Axial .28 uitlaat vraagje

• Topicstarter Topicstarter vagpro
  • Startdatum Startdatum
V

vagpro

Guest
Hallo, ik rijd met een truggy de hobao hyper st pro met daarop een Axial .28 blokje. zeer tevreden.
Nu wil ik wat aan de tuning van de auto doen.
De tandwielen zijn wat versleten van blokje en kant differentieel auto, alles is nog origineel.
Wat is een goede tuning uitlaat voor dit blokje?
Wat moet ik doen aan de tandwielverhoudingen of licht gewicht en tanden van tandwiel zelfde houden,
Of wat kan ik er nog meer aan doen?
Graag informatie,

Groetjes jeroen :D

Spurgear laat je gewoon zo. Je hoeft alleen maar koppelingsklok met een grotere of kleinere te vervangen. kleiner koppelingsklok meer acceleratie, groter meer topsnelheid. Dus spurgear vervangen is overbodig.

En een snelle uitlaat, welke is beste afgestemd op axial .28 motor?
Iemand ervaring, en wat kan ik er nog meer aan doen,
Gloeiplug.
Ik rijd met 25 nitro.

Auto gaat nu al als een brandweer.

oja,
[FONT=&quot]Na een uurtje te hebben gereden gisteren, is mijn blokje los gekomen en zijn mijn 2 tandwielen niet zo goed met elkaar om gegaan.[/FONT][FONT=&quot] Dus allebei een beetje gevlakt dus spurgear wil ik er toch nieuw op hebben, deze dan 52 tanden houden? en de clutch bell naar 13 t, want moet ook nieuwe op.[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot] 1 op blokje clutch bell en de ander 2. op de truggy zit
1. 84055 HoBao Clutch Bell 14T W/Bearing
2 86055 HoBao St Center Spur Gear 52T

Ideeen voor welke ,,snelle uitlaat,, perfect is voor de axial .28 altijd welkom ?
Nog meer tips voor deze set up?[/FONT]

Thanks alvast.

86225.jpg

86225 Lighten 52T Spur gear for std. diff
88232.jpg

88232 Lighten Clutch bell 14T of 15T ook verkrijgbaar.

Dus de spur gear met 52t houden.

je clutchbell zou ik een tandje of 15 doen, dan trekt ie iets langzamer op maar dan heb je wel een iets hogere topsnelheid. Spurgear gewoon standaard houden.

Qua uitlaat kun je heel veel kanten op de JP2 of JP3 zijn erg goed.. Verden een goede Tsais truggy uitlaat of zoals gezegd door Roelof in dat andere topic " In veel gevallen doen de Novarossi 9901 en de 2052 het ook heel goed."

Ik heb een hele tijd met een Axial .28 OEM motor gereden (die zit standaard op de Robitronic Mantis), in combinatie met de JP-3 uitlaat. Ik vond het een goede combo, dus die is zeker aan te raden. Clutchbell is 15 tands goed zoals Caretaker aangeeft, 16 tands denk ik dat je teveel trekkracht in gaat leveren.

Nog iets met luchtfilter doen,
Ik heb alvast de 86225 Lighten 52T Spur gear for std. diff besteld en de 88233 Lighten Clutch bell 15T.
Nog iets met luchtfilter?
Een JP2 of JP3? pakken? Nog meer goede leverbaar uitlaten voor dit blokje?

Luchtfilter gaat niet uit maken voor de snelheid, gewoon zorgen dat ie goed vettig is.
JP3 is beter dan een JP2, geen persoonlijk ervaring, maar "gehoord".

Jp4 werkt beter dan jp3 met .28(+) motoren. Als je 52 spur gebruikt ga je niet veel verliezen met 16t clutchbell. Of een nova 9901 werkt ook goed met dit soort motoren.

Jp4 werkt beter dan jp3 met .28(+) motoren. Als je 52 spur gebruikt ga je niet veel verliezen met 16t clutchbell. Of een nova 9901 werkt ook goed met dit soort motoren.

De JP4 schijnt juist veel snelheids verlies te geven heb ik gelezen.
Er zijn er meerderen op S-C die juist een JP4 eraf halen om er een JP3 voor in de plaats te monteren..

15T of 16T is gaat niet heel veel verschillen..

Ik heb jp4 als jp3 op zr30x,picco28 ftt,os28xz gehad. Ik vind persoonlijk jp4 beter werken met grotere tandwiel verhoudingen. Iedereen ervaart het anders. Raar genoeg novarossi 9886 onroad pijp werkt ook prima.

Onzin JP-3 is een betere uitlaat dan een JP-4...anders was je die ook wel vaker tegen gekomen. Overigens weer een typisch voorbeeld van "Wij van wc eend adviseren wc eend" (zie onderstaand).

Hpi trophy lrp zr30x met 18/46 tandwiel verhouding. Jp4 pijp.

Dit is overigens niet echt een rijdbare auto...zal wel hoge top hebben, maar op een baan wordt je aan alle kanten zoek gereden.

Ik heb het over mijn eigen ervaring. En wie zegt dat ik op een baan rij met 18/46 verhouding. Dat is meer op straat voor de lol.

ik rijd wel op een zand gras baan,
Ja nu weet ik het dus ff niet meer.
UHM?

Dus
Geen andere luchtfilter,
Een 52t
en een 15 of 16t Heb al 52t en 15t besteld,
En dan ?
Waar kan ik een jp-3 in nederland aanschaffen
Of een andere uitlaat die zelfde doet die makkelijker te krijgen is?

IDD zoals je al aangeeft. de 15T clutchbell met de standaard 52T spur.

JP3 of een ander merk, gewoon ff bij je LHS kijken wat ze hebben..

Ben nu uitlaat aan het zoeken,
Maar de JP-3 hebben ze niet in shop in nederland?
The border heeft ook acties,

The Border Online RC Shop
Ik vul daar pipe in en komen verschillende uitlaten, die ergens anders ook veel duurder zijn.
Zit daar niks bij,
Of iemand anders nog andere merken die makkelijker te leveren zijn.
Voor een axial .28 blokje

mvg jeroen

Back