auto met startbox starten

Hallo ik heb altijd een 1/10 nitro auto gehad en deze starte ik altijd met mijn startbox.
nu heb ik een 1/8 versie en die krijg ik niet gestart met de startbox.
als ik het vliegwiel op de startbox druk dan lijtk het wel of de startbox te weinig kracht heeft ofzo...

weet iemand wat dit kan zijn? accus zijn wel gewoon helemaal vol van de startbox..

Hallo ik heb altijd een 1/10 nitro auto gehad en deze starte ik altijd met mijn startbox.
nu heb ik een 1/8 versie en die krijg ik niet gestart met de startbox.
als ik het vliegwiel op de startbox druk dan lijtk het wel of de startbox te weinig kracht heeft ofzo...

weet iemand wat dit kan zijn? accus zijn wel gewoon helemaal vol van de startbox..

Het lijkt er op dat de motor of motoren in je startbox gewoon niet sterk genoeg zijn.
Zit er 1 of 2 motoren in? en is/zijn dit 540 of 550 motoren?

Ook niet te vergeten, kunnen je accu's de gevraagde stroom (nog) wel leveren? Dit is met een multimeter makkelijk te controleren door de spanning tijdens de startpoging te meten. Valt de spanning van je 12volt accu's terug naar 10 volt of minder dan zijn je accu's of te klein of te oud.

Goedkope 1500/18800mAh pakketten haal je voor een tientje nieuw en voldoen prima voor een weekendje starten.

Maar zeker weten dat het startwiel niet tegen de bodemplaat aanloopt?

nee die loopt er echt niet tegen aan.

Ik heb de gloeiplug eruit gehaald. er een beetje brandstof in laten lopen. toen heb 2x op de startbox gehouden met de 2 beste accus die ik nog had en mijn vinger op de uitlaat. Daarna de plug er weer in en hij starte vrij snel. Maar denk dat het nog steeds handig is om 2 nieuwe accus te bestellen.

Dus de goedkoppe 1500/2500mah moet voldoende zijn?

heb wat accus gevonde. welke kan ik het beste nemen?

- LRP 7,2v 2200mah racingpack 15euro
- nimh 7,2v 2000mah racingpack Tamiya 14 euro
- nimh 7,2 2400mah racingpack Tamiya 16euro

allemaal bij conrad

In een volledig raceweekend verbruik ik niet meer dan hooguit 1500mAh, dus wat is het je waard?

Je kunt ook voor een goedkoop 4S LiPo gaan of 2x een 2S pakket. Aan een 20C pakket bij 3000mAh heb je al voldoende.

Zijn de Hobbyking B-grade accu's hiervoor niet geschikt? Kosten weinig en voor deze toepassing lijken mij top accu's een beetje zonde van je geld.

ik las alleen op de conrad site dat iemand ook de 7,2 2000mah had gekocht maar die uit elkaar klapte op zijn snel lader.. Dus kan ik dan beter die van 2400mah bestellen?

lrp is een merk en nimh is een type accu. iedere accu kan uitelkaar klappen op de snellader tis hoe je er mee omgaat. persoonlijk zou ik voor een loodaccu gaan das gewoon 1 ding opladen en gaan, en hoeft je niet eerst je 2 accus te laden wat nog meer tijd kost terwijl ze ook nog eens sneller leeg gaan en duurder zijn

2 stekkers om met nihm 14.4V te krijgen wss.
Zo is het met mijn startboxen. Heb een q-world en robitronic, maar buiten de kleur zijn het dezelfde :).

Back