auto motor op vliegtuig

Ik kan me niet voorstellen een motor op de neus minder geluid maakt dan de zelfde motor op de achterkant. Ik ben wel meer projecten begonnen waarvan niemand dacht dat die zouden vliegen :p

Je hebt nergens kunnen lezen dat ik schrijf dat het model niet zal vliegen. :nooo: Of het goed zal vliegen, tja daar heb ik mijn twijfels bij. Eenmaal op snelheid zal het wel gaan maar voordat je die snelheid hebt bereikt bij de start .....????
Mijn grootste probleem is het geluid en geloof me maar, een duwprop maakt meer herrie dan een trekprop. Dat is gewoon een soort van "natuurwet". Natuurlijk zijn er uitzonderingen en kan je bepaalde modellen met een duwmotor door allerhande maatregelen best wel stil krijgen. Helaas is dat voor veruit de meeste modellen niet zo. En het maakt weinig uit of je een brandstof motor of een elektro motor gebruikt. Er zijn mij gevallen bekent dat je het verschil niet eens hoort! Dat is vooral voor mensen die het geluid op afstand horen. Zo is er iemand die klaagt over de "herrie" die sommige modellen van onze club maken. Toen wij vroegen welke modellen dat dan vooral waren bleken het een paar grote modellen met een verbrandingsmotor te zijn maar (voor ons) gek genoeg ook twee Swifts. Deze hebben een "stevige" brushless motor.
Volgens de klager moesten wij maar allemaal elektro gaan vliegen dat zou minder geluid produceren. We hebben maar niet verteld dat twee van de modellen een elektromotor hebben. Wel een duw motor en het extra geluid wat dat oplevert wordt dus wel degelijk gehoord.

Back