AXN Floater-Jet: Geschikt voor een beginner?

• Topicstarter Topicstarter Jeffrey432
  • Startdatum Startdatum
Vergeet ik helemaal te vermelden:

Mijn pushrods waren na een paar vluchten losgelaten (er zit een soort weerhaakjes systeem, a la wire wrap op). Gelijmd maar hield nog niet lekker.
Ik heb nu andere pushrods gekocht met schroefjes en een onderplaatje; die zal ik er eerdaags opzetten.

Hierbij de foto's:
full

full

full

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Dit heb ik gedaan voor de elevator/rudder/ailerons.
Met uitmeten ed was ik een kleine 3 uurtjes bezig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi Blarp,

Welk cijfertje hangt er onder de pivoterende lens van je FCo2 ?
Staat de laatste firmware update erop ofniet ?
Was een zonnige dag zo te zien ..?

grts

niels

De FloaterJet lijkt me ook een leuk vliegtuigje voor mijn neefje en vriendin om mee te beginnen. Eerst even mn eigen vliegtuigen afbouwen en dan denk ik dat ik er ook maar eens een bestel.
De fimpjes op youtube zien er ook goed uit vind ik. Met de standaard setup kun je best snel vliegen!

De engelse uitspraak van de naam is overigens ook wel leuk. Het gaat klinken als Flodder-jet :p

De engelse uitspraak van de naam is overigens ook wel leuk. Het gaat klinken als Flodder-jet :p
Het gekke is dat op het toestel zelf "Clouds Fly" staat, taalkundig niet sterk (zal wel door een Chinees bedacht zijn) en technisch ook niet (strikt genomen vliegen wolken niet) maar waarom moet HobbyKing het dan zonodig "Floater Jet" noemen... (zal wel door een andere Chinees bedacht zijn); voor een echte "floater" gaat-ie toch iets te hard en een jet is het ook al niet...

Hij is binnen, en met een uurtje had ik hem helemaal klaar inclusief instellen van de zender.

Ding ziet er netjes afgewerkt uit en het enige wat ik nog meot doen is een klein beetje plaats maken voor de lipo, zodat het zwaartepunt goedligt. Geen problemen gezien met de scharnieren, alles loopt lekker soepel. Hoop dat het snel mooi weer is en dan eens een keer proberen :D

ik hoop het ook ja! en ik hoop ook dat je snel je ervaringen en een filmpje post!

Welke accu gebruik je erin?

Ik ben van plan een 2200 mAh 3S lipo te gebruiken, zou goed moeten gaan. Mocht die te zwaar zijn, dan heb ik nog wat 3S 1000 mAh liggen, maar vermoed dat die 2200 wel werken.

Wordt mijn eerste ervaring met een vliegtuig, dus........ Heli vliegen gaat ondertussen al best goed, en wilde voor weinig geld een leuk toestel.

:D Dear :
For this plane clouds fly (AXN floater Jet) ,we can supply the best price in the world:
1.jpg

glider.jpg

More info: AXN MODEL ,producer of Plane,Motor,ESC,RC Model,RC Hobby,clouds fly producer (AXN Floater-Jet)- ARF Radio Control Plane/Kits EP plane Kits or ARF R-C Planes
wellcome to contact me(my name is Leo) for distribute or deal ,I will give you the best price: email/msn: chinarchobby@gmail.com
---------------------------------------------------------------------------------
Clouds fly(AXN floter jet) is one of our hot sale plane, more you can refer : AXN MODEL ,producer of Plane,Motor,ESC,RC Model,RC Hobby,clouds fly producer (AXN Floater-Jet) ,thanks.

