Avonds F15

Heren/jetvliegers.

Eindelijk is het zover, mijn eerste jet! Het gaat om een F15 van Philip Avonds!

Eerst wat jullie allemaal willen zien, foto's

Zoals jullie waarschijnlijk al gezien hebben staat de F15 nog in de grondlak. Hier moet du snel verandering in komen!

Verder zal ik een ( bouw ) verslag bijhouden hier van wat er allemaal gaat gebeuren aan de F15.

Groet

Peter

screenshot043d.jpg

Enige kans dat je de F15 in de "Nederlandse" uitvoering gaat maken?

Geweldig zo`n F-15 en aan deze ga je heel veel plezier aan beleven.
Net een trainer :yes:

Naast dat ie in de grondlak staat ga je nog meer aanpassingen maken?
Zo`n airbrake is eigenlijk wel de minimale must op deze kist en tijdens de landingen is dat zoooooo lekker.

Ga ik zeker volgen.

Ennuh mocht je info willen over de kist, het vliegen of wat dan ook check mijn F-15 draadje maar eens of vraag het ;-)

Grt,
Berto.

Lengte is ruim 2meter, geloof 2,14 zelfs.

Voorlopig ga ik er niet teveel aan doen. Behalve turbine erin en vliegen.

Ik wil wel de servo's vervangen. De aansturingen wordt vernieuwd en alle
koppelingen worden vervangen door festo!
Dan nog een nieuwe radioplaat speciaal voor mijn componenten.
En dan heb ik het voorlopig wel even gehad.

Los van de lak, wat ik niet zelf ga doen!

Peter

Ondertussen is de F15 helemaal leeg. Alle radio platen zijn eruit. Alle slangen en ventielen.
momenteel ben ik bezig met het tekenen van nieuwe radioplaten. Ik zal in de loop van
vandaag wat foto's van de vorderingen posten!

Peter

De F15 voor het eerst op de bouwtafel

2 foto's van de wielen + gear + deuren. Zover ik heb begrepen gaat het om het
originele schaal gear van Avonds, iemand die dit kan bevestigen?

En een van de oude radioplaten compleet gedemonteerd

Peter

kero snuiver

Zo Peet, ga je ook aan de jets :wink:
Effe wat anders dan de 3D bakken welke je gewend bent.
De aansturing naar de taileron goed spelingvrij en soepel maken, uiteraard de juiste servo's in de staart, dikke Savox, Hitec's of JR's.
Geen onnodige zooi meenemen omhoog, houdt hem zo licht mogelijk, want die dingen hebben het zweef vermogen van een gewassen grint tegel bij deadstick :mrgreen:
Hoorde dat 'lange' Ger je terzijde zal staan bij de maiden, héééél verstandig :yes:
Nu al op zoek naar een P140sx zeker ? P80 is marginaal, gaat net maar vliegt niet fijn.
Enne verder neem de tijd hiervoor hé, tis allemaal duur zat en bij verkeerd gebruik nog gevaarlijk ook.

Groet Ger 'kleine' :wink:

@ Peter,

yep dat zijn de orginele PA pootjes.

want die dingen hebben het zweef vermogen van een gewassen grint tegel bij deadstick
1x mogen meemaken, zoveel geluk heb ik nooit meer ;-)
P80 is marginaal, gaat net maar vliegt niet fijn.
Helemaal waar :yes:

Zojuist besteld voor de F15

2x Festo QSMS-4

2x Festo QSM-4-3

10x Festo QSMY-3

2x Festo slang 4mm transparant

1x Festo slang 6mm transparant

3x Festo slang 3mm geel

3x Festo slang 3mm blauw

3x Festo slang 3mm rood

1x Secraft - Turnbuckle Pushrod 130mm

2x G-Force - Aluminium ball link M3

2x Secraft - 1" servoarm JR

2x Fueltanks & accessoi - tank 1200cc

3x G-Force - MPX gold connector, Female

Ik neem aan dat 2400cc + hopper 123cc is coldoende?

Peter

Ik neem aan dat 2400cc + hopper 123cc is coldoende?
Peter

Krap aan Peet, als je aan 4 a 5 minuten vliegen genoeg hebt.
Een P140er lust wel wat, je moet toch aan minimaal 3 liter (of 2X 1.5 liter) main tank en aan minimaal 250cc hopper denken, grotere hopper omdat de fuel flow bij vol pot behoorlijk is en je de hopper toch wel gevuld wil houden en niet vacuum trekken, vindt de pomp wel lekker.
Mijn ouwe F86K heeft 2X 1/5 liter flessen en een 500cc hopper aan boord, net genoeg voor 7 minuten fladderen, ook met 14 kilo trust en dan vlieg ik niet eens heftig, na 7 minuten zit er nog +/- 1/4 fles gevuld en de andere is schoon leeg.
In mijn ouwe XL Velox zat een sullivan 4.3 liter tank en daar deed ik 9 minuten mee, en dan was die schoon leeg, ook met een 500cc hopper (deze bleef uiteraard wel gevuld hé, motortje moet wel blijven draaien in de landing anders wordt het verplicht landen zonder herkansing)
Enne zo weinig mogelijk Festo's gebruiken, zoveel mogelijk vast aansluiten.

Good to know Ger, dan neem ik igg de 250cc hopper ipv de 125cc hopper.

En een extra tank van 950cc kan ik zo kwijt onder de radioplaat. Dat is geen probleem,
deze ook maar meteen monteren dan? Dan heb ik totaal aan boord met hopper 3,6L kero
Dat is voor een P80SE en een P140RX genoeg? Niet dat ik dan achteraf weer aanpassingen
moet gaan doen?

Wat bedoel je met vaste aansluitingen? De festo koppelingen zijn trouwens voor lucht!
Kan ik 6mm en 4mm festo slang gebruiken als kero slang van en naar te tanken?

Peter

Back