Avios Grand Tundra ervaringen

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door onno10, 16 nov 2018.

  1. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    Na twee jaar met veel plezier vliegen met de Tundra heb ik hem verkocht.
    Tijd voor wat nieuws. Dus de Grand Tundra aangeschaft.
    Twee dagen wachten en de Sint zonder baard stond vandaag voor de deur met een heeeele grote doos.:)
    Vanavond direct aan de gang gegaan met het "bouwen" Moet zeggen dat de opbouw een stuk beter is dan de kleine Tundra en de bouw is simpel. Al is het wel even uitzoeken hoe het landingsgestel in elkaar moet.
    Verder is het gewoon schroefjes en de handleiding volgen. Een paar schroefjes kwijtraken is geen probleem. Die zitten er meer dan nodig zijn bij. HK heeft blijkbaar dezelfde ervaring is ik. Zo'n klein ding floept uit je vingers en komt dan altijd onder de koelkast iod terecht en is niet meer te vinden.
    Toch wel een paar dingen die niet naar mijn zin zijn. In de verpakking zat een vortex te weinig en aan vortex mist een zijkant. Zal wel nieuwe krijgen van HK , maar toch een paar meer net als bij de schroefjes zou prettig zijn geweest. En, een boutje voor het landingsgestel is er met geen mogelijkheid in te krijgen. De moer in het plastic zit niet niet recht onder het gat. Dat heb ik op moeten lossen door er een schroef in te jassen. Zit wel goed vast nu.
    Verder geen negatieve dingen. Hij voelt knap stijf aan door de nodige carbon staven en de struts.

    Morgenavond de ontvanger erin en de stuurvlakken afstellen.

    Nog even iets anders HK geeft het advies 4S of 6S daarvoor zitten er twee verschillende props bij.
    Echter beide lipo's heb ik niet wel een aantal 5S 4000 waarvan ik denk dat hij daarmee ook zal vliegen.
    Nu is wel de vraag welke prop zal ik nemen ? Die voor de 4S of de 6S prop ?
    De props die erbij zitten is een 16x8 en een 17x8.
     
  2. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Da's lekker, de Sint is nog niet koud of je kado is al binnen!!
    Gewoon beginnen met de 16x8, als het CG maar goed ligt.
     
  3. onno10

    onno10 PH-SAM

    Lid geworden:
    28 sep 2013
    Berichten:
    1.968
    Locatie:
    Rosmalen
    De Grand Tundra is nu in de Flash sale bij HK.
    € 85,- korting.
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Oei ! Dan zal ik er eentje moeten bestellen. Anders gooi ik 85 euro weg :confused:
     

Deel Deze Pagina