Auto-rotatie

ik gebruik de beste carbon blades die voor Raptor beschikbaar zijn :-)
en geloof me als ik zeg dat ik reeds 100'den vluchten erop zitten heb.
tot nu toe ben ik bespaard gebleven van dit fenomeen ;-)
Zoals al aangegeven, ik hou van de setup waarmee ik vlieg en alles doet het naar behoren.
Tien jaar geleden of zelfs 20 jaar geleden als ik begonnen ben bestond een governor niet en vloog men ook lekker.
Zoals alles nu evolueert vliegt de helft van jullie binnen 10 jaar op automatische pilot (lol)

Zoals alles nu evolueert vliegt de helft van jullie binnen 10 jaar op automatische pilot (lol)

Sterker nog, die dingen kun je al lang kopen. Nu nog onder het mom van zodra je zender controle wegvalt zal je heli zich stabiliseren op zijn laatste positie en rustig gaan zakken.

Dus geen auto-rotatie bij dode batterij ofzo, maar voor als de besturing wegvalt.

Met misschien niet eens een printplaatje met chip meer, zul je ongetwijfeld ook binnenkort een landingsroute kunnen inprogrammeren. :p

Ondanks alle technische vooruitgangen is het meeste gelukkig wel gericht op gewoon handmatig blijven vliegen, maar ten opzichte van 30 jaar geleden onderschatten de meeste piloten hoeveel een beetje gyro tegenwoordig uit maakt voor het vlieggedrag en de moeilijkheidsgraad. :)

Back