Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
weet hier iemand wat de ideale pitch is om een autorotatie uit te voeren,
en is het gebruikelijk dat men deze pitch insteld bij het aanleggen van de hold? negatieve pitch voor gewone autorotatie= ?
positieve pitch voor inv. autorotatie= ?
Hou dezelfde pitch aan als bij het vliegen.
Je wilt niet dat je heli ineens anders aan voelt bij het autoroteren.
De pitch is inderdaad spelen maar in de lange glide naar beneden is -4 perfect.
Je hebt snel de neiging -8 of -9 te gebruiken maar verlies je juist energie mee.
Iedere pitch-change kost energie. Dus van -9 naar +3 tijdens de landing VREET energie.
Hou hier rekening mee dat je alles geleidelijk doet tijdens auto's
het beste is het, wat mij betreft dan, en ook theoretisch/logisch bekeken, om dezelfde curven te gebruiken als die je gebruikt in de modus die je vloog voor de schakeling naar throttle-hold
Op de gascurve na dan
Het moet identiek zijn aan een nood-autorotatie landing, bij stilval van de motor bijv..
er zal geen plotselinge overgang zijn in de pitch, wat gunstig is.
Er veranderd maar 1 variabele (de headspeed), i.p.v. 2 variabelen.
En een Nood-autorotatie voelt exact zo aan als een geforceerde autorotatie.