Na tijden niets in dit topic te hebben geschreven, zal ik op verzoek van mijn mede vanquish freak, een aanvulling maken.
De wagen heeft een hele makeover gekregen en ook in diverse sertups al een aantal prijzen gewonnen bij wedstrijden,.
Als chassis maak ik gebruik van het Viper chassis van Underground Crawlers.
Verder gebruik ik als wielen SLW wielen van Vanquish samen met Boss Claw banden van Losi
en dual stage foams van Crawler Innovations
Op de achterste as heb ik de complete gearbox vervangen door de aluminium gearbox en motorplate van Vanquish. Dit ivm de grotere lagers die deze gearbox gebruikt.
Ook heb ik de upper link mount van Vanquish. Deze bied iets meer mogelijkheden voor het monteren van de upper link.
Als upper links maak ik gebruik van de Machined links van axial zelf.
Als onderste links maak ik voor gebruik van de standaard link en achter van een gebogen link van Crawler Innovations icm traxxas rod ends.
De voorkant bevat een steering knuckle, ook van Vanquish natuurlijk, ivm een grotere stuuruitslag. Nadeel hiervan is dat je, of vanquish wielen of aangepaste wielen moet aanschaffen.
Natuurlijk ook hier weer de upper link mount van Vanquish
Als stuurservo gebruikte ik een 5955.. deze is sinds enige tijd vervangen voor een 7980 van hitec.. deze heeft 45kg trekkracht op 7.4V.
Nog niet op de foto's maar wel gemonteerd of onderweg of gepland
Gemonteerd, lipo houder op de vooras van rowdy racing
Onderweg, traxxas big bore dempers icm losi mini-t veren.
Verlanglijst (behalve dan eigenlijk alles wat er is van Vanquish) de knuckle gewichten als eerste .
Verdere electronica is nu ipv 1 tekin fx-r icm een DIG-unit een dual fx-r setup. Dit werkt gewoon super icm goeie mixprogrammas op een goeie zender.
Nu maar even een paar foto's
en dan hier nog een filmpje op de natte rotsen van Purmerend (wie kan mag m even Embedden en mij even doorgeven hoe dat moet)
DSCF1903.mp4 video by driftingmenace80 - Photobucket
De wagen heeft een hele makeover gekregen en ook in diverse sertups al een aantal prijzen gewonnen bij wedstrijden,.
Als chassis maak ik gebruik van het Viper chassis van Underground Crawlers.
Verder gebruik ik als wielen SLW wielen van Vanquish samen met Boss Claw banden van Losi
en dual stage foams van Crawler Innovations
Op de achterste as heb ik de complete gearbox vervangen door de aluminium gearbox en motorplate van Vanquish. Dit ivm de grotere lagers die deze gearbox gebruikt.
Ook heb ik de upper link mount van Vanquish. Deze bied iets meer mogelijkheden voor het monteren van de upper link.
Als upper links maak ik gebruik van de Machined links van axial zelf.
Als onderste links maak ik voor gebruik van de standaard link en achter van een gebogen link van Crawler Innovations icm traxxas rod ends.
De voorkant bevat een steering knuckle, ook van Vanquish natuurlijk, ivm een grotere stuuruitslag. Nadeel hiervan is dat je, of vanquish wielen of aangepaste wielen moet aanschaffen.
Natuurlijk ook hier weer de upper link mount van Vanquish
Als stuurservo gebruikte ik een 5955.. deze is sinds enige tijd vervangen voor een 7980 van hitec.. deze heeft 45kg trekkracht op 7.4V.
Nog niet op de foto's maar wel gemonteerd of onderweg of gepland

Gemonteerd, lipo houder op de vooras van rowdy racing
Onderweg, traxxas big bore dempers icm losi mini-t veren.
Verlanglijst (behalve dan eigenlijk alles wat er is van Vanquish) de knuckle gewichten als eerste .
Verdere electronica is nu ipv 1 tekin fx-r icm een DIG-unit een dual fx-r setup. Dit werkt gewoon super icm goeie mixprogrammas op een goeie zender.
Nu maar even een paar foto's







en dan hier nog een filmpje op de natte rotsen van Purmerend (wie kan mag m even Embedden en mij even doorgeven hoe dat moet)
DSCF1903.mp4 video by driftingmenace80 - Photobucket