Avonds F16

Na mijn Avonds F15 op 8 september zijn 15e vlucht heeft gemaakt werd het weer eens tijd voor een 2e Jet, ook van Avonds. Maar dan de F16 A!

Via het forum gekocht, enkel nog nooit gevlogen.

Ik ga net zoals bij de F15 alles eruit halen, en vanaf vooraf alles weer opnieuw opbouwen.

Peter

Kon het natuurlijk niet laten vast te beginnen.

Zo ziet hij eruit nadat hij helemaal leeg is gemaakt!

Ik zag ook dat de neus afneembaar is. Dat is mooi.
Hier kan mooi een tray komen voor de turbine en ontvanger accu's.

Peter

Wielen passen er mooi in, en de deuren sluiten netjes af.

Wiel covers zitten er ook bij. Enkel nog een mooi kleurtje erop.

Dit komt er tot nu toe uit de F16, merendeel zal er ook weer terug in gaan.

Peter

Dag Peter,

Mooie bak heb je daar. Ik heb eens een vraagje aangaande het neuswiel van de F-16. Ik heb namelijk een BVM F-16 en zit constant te sukkelen met het neuswiel. Deze is voorzien van een retract mechaniek die ook het wiel platlegt wanneer deze in is. Nu is dit al enkele keren stuk gegaan en is redelijk prijselijk om te vervangen. Ik zie, als ik het goed zie natuurlijk, dat er een soort van houten blokje op de neuspoot zit die het pootje laat draaien op het laatste. Is het mogelijk hiervan enkele foto’s te nemen van hoe en wat er juist gebeurt tijdens het in en uitgaan.

Ben

Hallo Peter

Weet je ook in welke uitvoering je hem gaat maken.
Ook neem ik even een abbo op deze f16 aangezien ik zelf ook bezig ben met de Phillip avonds.
Ga nu met het landingsgestel aan de gang, maar ik denk dat mijn festo terugslagklep lek is aangezien ik er van 2 kanten lucht door heen blaas.
Veel succes met de bouw.

Back