Axial scx10 honcho van TimV

Merci :D

Het is inderdaad een beetje donker de foto.
Nochtans is het met het licht mee getrokken, alleen is het binnen donkerder dan buiten :puppydogeyes:

Er is een probleempje...

Waar ik schrik voor had, is juist gebeurd :puppydogeyes:

Het metaal, is niet echt metaal, het is een soort legering.
Op de foto's die eerder gepost zijn, was het profiel aan elkaar gezet met zo een half secondje lassen, zo 1 puntje per verbinding.

Toen hadden we niet door dat het volledig lassen niet ging lukken.

Nu we dus de hele rand wilden lassen, zaten we met gaatjeskaas :neutral:

Dit betekend dus einde project :nooo:

Toch niet :lol:

Heb een aluminium L profiel gaan kopen.
Heb mijn bodemplaat al liggen.
En we stappen over op ...

rara

...
poprivetten :cool:

Morgen meer.

Nieuwsflash:

- verf? => check
- triplex bodemplaat? => check
- aluminium L-profiel? => check
- verfborstel? => check
- aluminium lat? => hmm, moet ik eens kijken, ligt normaal op de plank...
- nieuw veersysteem uitgedoktert waarbij de schokdemper nu onder de plaat ligt? => check :thumbsup:

Morgen gaat de 1ste laag paint er op. Daarna 20 uur drogen voor het overschilderbaar is :help: .
Morgen hopelijk ook al een deel van het chassis af :turn-l:

Start!

start%2001.JPG

Op maat gemaakt:
start%2004%20op%20maat%20gezaagd.JPG

L-profielen op maat maken:
start%2008%20L-profiel3.JPG

Gaatjes voor de bevestiging van de assen en schokdempers:
start%2011%20gaten2.JPG

Ik heb de gaatjes voor de triplex plaat aan het chassis te bevestigen ook geboord, maar helaas, geen foto van.

Afwerking achterkant:
start%2009%20afwerking%20einde.JPG

Verflaag 1:
start%2014%20kant%201%20laag%201.JPG

Op de planning voor morgen:
- dessel maken
- dessel scharnier bevestigen
- dessel scharnier lock bevestigen
- 2de laag verf
- wich monteren (ik had een briefje in de bus steken dat er een aangetekend pakketje is, dus 999 kansen van de 1000 is dat, het enigste pakketje dat onderweg is naar mij, met de servo in :banana: )

Het was dus de servo. Al opgehaald.

Ondertussen is de dessel al lang gemaakt:

Bovenkant:
start%2015%20dessel%20bovenkant.JPG

Onderkant:
start%2015%20dessel%20onderkant.JPG

Voorkant:
start%2015%20dessel%20voorkant.JPG

Nog wat random foto's van het afgewerkt product:
start%2016%20bovenkant%20trailer.JPG

start%2016%20onderkant%20trailer.JPG

start%2018%20dessel%20en%20trekhaak.JPG

start%2017%20zijkant%20trailer.JPG

start%2019%20dessel%20scharnier.JPG

start%2020%20oprijhelling.JPG

Hier nog een demo filmpje om de kinderziektes te ontdekken:
[URL="
filmpje[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag begonnen met de honcho te begraven om het te laten herrijzen :lol:

Na een paar uur vijzen had ik dit nog over:

leeg%20chassis.JPG

Dit is er af gekomen (Wat niet op de foto staat zijn de 2 treestapjes een berg vijsjes een paar moeren en nog wat klein plastic spul.)
overschot%20van%20een%20leeg%20chassis.JPG

En dan kan de opbouw terug beginnen, met wat custum bling bling smul spull :D:turn-l:

De 1ste stap is gezet. Mijn servo is verhuisd van de as naar het chassis:

chassis%20mounted%20servo.JPG

Morgen eens een panhardbarchassismounthouder te make (of iets in die aard :banana: )

Op mijn 2e SCX10 chassis, moet een Chevy Blazer worden, heb ik ook een CMS setup gemaakt. Het project schiet alleen weer niet echt op, ben al ruim een jaar bezig .... onderbreek het steeds voor andere dingen.

In ieder geval heb ik het gered met 2 extra servomounts en een klein stukje aluminium ..... ben benieuwd hoe jouw uitvoering gaat worden.

