Axial scx10 honcho van TimV

Dan zit het zwaarste deel van de schokdemper beneden. Die andere schokdemper (zonder veer) kan niet ondersteboven gemonteerd worden. Der is geen plaats, daar beneden op de as.

Die schokdemper die ondersteboven staat, zit al een maand of 7 zo. Nog geen lekage gevonden :)

Kijk eens aan, een grote vordering nog voor het weekend begint :banana:

Tis omdat ik dit weekend geen tijd heb, te goe weer om binne te zitte.

De stabilisatiestang voor de achteras is gemaakt (is een tijdelijke stang, net zoals ik vooraan gedaan heb):
stabilisatiestang%20achteras.JPG

Zijaanzicht:
stabi%20zijaanzicht.JPG

De ene kant ingeveerd:
stabi%20flex%20rechts.JPG

De andere kant:
stabi%20flex%20links.JPG

Flex :lol: : (de tangen zijn om het gewicht van de motor, elektronica en batterij na te bootsen)
flex%20shot%20tijdelijk%20als%20roller.JPG

Nog een paar opmerkingen, verschillende vijzen zijn nog wat te lang, maar alles moet toch nog een keertje uit elkaar om de boel een likje verf te geven, dus dan maken we ze van de juiste lengte. De flex is wel een dikke centimeter minder dan voordien, maar is nog meer dan genoeg :roll: De stuurstang op de achteras wordt ook nog vervangen door een zelfgemaakte gebogen stang.

Even een vraagje over deze Axial:

Ik ben aan het overwegen de Axial SCX10 Dingo aan te schaffen (bouwkit), maar twijfel ook nog over de Tamiya Unimog met het CR01 chasis. Enig idee welk model nu de beste keuze?

Het hangt ervan af wat je wil. De CR01 is eerder een crawler. De scx10 is eigenlijk een scaler.

Ik hou van scalers dus heb voor de scx10 gekozen. Maar er zijn nog vele andere chassis.

Even een vraagje over deze Axial:

Ik ben aan het overwegen de Axial SCX10 Dingo aan te schaffen (bouwkit), maar twijfel ook nog over de Tamiya Unimog met het CR01 chasis. Enig idee welk model nu de beste keuze?

De CR-01 kan in geen enkel opzicht meekomen met de SCX10, crawlende niet, en als scaler al helemaal niet. Het chassis is om zeeziek van te worden (standaard), alleen met veel hopups is deze beter te krijgen, maar dan nog verre de kwaliteit die je standaard van een SCX10 hebt.
Ik heb de ervaring met alletwee de chassis en spreek uit ervaring.
Dus als je plezier wilt--->>>>>>>>>>>>>gaan voor de SCX10 Dingo kit.

Wil je 100% scale dan moet je gaan voor RC4WD. Mooiere en kwalitatieve betere scalers zijn er bijna niet.

De CR-01 kan in geen enkel opzicht meekomen met de SCX10, crawlende niet, en als scaler al helemaal niet. Het chassis is om zeeziek van te worden (standaard), alleen met veel hopups is deze beter te krijgen, maar dan nog verre de kwaliteit die je standaard van een SCX10 hebt.
Ik heb de ervaring met alletwee de chassis en spreek uit ervaring.
Dus als je plezier wilt--->>>>>>>>>>>>>gaan voor de SCX10 Dingo kit.

Wil je 100% scale dan moet je gaan voor RC4WD. Mooiere en kwalitatieve betere scalers zijn er bijna niet.

Zag op Youtube een bouwverslag van de SCX10 kit en daarin werd verteld dat de bouwbeschrijving soms te wensen over laat. Heb altijd kits gemaakt van Tamiya en het bouwen was altijd een groot plezier.
Wat bedoel je precies met het chasis om zeeziek van te worden? Op Youtube toch diversen filmpjes gezien en dat ding lijkt mij best stabiel.

Nu twijfel ik wel over de degelijkheid van Tamiya tov van de Axial. Ken het merk Axial ook pas sinds kort.

Het merk RC4WD kende ik nog niet. Erg mooi spul!! Nu maak je het me wel heel moeilijk om een keuze te maken :)

Laatst bewerkt:
Je moet kopen wat jij mooi vind. De CR-01 is een hele mooi chassis, maar kan niet tippen aan de degelijkheid van een Axial. De CR-01 heeft echt een crawler stabiliteit aan dampers en de Axial is meer voor scale gemaakt. Met ,,zeeziek,, bedoeld hij dat als je over een offroad rijdt, de hele body aan kanten heen en weer ziet gaan (schudden) en lijkt of deze los op het chassis zit. En het lijkt ook niet scale als je er een body van een bijv. Wrangler op doet. Het lijkt dan meer een monstertruck.

Dus mijn advies als je een auto wilt voor de scale/crawler meetings, dat je dan een Axial koopt. ( Honcho of Dingo ).

Back