Auto start "vol gas"

Ten eerste ik ben hier redelijk nieuw in.

Ik heb een Tamiya TGX met de standaard FS15LT motor erop, maar ik krijg hem niet gestart zonder dat hij meteen flink in de toeren gaat.

Ik heb hem gepoogd volgens de fabrieks instellingen af te stellen (naald 3 slagen open, idle schroef op 1mm opening).

Probleem is dat er alleen een needle valve is en een idle screw een geen low speed needle waardoor ik er ook met de tutorial niet uit kom.

Hij is/was niet nieuw, en hij heeft hier door het slechte weer een tijd stil gestaan waardoor ik hem eerst eens uit elkaar gehaald had en helemaal schoon gemaakt waardoor ik niet heb gelet op de laatste instellingen.

Iemand een idee waarmee ik hem op een veilige setting krijg om hem weer aan het lopen op stationair krijg?

Staat de trim van je gas servo ver naar voren?
Heb je het servo hoorntje ook los gehad misschien moet je deze weer een tandje terug zetten.

Ok, in welke positie (hoever naar achteren kan het nog) moet hij staan in stationair? Moet hij echt maar een paar mm naar achteren kunnen bewegen om hem te sluiten of meer?

De stationair schroef is niets anders dan een stootblok als eindpunt van de carburateur.
Zorg dat je met de trim dat die daar tegen aan leunt. Dan bedoel ik dat je een klein beetje gas (echt een fractie) moet geven voordat de carburateur open gaat.
Heb je dat punt kan je met de stationair schroef een opening van ongeveer 1mm instellen.

Als ik het dus goed begrijp zet ik de gashendel volledig dicht, en de carburateur is dan ook volledig gesloten.

Als ik dan een beetje gas geef gaat hij een beetje open.

Dan schroef ik vanaf dat punt de idle zo ver in dat de opening 1mm word?

Bij remmen sluit hij dan ook niet meer helemaal of heb ik het toch verkeerd?

Aha een beetje nee denk fout. Ik dacht dat hij helemaal gesloten moest worden bij het remmen.

Ik ben een beetje huiverig of het nu allemaal goed is maar ik ga het toch maar eens proberen dadelijk.

Hij starte nu maar viel meteen uit, en daarna starte hij niet meer. Het was te donker om nog te gaan zitten zoeken, maar ik denk te weinig brandstof erin gepompt.

Volgende keer meer.

Je moet dan de trim als een choke gebruiken. Je kunt het gas iets open zetten en na de start weer terug draaien. Blijft die afslaan moet je de stationair iets hoger zetten.

Back