AXI 2204/54

Pyton60:
Gewicht: 32 g.
GWS 8 x 4.3 2 x Lipoly 6 A 6700 rpm

Axi 2204-54:
Gewicht: 23 g.
GWS 8 x 4,3 2 x Lipoly 5,2A 6530 rpm

Even resumeren voor m'n begrip. Ik heb onderstaande data bij de motoren gevonden waarbij ik steeds de indruk had dat de Axi er gunstiger uit komt doordat bij ongeveer gelijk toerental de stroom lager is en het gewicht ook. Dat klopt dus inderdaad voor 2 cellen en wanneer het model niet te zwaar is zodat het vermogen voldoende is...

En als ik dus liever met 3 cellen 350 vlieg (omdat ik die al heb) dan kan dat met de Axi maar met de Pyton wordt de stroom te hoog?

En als ik nu een 9x4.7 prop wil gebruiken, wat zijn dan m'n opties in combinatie met 350 cellen?

Jup, helemaal waar Rob,

Er zit echter een maar aan vast. Wat Bert ook al zei, als je de 2 motoren op een kist van 150 gram schroeft kun je beter de axi nemen. (dit vertegenwoordicht je voorbeeld ook)

Maar als je ook maar IETS meer vermogen nodig hebt gaat die AXI stroom VRETEN zonder er erg veel meer toeren of kracht uit te krijgen. Dat komt omdat de axi gewoon erg kritisch is door zijn kleine stator. Die is namelijk zo klein dat je er geen grote vermogens uit kan trekken.

Een Python daarintegen kun je ook een grote propeller laten ronddraaien terwijl hij efficient blijft. Bij de Axi zit je dan al snel met een beperking.

Bovenste aan de hand van 2 cellen bekijken.
Bij 3 cellen kan de Axi ook wel weer wat meer, maar ik zou geen Axi met 3 cellen voeden met ook nog eens een 10x6 prop. Ik denk dat de Axi dan je indoor zaal gaat verwarmen :oops: .

En een 9x4.7 op een Pyton met 3s1p 350ers? Dick liet zich bij het Holiday event ontvallen (als ik het goed begrepen heb) dat dit met goed throttle management ook een optie zou kunnen zijn. Erg oppassen met de stroom waarschijnlijk?

Dus een Python P60 kan ook op 3S.

Voor een Shocky zoek ik nog een brushless setje wat zowel op 3S als 2S goed draait. Ik heb namelijk momenteel alleen 3S pakketjes liggen en wil niet direct nieuwe paketten aanschaffen.

Of zijn er dan ander opties beter, hier genoemde AXI, Typhoon 5/3D zag ik net staan. Iemand al ervaring met 3C-20-400 uit engeland.

bij voorbaat dank,

Rick

Moet ik de genoemde props 8x3.8 en 8x4.3 in deze draad als dezelfde beschouwen?

Hi Rob,

Niet dezelfde prop, APC levert beide maten...

Vanmiddag voor het eerst met mijn Zoom Zoom 4D gevlogen, hierop de Axi 2204/54 met 9x3,8 prop op 2sKokam 350; vliegklaar 250 gram

De kleine Axi doet het toch wel goed in deze combi, toestel vliegt zo uit mijn hand weg met VOLLE accu, beetje hoveren gaat dan ook nog (als ik dat kon) dus toch ruim 250 gram stuwdruk...
Voor rollen, zeer kleine loopings en knife edge genoeg vermogen en dus een lekkere lage vleugelbelasting, vliegtijd buiten met regelmatig vol gas is 4 a 5 minuten...
Er ligt ook nog een 2212/34 en 3s850 pakketjes klaar maar het leek me leuk om het gevaarte eens indoor te proberen :D

Hi Rob,

6 amp/40W op een vol 2sKokam 350 pakket met de APC 9x3,8 prop
Ik heb net iets meer dan 1 op 1 met de 250 grams ZoomZoom4D
Toerental kan ik helaas niet meten, de rest gemeten met een Astro Watt meter ( 10% tolerantie)
Het is voor mij lekker rustig op het gas zo om te oefenen maar het is zeker niet aan te raden voor echte 3D als je kist zwaarder dan 160 gram is...

Peter

Een toevoeging:

In de prijsklasse van de kleine Axi en de Python is het 20 grams engelse motortje dat Koen gebruikt (zie wat postjes terug in dit draadje) voor een lichte Shock denk ik een betere keuze dan de Axi.....Motortje is ook wat zuiniger met d4e ampjes als het echt moet werken is de eerste indruk...

Peter

Hallo,
Ik heb de axi 2204/54 al een hele tijd vanaf dat hij uit kwam en heb er nog geen enkel probleem met gehad!
Ik gebruik een 8 amp regelaar van flyware en een GWS prop van 8/4.
Ideaal hiervoor zijn de kokam 20c lion accu's: 3 cellen van 340 mah en ook 2 cellen van 340 mah.
Ze schrijven voor om met 2 cellen te vliegen maar met drie is dit geen enkel probleem wel met 8/4 prop.
Ik heb de AXI staan op een shockflyer en deze hovert op half gas.
met de 3 cellen 340mah kan ik zo'n 5 a 6 minuten kunstvlucht vliegen en hoveren.
Echt een motor om veel plezier van te hebben!!!!!! :wink:
Greetz Nick 8)

Back