H
hezik
Guest
Je hebt natuurlijk gelijk dat je je kist moet leren kennen, en daar heb je inderdaad heel veel vluchten voor nodig. En natuurlijk moet je lekker kunnen spelen met je wedstrijdkist, om de limieten een beetje vast te kunnen stellen.
Precies.. en ik vlieg dan niet helemaal doelloos rond, soms ook wel, maar ik oefen altijd wel wat figuren tijdens een vlucht.. of probeer gewoon keerfiguur, lijn, keerfiguur, etc, op lijn te vliegen.. of achtjes rugvlucht of meskant. Ik zoek ook bewust die situaties op waarvan ik weet dat ik nog wel eens een rudderfoutje wil maken.
Ik heb in het verleden ook 10 a 15 vluchten per dag gemaakt. Maar wat ik daar effectief van geleerd heb?? Niet veel, ik ging pas snel vooruit toen ik serieus ging trainen en echt op de details ging letten.
Mijn 2e plek vorig jaar in de C heb ik voornamelijk behaald met veel vluchten en rondvliegen.. pas dit jaar ben ik een beetje begonnen mezelf te dwingen echt het programma te vliegen. De grootste stap vooruit die ik gemaakt heb ik mijn 'carriere' tot nu toe, heb ik indoor gemaakt, door indoor te trainen en op de simulator.
Je bent van harte welkom om een keer mee te komen trainen, kan in Dongen (tilburg) of Vijfhuizen. Ik vind het ook leuk om een keer op Utrecht te komen trainen. Dus laat maar weten!
Weet wat je zegt...

Als ik thuis in Dongen vlieg, zonder coach (Bert) vlieg ik ook regelmatig meer dan 3 vluchten. 3 keer het P-programma en de rest losse figuren waar ik nog veel in moet leren. Ook vlieg ik regelmatig een vlucht met alleen basic line, middle line, top line. En radiussen, invliegen, uitvliegen. En trainen op dezelfde rolrates.
dat is dus wat ik bedoelde idd.. dat soort vluchten. Ik heb net (ja echt) 3 vluchten gemaakt.. voordeel van op 10 minuten van het veld wonen. In die drie vluchten alleen de volgorde twee tegengestelde rollen, stallturn, hoge hoed, humtpy bump gevlogen.
Als je maar niet te dichtbij gaat vliegen en idd de stallturn op de rand van het kader vliegt, gaat het wel. Aandachtspunt is dus na de tegengestelde rollen doorvliegen tot de rand van het kader.. ander aandachtspunt bij mij is dat ik de neiging heb op dat punt m'n onderlijn naar onderen te verleggen, als ik 'm in rugvlucht ergens uit moet drukken doe ik dat te laat..
Je bent overigens van harte welkom in Utrecht, weet zeker dat de andere wedstrijdvliegers dat ook zeer zullen waarderen.. en tilburg sluit ik ook zeker niet uit..