1 keer per maand krijgt hobbycity een voorraad binnen, maar die is binnen 2 weken uitverkocht.
Ik heb hem daar 2 weken geleden besteld.
Ik zit nu te wachten.....
Probleem is dat je alleen per airparcel kan versturen, komt er dus 43 usd =
30 euro verzending bij.
Zit je nog steeds maar op 100 usd = 70 euro totaal....
(mits je geen 19% btw aanslag krijgt)

Ik zou gewoon bij Hobbycity bestellen, als er een Nederlandse importeur komt gaat dit zeker rond de 100 euro kosten.
(zie maar wat de andere spullen van Hobbycity in Nederlandse winkels kosten)

In plaats van mijn EZ* up te graden naar brusless en rolroeren heb ik deze gekocht.
Vraag is alleen welke lipo
Hobby city adviseerd 2S tot 3S 1300 Mah (dat is 100 tot 150 gram)
Ik heb nog 3S 2000 Mah (dat is 200 gram)
Ik denk dat dit kistje wel 200 gram gewicht kan hebben.
In de EZ* heb je ook lood nodig als de accu minder als 175 gram is, en ik heb liever accugewicht als loodballast.

Willem

ja en dan komt de douane nog als je pech hebt,

ik had deze een mail gestuurd van AXN MODEL ,producer of Plane,Motor,ESC,RC Model,RC Hobby,clouds fly producer (AXN Floater-Jet)- ARF Radio Control Plane/Kits EP plane Kits or ARF R-C Planes
(noemt hem daar The Clouds Fly.....maar is dezelfde dacht ik AXN Model)
en had gevraagd of er een dealer in nederland is .
hij antwoord mij dit:

Dear Jac :
Glad recving your letter.
About the Clouds fly, according our customers opinions, that's indeed a good plane.
And if you wanna to be the dealer ,that's great ,but do you think you should let me know something about your company or you ?Thanks.
B rgds
Leo

Wie wil er dealer worden?????

Inderdaad en met zo'n grote doos heb je veel meer kans dat je door de douane gepakt wordt als met een klein doosje servo's en lipo's etc.

Net een brief gehad van TNT :onweer:
Ze willen het betalingsbewijs voor de inklaring
Ze geloven de opgegeven waarde van hobby king dus niet.
Logisch, 30 dollar was lager als de verzendkosten 43 dollar.
Ik had er nog wat lipo's , servo's etc. bij gedaan en kwam uit op 100 dollar totaal ex verzendkosten.
Ik dacht die lipo's kunnen mee zonder extra verzendkosten, maar nu worden het dus wel dure lipo's.....:hammer:

Zien wat de rekening wordt.... reken op zo'n 30 euro.

n.b als je koopt via een nederlandse dealer (die er nog niet is)
dan betaal je altijd:
Invoerrechten 8% = 4 euro
Transport kosten (al zal dat lager zijn, zeg 10 euro)
Winstmarge dealer (minimaal 15 euro???)
19% Btw over toestel + invoerrechten + transportkosten + winstmarge. = 15 euro
Dan kost zo'n toestel ook geen 43 euro meer maar eerder het dubbele 87 euro in mijn berekening.

Ik ben nu dus staks ongeveer 130 euro kwijt voor een vliegtuig en ander spul wat in Nederland in de winkel zeker 200 euro zou kosten.
Wel een tegenvaller (had gerekend op 100 euro) maar nog steeds voordelig.

Groeten Willem

Het gaat er totaal niet om dat TNT hun gelooft of niet maar die brief kreeg jij omdat Hobbyking geen invoice bij het pakket doet (vrij irritant) hierdoor weet tnt niet wat in het pakket zit en wat de kosten waren.
Nu moet jij dus aangeven wat de kosten waren en wat er in het pakket zit.. en je moet dus ook bewijzen wat het gekost heeft zodat je niet iets verzint.

ik heb laatst meer dan 20 euro! bij een pakket van ong 60 dollar moeten betalen dus ik hoop voor je dat het niet zo hoog uitvalt bij je.

als hobbyking nu eens een invoice bij de pakketten doet dan zullen er veel minder pakketjes bij de douane liggen ongeacht het formaat

Nou ik heb er ook een besteld, en heb hun een email gestuurd
of ze er een invoice bij kunnen doen.
Ze antwoorden wat er op de invoice moest staan een lagere waarde
of de actuele waarde.
Heb hun gemaild te vermelden wat ik betaald heb de actuele waarde van de clouds fly en de shipping kosten, mochten ze mij toch nog vragen naar de paypal rekening is dat temnminste gelijk
icon7.gif

ik heb hem via EMS express besteld, ben benieuwd, kijken of je gelijk hebt glowingeddy!!!!

Back