Aviomodelli Cessna Cardinal opknapper, BosModelAir

Eh, sorry, overheen gelezen :oops: (misschien toch eens iets minder bouwprojecten maken en draadjes volgen ;-) ).

Maar ja, het is een schuimvleugel welke volledig beplankt is.
 
Vleugel is uit 1 stuk.

Tijdens de bouw moet die in het midden aan elkaar gelijmd worden lijkt mij.
 
Hoi Berto,

Ik heb toevallig met m'n oude cardinal ook dezelfde reparatie eens moeten doen, is eigenlijk simpel- aan elkaar lijmen, nieuwe plankjes er op en een laminaatje er over heen.
Nu heb een vleugel liggen van een F16 waar de bevestigings strip door heen gebroken is, ga het op dezelfde manier weer repareren.
Het is even pielen maar daarna kan ie wer de lucht in, net als die van jouw.

Grt,
Peter
 
Hee Peter,

Jah, stelt niet zo heel veel voor, heb nu pas 1 plankje zitten van de 4 maar dat komt door m`n andere modelbouwbezigheden ;-)

Maar hopenlijk vliegt ie snel weer.
 
En een extra goed lijmpunt gemaakt aan het kielvlak
Cessna-177-Cardinal-3.jpg


Ook waar het kielvlak nu opgelijmd wordt even geschuurd, op glad plastic houdt lijm ook niet je van het.
 
Laatst bewerkt:
Stukje bij beetje :)
Cessna-177-Cardinal-4.jpg

Cessna-177-Cardinal-5.jpg


Kist weegt in deze staat met 2 servo`s net onder de 4 kilo.
tel daar 800 gram voor een 15cc bij op,
ontvanger 20 gram,
nog 5 servo`s 250 gram,
kleindelen 150 gram,
ontvanger akku 150 gram,
landingsgestel 400 gram,
en nog weet ik veel wat 100 gram.

Kom ik uit op ergens rond de 5800 gram.


Kijk dat kan die 15cc 4T best trekken en is ook nog schaal.

We zullen zien, weekie of 2 nog?? (zonder de flap inbouw :roll: ).
 
Laatst bewerkt:
he Berto, netjes weer! alleen wat ik me afvraag... wat moet jij nou met zo'n 'beginners /trage / schaalkist??? ;-)
 
Laatst bewerkt:
Berto,

De vleugel is in het midden aan elkaar gelijmd door middel van een blok hardhout met twee lange houten pennen links en rechts. door het blok zitten de schroeven om de vleugel vast te zetten aan de romp.

Op zich prima constructie, zij het niet dat degene waar ik hem weer van over had genomen, dit blok scheef had afgezaagd. dus enige schaafwerk was wel nodig. Wat me trouwens tegelijk op het probleem van het kielvlak brengt, er ontbraken nogal wat onderdelen, wellicht was het originele balkje voor het kielvlak al pleitte en is er een balsabalkje bijgedaan. De bouwtekening is niet geweldig van dit toestel.

Maar hij ziet er al weer netjes uit.

Gr Kees

(tis trouwens niet echt een beginners kistje, tenzij je de defenitie van "beginner" oprekt)
 
Peter zei:
wat moet jij nou met zo'n 'beginners /trage / schaalkist???
Tja Peter, wat zal ik zeggen.

In tijd van nood ;-)

Maar weet je wat het is, schaalvliegen is ook een vak apart, ben zowiezo niet zo`n ragger (behalve met de jets dan maar dat gaat alleen hard en probeer ik ook schaal te vliuegen) dus dit is weer een leuke kist voor lekker rondtuffen en veel touch & go`s te maken.

En zoals Kees ook al aangeeft is het niet echt een beginnerskist, daarvoor is ie te zwaar en dus wat te kritisch.



Hee Kees,

het gaat in ieder geval de goede kant weer op :yes:
 
de rolroeren worden nu flaps en moet dus nieuwe rolroeren maken, heb 1 zijde al uitgesneden:
Cessna-177-Cardinal-6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit gaat helemaal goed komen.
Wel mooi dat je er toch gelijk flaps in maakt is toch net weer iets mooier.

Groeten Onno
 
177

hey berto

whahaha toch weer n cessna, je hebt nog steeds 337 neigingen zie ik.

Maarre leuke bak voor de schaal meeting jah.

Mn landinggestelletje van de stearman is binnen, nou nog ophalen bij tnt.

Dan de maiden en dan scalemeeting in oss

hoop je dan te zien met veel fladdermodellen en uiteraard de cessna..

goretjes pascal
 
Heee Pascal,

tja, de 337 hangt nog steeds te wachten :-(
Maar op 1 of andere manier komen er steeds andere modellen tussendoor :roll:

En op Oss zal deze nog niet te zien zijn, ook zullen we niet al te veel modellen bij ons hebben, momenteel is alleen de Piper Cub vliegbaar :oops:

Ach ik heb nog 1 maand ;-)
 
Haha, dat laatste ja.

Heb vorige week wel het richtingsroer weer kompleet aangesloten met pull-pull.
En de rolroeren grof gemaakt.
 
Back
Top