Auto bold slecht

hej ,

ik heb m'n wagen volledig gepoetst echt volledig want ga er een brushless setje insteken. nu de motor steekt er nog niet in dus deze kan al moeilijk weerstand bieden. als je aan je bandjes draait draaien ze echt wel 10sec lang aan 1stuk normaal bij mij is dat maar 3sec meer wat heb ik nu veranderd : andere kogelagers gestoken rubber sealed dnk ik en een andere diff vervangen. ik heb alle kogellagers met speciale olie gesmeerd (bushing oil) en met de kogellagers heb ik ondertussen er al 2 ritten van ong een 2u opzitten. ik had alles eerst mooi proper gemaakt met wd-40 en daarna de bushing oil erop gedaan. maar hoe komt dat de bandjes nog zo slecht draaien ?

grts Olii

Laatst bewerkt:
Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je het verschil van lagers merkt, de rubber sealed lagers lopen nu eenmaal iets zwaarder (met iets meer weerstand) dan de 'gewone'.
Niets om je zorgen over te maken, verschil zul je alleen merken in een hele snelle auto met weinig vermogen, denk bv aan een 1:12 direct drive auto met 4 cellen of een stock 4wd on road. Je vertelt niet over wat voor auto het gaat.

bv je draait aan een bandje , nrm blijft het bandje even draaien bij mij niet dus , als je de wagen op de grond zet en geeft hem een duwtje bolt ie nrm even verder bij mij dus ook niet .. :)
Je bedoelt dat de als je normaal de auto een duwtje gaf dat hij normaal even verder rold(in plaats van bold) maar nu dus niet.
Dat zal dus waarschijnlijk aan die lagers liggen.

Je bedoelt dat de als je normaal de auto een duwtje gaf dat hij normaal even verder rold(in plaats van bold) maar nu dus niet.
Dat zal dus waarschijnlijk aan die lagers liggen.
Bollen = Vlaams voor rijden / rollen / voortgaan.
Verder: de vervoeging van het werkwoord rollen: hij rolt.
En ik denk inderdaad ook dat het aan de rubberen seals ligt. Niets om je zorgen over te maken.

het kan zijn dat je de moeren van de banden te vast draaid. Je moet eens proberen met de moeren een kwart slag los te zetten en dan eens met de banden te draaien draaien. Draaien de banden nu langer dan is de oorzaak geweten. Anders ligt het waarschijnlijk aan de lagers zelf.
Groetjes

bedankt voor alle reacties p.s. ik had de banden al eens een kwart slagje terug gedraaid het helpte maar niet veel en het gaat hier over een tamiya ta-04 pro ;)

en sorry voor mijn klein schrijffoutje en zal in het vervolg ietske duidelijker schrijven ;)

Back