Dit is redelijk goed gelukt, al zeg ik het zelf :rolleyes:

panharbarmount%20aan%20chassis%20kant.JPG

Vandaag al begonnen aan het stukje dat op de as moet komen, tis nog ni af, nog juist 2 gaatjes boren :D

Ziet er al prima uit Tim, dat komt wel goed :thumbsup:. Wil ook nog wel even een fototje van bovenaf/onderaf zien :D

Mijn setup is heel anders, ik heb de stock sevo plaat naar 1 van de chassisbalken verplaatst. Past daar zonder boren, alleen wat aanpassingen aan de crossmembers zijn nodig. Voor de panhard heb ik een beugeltje uit aluminium gemaakt tbv de bevestiging aan het chassis. De panhard zit aan de as verbonden met een extra servo mount. De nieuwe 3 link zit ook aan de as verbonden met een extra servo mount, alles is (op de links na) gedaan met stockparts :D

Waarom draai je de servo niet om zodat de servo arm meer naar achter staat, dichter bij de as-lijn.

Mijn as komt meer naar voor liggen dan de standaard plaats. Dit had ik al eerder gedaan (betere aproche angle). De panharbar komt op de as te liggen, dus de servoarm ligt bijna perfect voor de stuurlink. Meer foto's van de montage komt binnenkort wel ;) De plaat waar de servo in hangt komt nog zo goed als vol te liggen :D

Veel wilde plannen in mijn kopje :help:

Laten we hopen dat ik ze ook allemaal verwezenlijkt krijg ;)

Eergisteren eens een paar uur aan't knutselen geweest.

Ik heb een nieuwe skidplate gemaakt voor in't midden. Mede reden doordat er een andere vertragingsbak op gaat komen dan de standaard geleverde :turn-l:

Onderkant (let niet op het 4de vijsje dat ontbreekt, kheb hem late valle en vind hem ni terug :cry: ):
onderkant%20middenskidplate.JPG

De voorste as ook al gemonteerd (met 3 link), de stuurstang moet nog juist aangesloten worden op de servo (maar die staat nog niet op zijn middenpositie), de stabilisatiestang wordt een hangemaakte, want deze heeft een flauwe bocht naar beneden nodig om die gigantische pompoen in het midden van de as wat te onwijken :p ):
voorkant%20voorste%20as%20nog%20stuurlink%20en%20stabilisatiestang%20monteren.JPG

Dan rest mij alleen nog die stabilisatiestang te maken en de stabilisatiestangaansluiting op de as te maken en dan is de onderkant van de voorkant klaar :bye:

Ondertussen heeft de achteras zijn weg naar het chassis ook al gevonden.

Vandaag nog wat denkwerk verricht. Het ontwerp om de stabilisatiestang op de vooras te bevestigen is al klaar, daarnaast heb ik het stuursysteem voor de achteras wat ontworpen... Hopelijk werkt het deze keer wel :roll:

Hier de foto (links is de voorkant hé :p ):
voor%20en%20achteras%20op%20het%20chassis.JPG

Ik kan hetzelfde doen als met de vooras, maar de bedoeling is de servo onder de kabine komt te liggen, desnoods later weggewerkt onder een interieur ofzo. Dus moest ik een overbrenging bedenken, eentje die niet veel weerstand heeft... Maar komt wel goed ;)

Vandaag weer wat knutselwerk verricht.

Ik heb de bevestiging voor de stabilisatiestang op de as vervaardigd:
vooras%20stabilisatie%20stang%20bevestiging.JPG

Dan ziet het totaalplaatje van de vooras er zo uit:
vooras%20klaar%20op%20schokdempers%20na.JPG

Niets raakt elkaar (soms welliswaar op een haar na, maar wat heb je nu aan overschot :confused: )

Van bumpsteer kunnen we hier niet spreken, ik heb een half uur liggen spelen met sturen en inveren in alle verschillende mogelijkheden.

Om een klein ideetje te geven krijgen jullie van mij 3 foto's.
Beide schokdempers volledig uitgeveerd:
bumpsteertest%20vooras%20uitgeveerd.JPG

De ene kant ingeveerd (en tijdens het inveren veranderd de stuurhoek niet :thumbsup: ):
bumpsteertest%20vooras%20links%20ingeveerd.JPG

En een foto van de andere kant ingeveerd:
bumpsteertest%20vooras%20rechts%20ingeveerd.JPG

Op naar de achteras :proost:

Back