Ik heb een vraag over de snelheid van de Zazzy, of liever het gebrek er aan. Afgelopen maandag voor het eerst ermee gevlogen, is fijn toestel maar niet heel rap vond ik, motor maakt hoorbaar veel toeren maar snelheid blijft uit (AeroStar D2820-900KV met Turnigy 400 mAh 4s 30c lipo). Een clubgenoot heeft trim gedaan maar dat had verder geen invloed op de snelheid in. Door steeds 3/4 gas vliegen was lipo ook met 7 minuten leeg (+3 graden was misschien niet ideale temp.) Kan ik iets verbeteren aan de Zazzy? Het is mijn tweede rc vliegtuig na de E-flite Apprentice waarmee ik in oktober ben begonnen.
Eerste idee van mijn clubgenoot is andere prop, de 12x6 is nu APC 12x10 (te doen voor motor en lipo) maar daar heb ik nog niet mee kunnen vliegen. Alternatief is 13x6,5. Is een van deze props de oplossing of moet ik in een andere richting zoeken? Dank alvast voor jullie suggesties.
Eerste idee van mijn clubgenoot is andere prop, de 12x6 is nu APC 12x10 (te doen voor motor en lipo) maar daar heb ik nog niet mee kunnen vliegen. Alternatief is 13x6,5. Is een van deze props de oplossing of moet ik in een andere richting zoeken? Dank alvast voor jullie suggesties.