auto voor mijn zoon

ik ben momenteel op zoek naar een RC auto voor mijn zoon (7 jaar)
hij wil rondom het huis en op het strand, gras en natuurlijk door plassen rijden.

zit in eerste instantie te denken aan een tweede hand traxxas: Bandit/Rustler/Stampede/grave digger
mede omdat deze elektronica waterdicht is.

Is het voor hem interresant om voor een brushless te gaan (stuk duurder)?

hebben jullie nog andere tips voor mij (heb totaal geen verstand van RC auto's)

graag hoor ik van jullie toppers!

ik ben momenteel op zoek naar een RC auto voor mijn zoon (7 jaar)
hij wil rondom het huis en op het strand, gras en natuurlijk door plassen rijden.

zit in eerste instantie te denken aan een tweede hand traxxas: Bandit/Rustler/Stampede/grave digger
mede omdat deze elektronica waterdicht is.

Is het voor hem interresant om voor een brushless te gaan (stuk duurder)?

hebben jullie nog andere tips voor mij (heb totaal geen verstand van RC auto's)

graag hoor ik van jullie toppers!

voor de prijs van een 2e hands traxxas kan je ook gewoon een goede nieuwe kopen. aangezien je zoontje nog jong is zou ik gewoon met een instap modelletje beginnen.
let wel op dat deze auto's al snel tegen de 90 km/u kunnen rijden (geen kinderspeelgoed)

kijk eens naar de auto's van ecx deze zijn ook uitgerust met een waterbestendige electronica.
en als je hem sneller wil maken kan je kant en klare upgrade setjes kopen.

het merk is door horizonhobby op de markt gebracht (eflight, parkzone)

als je voor een 2e hands gaat.
let wel op wat voor zender er bij zit.
27 en 35 mhz is wat gedateerd. bijna alle rc zit nu op 2,4ghz (minder storing groter bereik)

Denk ook aan de batterijen die er in gaan.
Lipo accu's zijn prijzig en je hebt er een speciale lader voor nodig.

je hebt dit forum al gevonden.
er zijn meer mensen met kennis.
lees het door en maak een verstandige keuze!

suc6 en laat het even weten wat het is geworden :-)

waarom niet voor een 2 de hands gaan.
rij 3 batterijen met een nieuwe en je ziet het verschil niet.
Ik verkoop een rustler VXL met 3 batterijen en een lader voor 200 euro. de wagen is gebruikt maar nog in zeer goede staat. ook staat er een wheely bar op.
je kan de bruschless motor instellen op 50% van het vermogen en dan kan een kind er perfect mee rijden. mijn zoon is 6 en die rijdt met een traxxas rally vxl en ik met een clash 2WD. je kan zeer gemakkelijk de motor aanpassen als hij wat ouder word en er meer verstand van krijgt.

waarom niet voor een 2 de hands gaan.
rij 3 batterijen met een nieuwe en je ziet het verschil niet.
Leuk verkoop praatje voor jezelf:rolleyes::rolleyes:

Als je weinig tot niks af weet van rc auto's begin dan gewoon niet aan 2de hands, er kunnen zo veel gebreken zijn aan een auto die je niet direct kunt zien als je niet weet je naar moet kijken. Ga naar een winkel toe en koop een nieuwe auto in de winkel zelf (dus niet via internet.....), ze kunnen je daar van alles uitleggen en zo nodig ook helpen als het een keer niet lukt.

Verder moet je niet een duikboot willen maken van de auto maken, als de regelaar waterdicht is wil het nog niet zeggen dat de rest van de auto dat is. De motor (brushless of brushed) zijn allebei niet waterdicht, er kan gewoon water bij komen. De motor zal gerust blijven werken maar gaat op ten duur helemaal roesten. Hetzelfde geld voor je lagers, schroefjes en andere metalen delen.

Als je eens door een plasje rijdt is het niet erg (maakt niet uit of het waterdicht is of niet imo...), maar ga je bewust een duikboot van de auto maken, vergeet dan niet dat zonder onderhoud het snel afgelopen is met de pret :(.

Verder zijn de auto's die jij opgeeft prima auto's om mee te starten dus ik zou zeggen, zoek een winkel op die een beetje in de buurt zit en ga daar eens naar toe met je zoon :D:D

Nieuw wordt momenteel te duur.
Ben nu aan het kijken voor een Traxxas Grave Digger
Incl extra accu, snellader en een 2,4 remote voor 130 euro

Denk dat hij daar wel plezier aan kan hebben?

brushed of brushless versie?
2 of 4wd?

