AXI 2212/34 en een tikje in het lager

Mijn AXI heeft een tik op z'n neus gehad (stuurfoutje) en nu heb ik het idee dat ik bij het ronddraaien een tik hoor. In het lager. En dat alleen als ik druk lever op het asje. Als ik de trekkracht van de propellor 'simuleer', dan hoor ik niets

Ik heb de buitenmantel er af gehad en voel geen onvolkomenheden als ik het asje ronddraai (even aan de verkeerde kant erin gestoken).

Zou het kwaad kunnen om hiermee te gaan vliegen? Mijn ultimate is intussen weer gerepareerd.

Hey Nico,
Ik zou zeggen.. het lager loopt vanzelf een keer stuk, of hij nou tikt of dat hij het spontaan ooit zou begeven. Dus gewoon gaan vliegen.
Zodra je kist wat meer herrie maakt weet je genoeg ;) landen!

De axi's hebben wel eens vaker last gehad met hun lagers... en dat zonder crashen.

Groeten Vip-er

Mijn AXI loopt nog steeds :D maar maakt wel steeds meer herrie :( Binnenkort zal ik dus wel aan de nieuwe lagers moeten... Weet iemand waar die zijn te krijgen?

www.parafix.be
Stuur eens een mailtje naar hun (info@parafix.be). De man noemt Jef Thoelen en die kan je zeker verder helpen. De website is niet meer up to date maar daar is hij aan het werken.
Gewoon een mailtje sturen en info vragen

@ han...
zie post 1 van nico..

En misschien wel eens gehoord van levensduur van lagers? Hier worden lagers normaal op berekent bij toepassen in een voorwerp. :wink:

Zijn waarschijnlijk standaard lagertjes waarvoor SKF wel een vervanging heeft.

Bij 2brothers zie ik ook een flink aantal type lagertjes in de toonbankla liggen. meet lager eens op en vraag of ze die hebben. beter nog: Demonteer het lager (eruit persen denk ik) en neem het mee.

Om de motor naar België te brengen, lijkt me wat ver weg. Ik wil eerst nog een paar indoor sessies vliegen. Dan haal ik de motor uit de ultimate en zal 'ns kijken of ik de lagertjes eruit krijg.

Bedankt voor de reacties.

Back