Auto doet vreemd met nieuwe accu.

• Topicstarter Topicstarter Tommy Nova
  • Startdatum Startdatum
Nee, er zit geen setting card bij.

Ik heb de verkoper gister gesproken en die gaat er even voor me achteraan. De auto's die nu geleverd worden hebben sinds kort een andere esc, hij wijkt ook iets af van die op de verkoop advertentie.

Ik heb gister aan de accu een Dean laten zetten, op verzoek van de verkoper, om te kijken wat dan het verschil is. Ben nu aan het laden en ga zo rijden. Ik ben heel erg benieuwd.

Mocht dat geen verschil maken, goed of slecht, kan het gewoon niet anders dan dat het aan de ESC ligt. Dan is het aan de verkoper om met een oplossing te komen lijkt me.

Ik denk dat ik er nu wel alles aan gedaan heb om het probleem te verhelpen.

Jouw zin van dat wanneer je de esc anders instelt, klinkt mij toch wel heel logisch in de oren. Het is toch een andere energiebron...

Thanks voor het meedenken tot zover. Ik ga zo ff rijden en zal de bevindingen weer posten.

Kan je die esc instellen?
Zoja dan heb je denk ik de instelling op low voltage staan in de lipo stand.
Als je hem kunt instellen dan probeer eens om hem in de nimh stand te zetten!
Groetjes Mike

Kijk dat is goed nieuws. Dat betekend dat het makkelijk op te lossen is.

Het is ook een bekend probleem als ik even google. Er staan zelfs filmpjes over op Youtube.

Je hebt deze program card nodig. Officieel is de kaart van hobbywing maar word ook onder veel andere merknamen verkocht.

HB-EZRUN-PCCARD-V2.jpg

Is bij de meeste modelbouwzaken wel te krijgen of anders via internet.
Op ebay vind je ze onder de 10 euro in hong kong.

Waar kom je vandaan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Heren,

net antwoord gekregen van de verkoper. Ik moet dus indd de cut-off uit zetten.

Hieronder zijn tekst.

Ik ga het vanaaf even proberen, en zal mn bevindingen ook hier weer posten.

"""De esc is te programmeren, lees hiervoor de bijgeleverde handleiding even door. daar staan alle settings in In het geval van een nimh/nicd accu van onder de 9 Volt wordt deze gezien als een 2s lipo oftewel de cutt off van de esc wordt ingeschakeld bij 5.2 Volt. De cut off uitzetten doe je als volgt:

zet de esc uit, zender aan -> hou de set knop ingedrukt en zet de esc aan. Hou de set knop ingedrukt tot het lampje 3 keer groen knippert dan loslaten. nu zit je in het menu van de low voltage cut off. nu moet het rode lampje 1 keer branden, dan heb je de laagste punch als het goed is. Dit zou moeten voorkomen dat de auto stopt/schokt nadat snel opgetrokken wordt.

Nadat je dit hebt gedaan ga je de 4de optie programmeren (punch)

zet de esc uit, zender aan -> hou de set knop ingedrukt en zet de esc aan. Hou de set knop ingedrukt tot het lampje 4 keer groen knippert dan loslaten. nu zit je in het menu van de punch funtie. nu moet het rode lampje 1 keer branden (laagste stand). dan kan je de esc uitzetten en is de esc geprogrammeerd.

Dit zou de problemen moeten verhelpen. """

Back