Staat van die auto? Aan de onderkant van een 2de handse auto kan je vaak zien hoe vaak die gereden heeft. Kijk naar de hoeveelheid krassen en de diepte van de krassen. Bij kopen van een 2de handse auto, let altijd ff op de lagers of ze nog goed zijn en ook de diffs. Met de wielen los van de grond en even aan eentje draaien. Draait die andere wiel soepel de andere kant op, dan is er meestal geen probleem met de diffs, maar als je klikjes voelt of hoort, of die andere wiel draait niet, dan is het een andere verhaal.

Hi Wen,

Gaat om een 2wd brushed met 2,4ghz remote (2013 model?)
Met 2 accu's (3000) en een snellader

Bedankt voor je uitleg. Maar 1 onduidelijkheid:
Als je aan het linker achterwiel draait, dan moet het rechter achterwiel contra draaien?

Ik heb de rally nieuw gekocht en de slash en de rustler 2 de hands. Voor de prijs van de rally heb ik een slash en een rustler in goede staat gekocht met 5 batterijen en lader en dit allemaal in goede staat. Waarom dan niet 2 de hands kopen.

Hi Wen,

Gaat om een 2wd brushed met 2,4ghz remote (2013 model?)
Met 2 accu's (3000) en een snellader

Bedankt voor je uitleg. Maar 1 onduidelijkheid:
Als je aan het linker achterwiel draait, dan moet het rechter achterwiel contra draaien?

Hmmm ik denk 130 is wel een eerlijke prijs dan. Niet heel cheap, maar ook niet overpriced.
Ligt ook aan wat voor lader je krijgt, als het een lipo lader is, dan zal ik wel doen. Maar als het zo adapter is, hmmmmmm
Ja rechtewiel moet dan de andere kant op draaien.

Aan die fotos kan je niks zien. Mijn eerste auto was ook 2de hands, eigenlijk 2. Iemand stopte met zijn hobby en had toen zijn 2 savage xss incl toebehoren aan mij verkocht voor 300 euro.
Ik snapte toen ook niks van, maar vond het cheap. Nadat ik ze had, had ik ong nog 20 euro ingestoken aan onderdelen en ik kon met beide rijden.
Voor mij is 2de hands kopen voor een beginner niet persee miskoop. Vooral als het om een elekro auto gaat, want die motoren en esc kan je vaak toch niks aan merken als ze binnenkort begeven. Niet zoals een nitro of 2takt motor, kan je nog vaak aan de compressie voelen hoelang die nog heeft.

Maar het is geen slechte deal om voor 130 euro een autotje voor je 7 jarige zoontje te kopen. Traxxas wordt het meest verkocht, dus onderdelen kan je overal wel vinden, alleen zijn ze in nl wel erg overpriced vergeleken met ebay.
Vraag maar eerst ff wat voor accus en lader bij zit. Dan kan je alsnog beslissen. Ik weet niet of nijmegen ver is voor jou. Als de afstand voor jou te doen is, kan je altijd met je zoontje er even langs gaan en zien of hij dat autotje leuk vind rijden.
Altijd eerst ff rijden voordat je hem koopt. Vooral zo compleet pakket. Indien je hem niet rijdend kan zien bij zo pakket, dan is er 100% wat mis mee.

Bedankt voor jullie adviezen.

Het is uiteindelijk het volgende geworden:

Traxxas 1:16 E-Revo VXL
TQI 2.4GHz transmitter
2 2000 mAh lipobatterijen
1 lipo balance lader
1 parallel conector
Extra onderdelen en repratie imbus set

Hoeveel was je nou kwijt? Die revo is kwa formaat wel kleiner dan de grave digger. Maar die revo gaat wel heel stuk harder.
Ik had vroeger ook welleens met die minis gereden. Vond ze een beetje te klein voor offroad.

Gekocht voor 165 euro en ziet er goed uit.
Ben bewust voor een kleiner type gegaan. is wat makkerelijke mee te nemen en deze is brushless en heeft lipo accu's.
en heb hem op 50% vermogen gezet (voorlopig snel genoeg:D)

goede aankoop. en 2dehands is zeker niet slechter. je zal rap genoeg merken dat je regematig overkop gaat met dat ding.

Back