Auto verslint velg?

• Topicstarter Topicstarter Joris R.
  • Startdatum Startdatum
J

Joris R.

Guest
Hallo
Sinds enkele maanden is mij een trilling in het rechtervoorwiel van mijn Tamiya DB01 opgevallen. Nu is mij opgevallen dat dat altijd feller en ik vroeg mij af wat het was. Even band losgemaakt en tot de conclusie gekomen dat de velg uithold was (dan ook letterlijk : de 6-hoek is nu een ronde). Ik heb er toen een nieuw stel banden en velgen ingezet, maar nu is het weer hetzelfde. Wat kan er aan mijn auto schelen dat hij de 6-hoek van een velg uithold?

Het kan ook zijn dat je wielmoer iets losloopt.
Daar door krijgt de velg ruimte om te bewegen en dus iets los komt van de meenemer met als gevolg,dat de meenemer niet meer goed in de velg zit en zo kan doordraaien.
Bij bigscale wagens zitten daar voor 2 pennen in de meenemer die dan ook weer in de velg passen.
Neemt niet weg dat je nog je wielmoeren goed moet aan draaien.
Voorkomen is beter als genezen.

Mij leek het ook logisch dat de wielmeenemer rond geworden zou zijn maar dat is niet het geval. Wielmoer zat altijd goed vast, dat heb ik altijd gecontroleerd.

zoiezo de velgen niet weg gooien. Ik heb bij mijn e-revo zelf met kleine plaatjes plastic en lijm een nieuwe wielmeenemer gemaakt en tot nu toe houd die het nog perfect !

zoiezo de velgen niet weg gooien. Ik heb bij mijn e-revo zelf met kleine plaatjes plastic en lijm een nieuwe wielmeenemer gemaakt en tot nu toe houd die het nog perfect !

Bedoel je dat je dan een nieuwe 6-hoek (of wat het ook is bij een E-Revo) hebt gemaakt in de velg?

Ik heb wat wielmoertjes/ wielschroefjes of wat het ook is besteld, samen met wat wielmeenemers. Zien wat dat geeft, en hopen dat het niet terug gebeurd. Het zou mij verwonderen moest het aan de wielmoertjes hangen, die zaten altijd goed vast.

Bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back