Autocryl verf aanbrengen

Hallo

Ik ben bezig met een piper j3 aan het bouwen
Hij is al een heel eind af en ben hem nu in de oratex aan het zetten
Maar ik heb het model van iemand overgenomen en had alles al ingekocht
dus ook de verf
Maar nu is mijn vraag hoe kan ik het beste de verf aanbrengen.
Het is Sikkens autocryl en de harder en thinner is 1.2.3 ?
Kan ik dat ook met een roller aanbrengen ? (ik heb ook wel een airbruch maar dat duurt wel heel lang op een model van 2,6 meter )
En mijn 2e vraag wat zijn de mengverhoudingen en hoe nauwkeurig komt het mengen.
Ik heb het aan iemand gevraagt en die zij dat het per verf merk kan verschillen.
Het kan van 1:1 tot 1:5 zijn.

Sikkens Autocryl

Autocryl dien je te mengen volgens 100:50:30 (stamlak/hardener/thinner)
Eerst hardener aan de lak toevoegen, goed omroeren, dan pas verdunning toevoegen.

Rollen zal niet meevallen, Autocryl is echt op spuiten ingesteld.
Maar als je het toch wilt proberen dan vlot werken met de roller, het product trekt vrij snel aan.
En gebruik een 2K bestendige roller, het laatste wat je wilt is schuimroller-resten in je verse laklaag.

Misschien is Airbrush Almere een adres waar je een spuitpistool kunt aanschaffen of kijk anders eens bij CROP op internet, die leveren ook van alles op autolakkengebied.

Succes,
Frank

Als ik er dan minder harder in doe ,maar dat zal wel geen optie zijn

Is er dan wel ander verf die ik kan gebuiken.(met een roller opbrengen)
Ik weet niet hoelang je verf kan bewaren de verf die ik nu heb is als 16 jaar oud .
Het is nog wel vloeibaar en zit geen vel op .

Laatst bewerkt:
@Guus

Zooowwww, al 16 jaar oud... Da's nog met het oude etiket ;-)
Dan kan je misschien de lak nog wel gebruiken, de verharder mag je vergeten, die is instabiel geworden, de verdunning kan je proberen.
Lak wel erg goed oproeren dan hoor! alles wat op de bodem ligt goed naar boven trekken ,maar grote kans dattie nog goed is.

Nieuwe 123 Hardener kan je niet meer krijgen, is uitgefaseerd.
Je kan proberen aan Sikkens Hardener P25 of P35 zien te komen.
Mengverhouding bljft hetzelfde.

Succes,
Frank

@Guus

O ja, nog ff iets, minder verharder toevoegen werkt niet, je moet je aan de mengverhouding houden anders wordt ie gewoon niet hard.

Greetz,
Frank

Is er ook ander verf die ik kan gebruiken en die brandstofbestendig is
ik heb met modellen verven geen ervaring.
Ik folie altijd mijn modellen

Anders kan ik het richtings een keer verven en eens kijken hoe het er op blijft zitten.
Maar er zijn vast wel mensen op het forum zijn die ervaring met verf en brandstof hebben.

Alvast bedankt voor de reactie`s

Back