Auto keuze.

Hallo,

Ik ben al lang aan het zoeken naar een goede auto.
Weet er iemand van jullie een goede auto tussen de 150 en 250 euro?
Het liefst van Traxxas
Zelf heb ik al een auto, Maverick Strada XT alleen daarvan zit het as scheef en vliegt er telkens een schroefje uit.
En het werd nu tijd voor een nieuwe auto.

Alvast bedankt,

Paul Janssen

rc auto keuze

bijna alle traxxas auto's zijn onder de 250 euro (borstel motor 12 t)
- de e revo en de tmaxx die worden toch wel rond de 700 euro
als je een beginnende rijder bent zal ik zeker gaan voor een 4x4 het is wel wat meer doorsparen maar dat is wel een stuk makkelijker te besturen
bijv slash 4x4 rond de 400 euro (heb ik zelf ook ben er erg tevreden over)
of de stampede 4x4 prijs weet ik effe niet.
bij de bovenstaande types slash en stampede zijn de prijzen erg hoog want er zit een velineon motor en regelaar in (borsteloos ) kan met een lipo 3s rond de 110 kmh 3s accu is niet inbegrepen!
als je toch voor een wat mindere prijs wilt gaan zou ik gaan kijken voor de traxxas monstertruck series
is rond de 225 -250 euro
enige naadeel is hij trekt HEEEELLL veel weelies

mvg

matthijs

De auto die ik zelf heb is ook 4x4.
Dat is inderdaad makkelijker dan met 2wd, dan slip je niet zo snel weg als je snel weg rijd. Zelf zat ik te denken aan de bandit, maar die is wel heel laag.
Dus ik zoek even rond bij de monstertruck serie.

mvg.
Paul

Stampede 2WD met borstelmotor, is al een erg leuke wagen om mee te crossen. En als je later sneller wilt is de aandrijflijn al klaar voor borstelloos. Al die monster jam wagens van Traxxas zijn op de Stampede gebaseerd met wat kleine aanpassingen om de wagens elk hun eigen vorm te geven (andere kap, kleuren van onderdelen, etc).

Waarom is 4wd geschikter voor een beginner? Ik heb een Slash 2wd en die is absoluut niet moeilijk te besturen, zeker niet standaard. Met dat budget kan je kiezen uit de Slash, Bandit, Rustler, Stampede. Allen XL-5 en 2wd. Dat zijn leuke setjes voor beginners, het enige nadeel is dat je héél lang moet wachten tot je bijgeleverde oplader de batterij laadt. Als ik van jouw was zou ik je budget iets verhogen en er een snelladertje bijkopen (een snellader kost trouwens ook niet zoveel).

Men kan je tips en ervaringen geven over de auto's die ik genoemd heb, maar op het einde ga jij toch zelf je keuze moeten maken. Het zijn allemaal degelijke auto's.

Wat ik wel jammer vind is dat je geen ander merk een kans geeft.

Oke, ik ga even doorzoeken.
Het hoeft van mij niet een traxxas te zijn, maar het voordeel ervan is dat je de onderdelen heel makkelijk kunt bestellen, want dat is niet bij alle merken.

Is de rustler ook een goede en redelijk snelle auto?
Ik heb er namelijk al veel goede dingen over gehoord, maar laatst was ik ben mijn neefje en zijn vriend had een rustler alleen die ging echt heel langzaam.

Is de rustler ook een goede en redelijk snelle auto?
Ik heb er namelijk al veel goede dingen over gehoord, maar laatst was ik ben mijn neefje en zijn vriend had een rustler alleen die ging echt heel langzaam.
Rustler is ook een goede auto, maar let op ze zijn niet allemaal sloom, ik ken iemand die een Rustler heeft die over de 120 loopt

