Auto standaard (pit stand) 1:10 / 1:8

Hallo ik ben op zoek naar een standaard voor mijn auto's (revo/emaxx/summit/losi 8t/savage)

Iets om aan te werken en waar ik ze mee weg kan zetten om de banden te ontlasten.

Ik heb zelf al zitten denken aan een bok hout ff een kleurtje geven en klaar maar om te werken is het wel handig als het kan draaien en als er een bakje onder zit.

Ik wil best wat uitgeven maar het gaat niet om 1 auto dus ook weer niet te veel:)

Wat gebruiken jullie/hoe bevalt dat/graag wat foto's/links

Ik hoop dat er net zoveel reactie komt als in dit toppic Tassen/trolley voor 1:10 / 1:8 vervoer horen wel een beetje bij elkaar vind ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan de mijne niet meer vinden (geen links), maar ik gebruik zoiets
http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2007/09/carsonmetalcarstand.jpg alleen dan zwart.

Ik had de mijne bij modelbouwbloemendaal vandaag alleen ik keek net en ze hadden hem niet meer staan. Kost ook niet erg veel eurootje of 15.

Erg handig vooral als je bv wielen er af moet halen of dingen moet instellen dan kan je snel je auto omdraaien.. Der zit ook nog een gap van een paar mm voor je schokbrekers in te hangen.. Als ik zo een stand zou kopen zou ik meteen een roterende kopen..

Ik heb een Yeah Racing Car Stand, deze staat op mijn sleutel tafel. Heb het draai plateau wel vastgezet omdat die wel heel gevoelig was met draaien waardoor de auto aan het bewegen bleef.

De RC8Te staat op een of andere waspoeder doos
De Flux staat op de doos waar mijn tri-pod in heeft gezeten
De STe en RC18T staan op de originele Savage Flux banden

Ja banden en velgen doe ik nu ook maar dat vind ik toch niet zo'n suc6.

Zondag in gouda zal ik ook eens kijken wat mensen meenemen naar de wedstrijd in gouda

Als je indoor rijdt is dit veel leuker om op dit te sleutelen:

pitboard2.jpg

pitboard1.jpg

Als je ze op wil bergen ( binnen of in de schuur ) kun je ze dmv rails en plankendragers boven elkaar kwijt.

IMG_0624800x600.jpg

Ik heb er maar 2 en berg ze in een kist op ( hier nog geen blok om ze vrij van de grond te hangen ) samen met zender .
Deze kist kan ik dichtschuiven vanaf boven. ( handig als je timmerman bent!)
P1070195.jpg

@Westcoast, ziet er goed uit om op te bergen zo, netjes!!!
@Diver, Voor boten gebruiken ze vaak rioolbuizen en bochtjes, deze zijn opzich niet duur en buis kan je vaak aan de meter kopen. (bij de dhz shops) Als je ze alleen wil gebruiken voor de wielen/veren te laten rusten, kan je dit goed doen.
Draaien blijft alleen wat moeilijker, een goede standaard heeft meestal een draaiplateau.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Grtz, Jan

dit lijkt me wel iets om aan te werken moet hem alleen nog zo maken dat ie ook weg kan van de werkbank!

Ik heb zelf een kast aan de muur hangen waar ik een soort arm onder gemaakt heb die ik weg kan draaien naar rechts als ik m niet meer nodig heb.
Is stevig genoeg voor een revo en slash.
Hier staat m'n baja er nog.
Bovenkast gereedschap, en de kast eronder staat nu die kist met revo en slash.
En onder die kast zit nu een arm die je naar voren kan draaien zodat ie voor je neus op bijna ooghoogte hangt.
P1060503.jpg

Baja staat nu ook op een werkstand, maar die was te laag.

dit lijkt me wel iets om aan te werken moet hem alleen nog zo maken dat ie ook weg kan van de werkbank!
Is een mooi stukje huisvlijt inderdaad. Kan wel eens met mijn schoonvader gaan praten, met een uurtje of twee heeft hij wel zo'n dingetje in elkaar gelast. (meeste tijd gaat zitten in het voorbereiden van de onderdelen)
Zou'm dan wel zo willen hebben dat ie op elke ingestelde hoogte kan spinnen, en mischien wel zelfs zo dat ie direct op de vloer kan staan.

Laatst bewerkt:
Hij is nog een stukje verder gegaan maar of ik dit handig vind???

Voor beide Revo's gebruik ik deze. Voor de Revo 3.3 moet ik wel een aanpassing maken zodat hij op de standaard past. Eigenlijk is ie voor iets kleinere auto's. Maar met een brede plank eronder staat ie gewoon mooi stevig.

Voor vervoer en sleutelen ter plekke heb ik de kist / mobiele werkbank...

doos.jpg

revo.jpg

Back