Avonds F15

Work in progress



Nog 2 foto's van in de romp waar de turbine komt te liggen





En de nieuwe radioplaat. dit is de V1 Waarschijnlijk komend er nog wel 3 versies voordat de uiteindelijke radioplaat klaar is!







Met een deel van de componenten.



Nu is het wachten op de elektronica van de turbine of templates hiervan voordat ik verder kan met het afmaken van de radioplaat.

Dus maar begonnen met de voorste radioplaat te verwijderen



Helaas zit de lucht tank van het gear enorm vast. Ik laat deze dus zitten. En zal een spant eromheen maken waar dat de tank van de remmen en deuren invalt!

Eerste versie van het neusspant met radioplaat waarop alle accu's komen samen met de nosegear servo



Ondertussen dit gedeelte zwaar gemodificeerd Enkel was de plaat hout te klein, Dus hij is niet helemaal compleet haha!



Hier het spant los erin, niet helemaal op zijn plaats. Hij komt namelijk achteraan wat lager liggen.



Meteen wat gewicht bespaard onder de accu's

Morgen komen hopelijk de tanks en slang en koppelingen binnen, Dan kan ik weer wat verder

Peter
 
tanks zijn groot zat.
ik heb er een 130+ motor in deze heeft dik 14 kilo trust omdat ik van gras af moet komen is dat wel lekker hoop ik.
 
Lees t forum op de gsm, dus kleine plaatjes! Maar het lijkt er op dat je het freest?? Laser gesneden is t niet want dan zou ik zwarte randen zien...
 
Ondertussen heb ik een motor gekocht!
Het gaat om een normale Jetcat P80 met 8 uur op de teller!





De tanks zitten erin.
Twee keer 750cc, een keer 950cc en een 125cc hopper. Totaal dus 2575cc.
Moet voldoende zijn. Aangezien dit de originele tanks zijn van de F15



Een cilinder van een deurtje was stuk. Deze heb ik ook al gerepareerd





De aansturing van de stuurvlakken vond ik gewoon eng. Meteen alles eraf getrokken
en vervangen voor kwaliteits spul. Ook de servo's vervangen voor JR 8411's





Zometeen meer!

Peter
 
Fuel pump montage.











Ook maar meteen even wat houdertjes gefreesd voor de leidingen van lucht en brandstof.
Deze kan ik er netjes overheen lijmen!







Peter
 
Hej peter,

Ik ben echt een enorme leek op het gebied van vliegen, maar ik vroeg me af wat de blauwe en de rode slangen waren.

Verder veel succes met bouwen!
 
Netjes gedaan Peter! En gefeliciteerd met de aankoop van je motor en aan t soort uitlaatje te zien heb jij ook al een ouder beestje net als de mijne!

Lopen perfect die dingen!

Welke versie ECU heb je? V5 of V6?

Mocht je V5 hebben, Jetcat doet deze gratis upgraden naar V6!

Het voordeel is dan dat je nu de P80SE software hebt en hiermee heeft de motor net wat meer stuwdruk, Bij mij is het een kilo, gemeten in de kist.

Maar das misschien iets voor van de winter!
 
p-80 met upgraden naar v6 op een verharde baan komt die wel los.
vliegen kan ook. geen broek uitlaat maar een rechte pijp .
en maar hou hem zo licht mogelijk .
niet te veel dingen er in bouwen wat niet hoeft .
komt het wel goed .
 
Even dit draadje weer wat omhoog halen!


Welke versie ECU heb je? V5 of V6?

Mocht je V5 hebben, Jetcat doet deze gratis upgraden naar V6!

Het voordeel is dan dat je nu de P80SE software hebt en hiermee heeft de motor net wat meer stuwdruk, Bij mij is het een kilo, gemeten in de kist.

Maar das misschien iets voor van de winter!


Er staat op de ECU V5.0 Maar er zit V6.0 in. Momenteel draait de turbine vol gas 119.000 toeren.
Wat meer dan voldoende is, ookal weet ik dat hij nog naar 123.000 of zelfs 125.000 zou kunnen. Maar dit is totaal niet nodig.

Ondertussen heeft de kist 6 vluchten gemaakt. 2 in Nijverdal en 4 op Jets over Pampa afgelopen weekend!

Ik zal in de loop van de tijd het inbouwverslag afmaken. updaten en eventuele verderen aanpassingen hier bij gaan houden!

Peter
 
p-80 met upgraden naar v6 op een verharde baan komt die wel los.
vliegen kan ook. geen broek uitlaat maar een rechte pijp .
en maar hou hem zo licht mogelijk .
niet te veel dingen er in bouwen wat niet hoeft .
komt het wel goed .

Allemaal niet nodig hoor! De maidenflight van de F15 van in Nijverdal. Met de P80
met software V6.0 op 119.000 toeren. Kist was los in ( geloof het of niet ) minder dan
30 meter. Mede omdat het zwaartepunt net wat te achterlijk was. 2e vlucht 25 gram lood
in de neus. Lost in minder dan 50 meter! Dus geen probleem! Niks verharde baan oid.

Peter
 
Back
Top