H
hezik
Guest
Ik ben zeker geen 'U' hoor en alle hulp is welkom 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik denk dat daar ook een stuk persoonlijke voorkeur in zit, maar ik vind zelf Inventor 100.000 keer makkelijker werken. Ik ben ooit in Rhinoceros begonnen, voordat ik daar zover was dat ik de romp + uitsnedes kon tekenen, was ik al een maand leertijd verder. Met inventor lukte het binnen 2 dagen nadat ik het pakket geinstalleerd had.
Wat inventor vooral fijner doet, vind ik dan, is het snappen op lijnstukken en gedeeltes. Het is veel makkelijker om je lijnen sluitend te laten zijn, je bent veel sneller aan het loften. Ook het loften werkt beter dan het 'sweep 2 rails' verhaaltje bij Rhino.
Ik vermoed dat Rhino daarin veel flexibeler is, maar dat heb je voor dit werk niet nodig.
Met Rhinoceros liep ik gewoon vast; ik kreeg niet voor elkaar wat ik wilde. Dat ligt natuurlijk aan mij, natuurlijk kan Rhinoceros dit allemaal ook gewoon, alleen bij Inventor ligt het allemaal iets meer voor de hand. Voor mij werkt Inventor veel intuitiever.