auto schoonmaken

• Topicstarter Topicstarter LP
  • Startdatum Startdatum
super-race zei:
hoi
ik strip hem meestal ook en was het gewoon met water af.
maar hoezo mag je de auto niet op de wielen zetten.
doe ik altijd wel :?

Zet je auto maar gewoon op zijn wielen hoor... Het geldt alleen voor auto's met foam banden, als ze daar langere tijd op staan dan worden de banden een klein beetje vlak.

Greetz.

Bartje.

ik zou toch aanraden als je je wagen lang niet gaat gebruiken hem toch met de wielen van de grond te zetten...
beter voor de veren + gewone rubber banden kunnen echt wel vervormen of indeuken ze, ik weet het uit ervaring :roll:

oke bedankt

ik zet hem gewoon niet met de wielen op de grond.
beter voor de auto :D

Zet je auto maar gewoon op zijn wielen hoor... Het geldt alleen voor auto's met foam banden, als ze daar langere tijd op staan dan worden de banden een klein beetje vlak.

Greetz.

Bartje.

Ook je plastic draagarmpjes gaan ervan doorzakken!!!!

Nismo; ik bedoelde uiteraard de wielophangingen juist ZONDER lagers in de afwas ;)

hoi
bedankt voor de tip
want dat wist ik alemaal niet dat de draagarmen kunnen doorzaken en slecht is voor de dempers en bANDEN

BEDANKT !!! :D :D :D

Neem een mooi stuk hout (geef het een leuk verfje) en plaats dat onder je chassis. Zo blijven je banden, veren en draagarmen heel. Het is overigens helemaal niet erg om hem een dagje of paar dagen op zijn banden te laten staan, maar zoals gezegd, beter op een stand.

willywuyts zei:

Greetz.

Bartje.

Ook je plastic draagarmpjes gaan ervan doorzakken!!!!

Hey Willy, waar rijd jij mee?

Hehe, Nismo, jij gelooft me niet he :-)
heb het nochtans al meermaals gezien, bij diegene die me ook niet geloofden.....
Ga dus maar eens gauw kijken.
Vooral de onderste voorarmen gaan wat doorzakken na een tijd.
Als je ze geregeld stuk rijdt, en moet vervangen, heb je daar natuurlijk geen last van :-)

willywuyts zei:
Hehe, Nismo, jij gelooft me niet he :-)
heb het nochtans al meermaals gezien, bij diegene die me ook niet geloofden.....
Ga dus maar eens gauw kijken.
Vooral de onderste voorarmen gaan wat doorzakken na een tijd.
Als je ze geregeld stuk rijdt, en moet vervangen, heb je daar natuurlijk geen last van :-)

:lol: Ook als ze carbon verstevigd zijn?

op mijn serpentje's draagarmen zit in ieder geval genoeg "flex"....
En ik heb wel een paar kromme exemplaren van draagarmen, van voor de tijd dat ik hem met zijn poten van de grond zette.

ik lees hier steeds vet en vet,weet niet of je het weet maar je kan alles beter droog laten,vet trekt namelijk smeer aan.

Radiobox eruit, goed ontvetten met remmenreiniger (hetzelfde als RC cleaning spray), alles goed afspoelen met lauw/warm water, koppelingen inspuiten met WD40 en met een doekje wat WD40 over de rest van de metalen delen uitwrijven.

Back