Aviomodelli Cessna Cardinal opknapper, BosModelAir

zo die berto die gaat lekker hier:yes: hij krijgt lekker grote rolroeren:yes: en natuurlijk mogen flaps op n cessna zeker niet ontbreken dit word n prachtige kist je ziet deze ook bijna niet meer begint al wat (vintage)te worden:mrgreen: erg mooi model berto:yes:enne de 337 schijnt ook nog n leuk projekt te worden:wink:

mvgr johan snijders
 
In verhouding zijn de rolkroerne kleiner dan ze waren.
De orgienle rolroern waren over de hele spanwijdte van de vleugel.

Maar da`s natuurlijk geen gezicht :nooo:
Nu ziet het er veel beter uit :yes:

Heb ook al voor 90% besloten dat ik de vleugel ga glassen.

Jammer genoeg nog steeds geen nieuws over het landingsgestel :-(



En die 337, tja, da`s een leuk opknap projekt :roll:
 
En daar de vleugel toch geglast ghaat worden worden de randen van het midedendeel ook maar meteen weggewerkt:
Cessna-177-Cardinal-21.jpg

Cessna-177-Cardinal-22.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo vandaag op tijdens het werken de vleugel helemaal geschuurd, die is dus klaar om geglast te worden, nu de rolroeren nog even schuren kunnen die ook tzt geglast worden.

Moet alleen nog even de flaps maken tzt.

Gaat lekker zo :-)
 
komt helemaal goed berto en hij gaat zeker lekker :yes: waar glas je hem mee G4 en 20grams mat of meer??:wink:word n plaatje hoor!! zeker als je hem gaat spuiten:yes:eigelijk moet je dan de romp ook even doen he berto dan is het mooi een geheel toch of is die al gespoten??

mvgr johan snijders
 
Hee Johan,

de vleugel gaat geglast wordne met 25gr/dm2 mat en PS100 (moet ik nog even bestellen komende dagen).

De romp, nou, die is nog goed genoeg daar doe ik even niets aan.
 
whahaha berto,

goed bezig man enne tijdens het werk zei je, zeker Aircraft Technician?
ik heb er ook zat tijd voor tijdens t werk.
zeker nou de tigermeet afgelopen is.
gaat goed met de 177 volgend jaar op oss zit er dik in zo te zien
groetjes

ik
 
Hee Jij ;-)

Haha, dit weekend baliedienst en dan kan er over het algemeen genoeg geklust worden.
En Oss 2011 zou wel haalbaar moeten zijn :yes:

Zie je dan.
 
Vanmiddag een telefoontje gekregen dat het landingsgestel is aangekomen.
Voor 20 euries alles weer nieuw :D

Nu kunnen we helemaal lekker doorgaan ;-)
 
Vanavond de tank geinstaleerd en de neuswielbesturing aangesloten.
De romp is dus helemaal klaar (op de pootjes na dan).

Nu nog op zoek voor servo`s in de vleugel en de vleugel eens af gaan maken.
 
Zo heb 4 servo`s uit de Delta van Onno gehaald :-)
Rolroerservo`s zitten, flapservo`s half.

Ga maar eens PS100 bestellen voor het glassen.
 
Hoofdpoten zijn ook binnen dus die maar eens gaan spuiten en dan monteren.
 
Dat je nog weet waarmee je allemaal tegelijkertijd aan het werk bent?! ;)
Wil het een beetje lukken met dit project?

~Jolmer
 
Hee Jolmer,

zeker wel, de F15 heeft natuurlijk prio 1 maar ben met deze Cardinal nu bijna zove rdat de vleugel geglast kan worden en dat doe ik op m`n werk in de pauzes of werkweekenden.
Net als de Pfeil vleugel die nu in de plamuur op een schuurbeurt ligt te wachten.

Zo kan ik dus redelijk aan meerdere kisten tegelijk werken (wat ik eigenlijk ook altijd al deed, staat nu ook nog een reparatie project op de plank van een andere eigenaar, een elektro Piper Pawnee).

Ach beter dan in de kroeg zitten ;-)
 
leuke kist die pawnee berto ik heb er ook een van hangar 9 elektro vliegt supper en ziet er ook erg mooi uit (funscale):yes:is die je opknapt ook n hangar 9???

mvgr johan snijders
 
ik kocht die van mij ook met schade en heb hem geheel gestript en meer scale gemaakt:yes: en n ander kleurtje gegeven dit is hem nu:yes:

full


mvgr johan snijders
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Yep, dat is `m.

Deze is nog in de orginele kleuren en zal ook wel zo blijven.
Mijn kissie heeft schade aan de motorkap, motorbok helemaal weg en cockpitkap.

Motorkap en cockpitkap heb ik hier nieuw liggen, ben al een eind op weg om de motorophanging weer voor elkaar te krijgen maar dat lukt wel.

Dus die vliegt ook snel weer.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top