frabicage fout. mechanica in de tailbox is zo goed als niet aan te passen, volgens mij zijn de gaten in de oranje zijplaten niet volledig perfect op dezelfde plaats geboord, waardoor de tailshaft niet perfect haaks staat op de tailboom en de belt aan 1 kant van de pulley loopt.

Back