Autotune naze32

Hallo allemaal,

Ik was wat aan het rondsnuffelen op het web en kwam een paar filmpjes tegen van een autotune naze32.

Kan iemand me vertellen welke fw dit is en hoe deze in zijn werk gaat. En misschien wel de belangrijkste vraag: werkt het ook wel goed?

Groeten,

Joris

Zelf nog niet gebruikt, maar even zoeken op cleanflight dat is de FW die autotuning op een naze aankan. Let wel op want met name op een acro schijn hij nogal hoog te gaan tijdens tuning.

Oei ik heb een acro versie

maar is dit een betere FW??? Is het misschien handig om deze FW te gebruiken, de pid settings eruit te halen en dan terug de baseflight erop te zetten?

Groeten

Zoals gezegd ik heb het nooit gebruikt. Autotune is ook nog in experiment fase. In mijn optiek kan je beter de pids pakken van iemand met dezelfde setup en daar dan mee experimenteren.
Op filmpjes kan je ook goede feedback krijgen, maar een goed vliegende mini is meer dan alleen pid instellingen.

Wat is je setup?

Instellingen van een ander overnemen is nooit aan te raden (behalve als je echt precies dezelfde setup, vliegstijl en andere losse delen hebt)

Zelf afstellen is echt niet moeilijk, je moet alleen even weten waar je op moet letten.

Komt er eigenlijk op neer dat je een voor een alle P en I gains opschroeft tot je oscillatie merkt, dan terug omlaag tot die oscillatie weg is. Thats all.

Hey,

ja markjuhh, heeft me toen al goed geholpen maar er zat toch nog een wobbel in waardoor ik deze vraag stelde.

Ik heb ondertussen een bluetooth adaptor erop aangesloten en dan zal het hopelijk allemaal wat gemakkelijker programmeren zijn!

Groeten,

Joris

ik heb kort geleden cleanflight op mijn naze acro gehad, ook ik ging speciaal voor de autotune daar ik het geknoei met afstellen zat was... (ik begrijp het nu wat beter ondertussen)
mijn 250quad ging niet omhoog hoor, maar donderde zo naar beneden.
bij het eerste moment van de roll tune ging hij over zijn kant, en daar ging ie weer.
heb cleanflight toen weer ingewisseld voor baseflight.

toevallig gisteren ook een bluetooth module erop gezet met een tablet...
moet er nog het veld mee in.

groet van ed

Hey Ed,

ja moet mijn module ook nog testen in het veld, maar het weer is op dit ogenblik ook veeeeeeel te slecht hier.

Groeten,

Joris

Back