Auto spugt benzine

• Topicstarter Topicstarter Ratnesz
  • Startdatum Startdatum
R

Ratnesz

Guest
Mijn smartech stormracer spugt benzine. Als ik hem minder rijk afstel gaat ie heel hard stationair lopen en de wielen draaien als een gek rond.

Waar kan het aan liggen?

Mvg

De nitro komt uit de uitlaat.
Maar als ik hem minder rijk afstel doe ik dat d.m.v de hoofdsproeier. Misschien dat dat er ook iets me te maken heeft.

Check eens of je koelkop niet los is getrild en of je niet ergens anders valse lucht hebt.
Sowieso staat je auto waarschijnlijk te rijk...je zou ook een koppelingsprobleem kunnen hebben. Ik denk dat wat meer info wel nuttig is.

Ik ben vrij nieuw hier en weet dus niet wat je bedoelt met meer info.
Info zoals: hoeveel slagen de sproeier open staat, bedoel je dat?

- Als je motor te rijk staat komt er brandstof uit de uitlaat, maar blijft de motor wel normaal stationair lopen zonder af te slaan?
- Draaien de wielen altijd, in de rijke stand en in de armere stand?
- Als je de auto armer zet, hoeveel zet je deze dan armer, m.a.w. hoeveel slagen staat ie als er brandstof uit de uitlaat komt en op hoeveel slagen staat deze als de wielen heel hard draaien?
- Op hoeveel slagen moet de sproeier staan volgens de handleiding van de auto?
- Heb je al gecontroleerd op valse lucht?
- Is de motor al ingereden?
- Hoeveel liter heb je al gereden met deze auto?
- Heb je de koppeling al gecontroleerd?

- Als je motor te rijk staat komt er brandstof uit de uitlaat, maar blijft de motor wel normaal stationair lopen zonder af te slaan?
- Draaien de wielen altijd, in de rijke stand en in de armere stand?
- Als je de auto armer zet, hoeveel zet je deze dan armer, m.a.w. hoeveel slagen staat ie als er brandstof uit de uitlaat komt en op hoeveel slagen staat deze als de wielen heel hard draaien?
- Op hoeveel slagen moet de sproeier staan volgens de handleiding van de auto?
- Heb je al gecontroleerd op valse lucht?
- Is de motor al ingereden?
- Hoeveel liter heb je al gereden met deze auto?
- Heb je de koppeling al gecontroleerd?

- als de motor te rijk staat loopt de motor perfect
- 4 hele slagen staat ie als hij te rijk staat en dan loopt de motor perfect behalve dat ie benzine spugt dan, hoe minder rijk ik hem zet hoe harder die gaat lopen en dan gaan de wielen draaien
- de handleiding heb ik niet meer dus dat zou ik niet weten
- hoe controleer je op valse lucht?
- de motor is ingereden
- ik heb er niet meer dan 2 liter mee gereden
- in de koppeling is kort geleden nieuwe koppelingsschoenen in gekomen omdat deze gesmolten waren

Hopelijk kunt u iets hier mee.

Is het Brandstof of olie wat uit de uitlaat komt?

En laat even weten waar je vandaan komt, wellicht dat er iemand in je buurt woont die je kan helpen.

Ik heb sterk het vermoeden dat je auto gewoon goed afgesteld staat, dat benzine spugen...doet hij dat alleen als ie nog koud is, check eens of dat ook het geval is bij een warme motor.

En wat fuzzy zegt, vermeld je woonplaats even, dan kan iemand je misschien een handje helpen.

Er komt brandstof uit de uitlaat.
Ik woon in Rozenburg Zh

Ik heb het idee dat de benzine die de auto spugt gewoon overschot is. Hij krijgt dus teveel brandstof.
Maar als ik dat armer zet gaat ie hard stationair lopen. Dus daarom snap ik het niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
als je hem armer gaat zetten , moet je je stationairr shroef ook weer iets uit draaien , als je een motor rijker zet , loopt ie slecht staionair dus dan draait men de schroef iets in zodat ie hoger stationair draait , bij armer zetten is het dus anders om.
Maar je koppelingschoenen waren gesmolten , die staat niet goed .

Voor de handleiding evn google , is vast wel te downloaden

gr randy

Laatst bewerkt:
Ik woon in Rhoon, dat ligt bij Rotterdam Barendrecht.
Mocht je in de gelegenheid zijn, kom met je wagen langs, dan regel ik hem in voor je.

Ik ben vrij nieuw hier en weet dus niet wat je bedoelt met meer info.
Info zoals: hoeveel slagen de sproeier open staat, bedoel je dat?

Als je nieuw tot deze materie bent is dan de belangrijkste vraag als de auto of motor ook nieuw is want als die dat is moet je de motor rijk houden voor het inlopen.

Volgens mij is het enigste probleem dat je de stationair schroef wat uit moet draaien nadat je hem armer hebt gezet. Of zit ik hier nou fout???

Dat ligt er maar net aan hoe je motor al afgesteld stond, zolang hij stationair blijft lopen hoef je hem niet hoger te zetten. Vaak is het het geval dat mensen hun motor erg rijk onderin hebben, en daardoor hun stationair te ver indraaien om dat te compenseren. Dit is overigens heel makkelijk te cheken door je LSN wat armer te zetten, zodra je stationair dan (nog) hoger word, zet je die lager. Zo ga je door totdat je motor aangeeft dat hij nu te arm staat. Dan zet je hem iets rijker, wanneer nodig stationair iets hoger. Dan hoef je bijna nooit meer aan je stationairschroef te komen, en houd je altijd de balans tussen de lsn en hsn goed. Hierna moet je natuurlijk wel je HSN weer wat aanpassen.

Back