beste paul

de rustler heb ik ook mee gereden ( van iemand anders )
de vxl versie is eigelijk NIET te doen hij slipt heel erg veel
de wat joris zij over 2wd makkelijker is dat is absoluut NIET waar
2wd maak veel meer weelies slipt veel erger en ik had het over een beginnende rijder
4x4 is veel beter en makkelijker in zand strand aarde gras want als je in de liptraakt
kan je door je 4x4 en door het vermogen de auto weer recht trekken in de bocht
als je wat meer gas geeft.
ik heb hier wel een site voor je van traxxas zelf en dan moet je voral letten op de sterretjes van 1 ster en 2 ster 1 is voor wat meer onervaren rijders en 2 moet je eigelijk wel wat ervaring hebben
Traxxas - Products | traxxas.com ga electric en kies een auto
daar kan je heel erg veel info vandaan halen

Ik ga nog een tijdje sparen zodat mijn budget wat hoger word.
Wel blijf ik rond zoeken.
Weet er nog iemand een ander goed merk waarvan de onderdelen makkelijk verkrijgbaar zijn?

De rustler is met die standaad brushed motor en regelaar geen snelheidsmonster, maar dat kan je later nog upgraden. Zoek wat op, op youtube vond ik bijvoorbeeld dit filmpje waar je een goede indruk krijgt van hoe snel de auto is : [URL="
Rustler XL-5 Stock 7 cell 3000Mah Speed Run - YouTube[/URL]

Een stock XL5-5 zal toch wel harder lopen dan die in het filmpje :confused:

Die doet pijn aan je oren, vermoed dat zijn tandwielen te strak staan.

Laatst bewerkt door een moderator:
beste paul

de rustler heb ik ook mee gereden ( van iemand anders )
de vxl versie is eigelijk NIET te doen hij slipt heel erg veel
de wat joris zij over 2wd makkelijker is dat is absoluut NIET waar
2wd maak veel meer weelies slipt veel erger en ik had het over een beginnende rijder
4x4 is veel beter en makkelijker in zand strand aarde gras want als je in de liptraakt
kan je door je 4x4 en door het vermogen de auto weer recht trekken in de bocht
als je wat meer gas geeft.
ik heb hier wel een site voor je van traxxas zelf en dan moet je voral letten op de sterretjes van 1 ster en 2 ster 1 is voor wat meer onervaren rijders en 2 moet je eigelijk wel wat ervaring hebben
Traxxas - Products | traxxas.com ga electric en kies een auto
daar kan je heel erg veel info vandaan halen

Wanneer heb ik dan gezegd dat 2wd makkelijker is? Er werd gezegd dat 2wd constant slipt en wheelie's trekt, en ik zij dat 2wd niet noodzakelijk moeilijk is. Het is niet moeilijk, het is minder makkelijk als 4wd.

Hey,

Ikzelf heb heel wat traxxas staan hier thuis.

De bandit is leuk maar grote draaicirkel bij het gas geven. Hij tilt zijn neusje een klein beetje op en daardoor minder grip.

Rustler gewoon en VXL: schitterend maar graag breekt zijn achterste uit waardoor hij gaat slippen. Prima stuurcontrole. Betere draaicirkel dan de bandit.

De Rally VXL 4x4: toffe kleine pruts maar goed controleerbaar door de 4x4. Liefst zeer vlakke ondergrond voor deze. Bij het kleinste steentje gaat ie springen.

Slash VXL 2wd: een pracht van een auto. Zeer goeie wegligging, draaien, geen grote slijtage op de banden. Een echte r/c wagen met pracht prestaties. Enorm sterk.

Mijn voorkeur in jouw plaats zou ik de slash aanraden daar ik heel wat ervaring ermee heb. Neem voor de prijs een XL-5 (brushed) motor en later kun je een lipo-batterij erin doen. Dan gaat hij ook lekker hard.

Zelf steek ik de lipo in men vxl dus deze gaat als de hulpdiensten. Vrij hard dus maar nog steeds controleerbaar.

Laadtijd bij traxxas duurt wel lang waardoor een snellader aan te bevelen is ofwel een reeks wisselbatterijen gebruiken.

Groetjes en succes ermee!!!;)

Back