B737 EDF 70cm span

show-of met monteren zeg! hahaha, maar respect hoor, doe je het niet na!
Vooral het 1e stukje is geweldig gefilmd ook.
Mooi weer even knalhard mijn dynamic bass boost kunnen testen, wat een soundje zeg! Die had ik al ff niet meer gehoord!

En oh ja, workaholic, je mini versie vliegt prachtig! van je hobby je werk maken en andersom zegmaar...
Jammer van die net te langzame bocht...

Het beloofde filmpje:

Ik zit echt te stuiteren als ik dit zit te bekijken. Heerlijk om het zo terug te zien in een (vind ik zelf) geslaagde montage.
Ook hier mijn gebruikelijke advies: full-screen bekijken en boxen open :D.
Mooi filmpje! Het toestel heeft een mooi vliegbeeld, zeker als je bedenkt dat het een klein depronnetje is.

ps: dr klopt iets niet aan je broek geloof ik :cool:

Die wingdip zag je ook compleet niet aankomen, geen waarschuwing van het kistje ofzo. Erg jammer. Zoals die er nu uitziet is die compleet schaal als je hem in de kleuren Turkish Airlines maakt, helaas.
Zo te zien vloog die heerlijk. Heel mooi vliegbeeld ook, precies het beeld van een trans 737 zoals ik die wel is op Eelde zag aanvliegen.

Hoorde ik Fotor nou zachtjes prevelen: "eighty knots......V1.....rotate!"? Of is dat mijn eigen fantasie die een beetje op hol slaat.

Grappig ding Raymond, in de eerste beelden vind ik het model er verrassend goed in zitten.
Zeker een opknapbeurt waardig!

Vooral het 1e stukje is geweldig gefilmd ook.
Dit met dank aan cameraman Chris. Hij heeft zich heel goed uitgeleefd met de camera terwijl ik met een geinteresseerde Duitser stond te kletsen. Good job Chris!
ps: dr klopt iets niet aan je broek geloof ik :cool:
Tja, oude klusbroek nog aan. Lekker luchtig voor als je met het zweet in de bilnaad een eerste vlucht moet maken ;).

mooi raymond!
niet overpowerd maar genoeg om lekker te vliegen zo te zien ;)
en dat bochtje,, niet in het echt doen he :mrgreen:

mis ik toch nog wel de positive rate, gear up ;)

Ziet er erg leuk uit, ik zag op rcgroups iemand die een 737 van Silverlit had genomen, en die om had gebouwd naar full controlls, maar wel de originele EDF's bleef gebruiken. Leuk 737 modelletje van 40 cm!

Marijn

Wederom een geweldig filmpje Raymond!!!!! En een mooi vliegend kistje. Snel weer repareren een weer lekker vliegen. Succes!

Een 737 is niet gemaakt om te rollen.

Vandaag heeft de kleine rakker weer gevlogen. Hij deed het weer prima.
Tijdens mijn 2e vlucht besloot ik eens een rol te proberen. Die lukte, maar na de rol kon ik de kist niet meer optrekken. Hij is enigszins hardhandig tegen het asfalt gekwakt. Er zijn een aantal lijmnaden losgekomen. Blijkbaar is UHU POR niet de beste keus geweest, ik zal ze met epoxy weer vastlijmen.

737klein-35.JPG

737klein-36.JPG

737klein-37.JPG

Ik vermoed dat de scheur in het achterste deel van de romp tijdens de vlucht (of tijdens een voorgaande landing) al is ontstaan en door de rol open is gaan staan. De romp zat aan de bovenkant nog goed vast, van onderen niet. Als je het achterste rompstuk nu naar boven buigt gaat het hoogteroer 'down'. Dat komt overeen met het feit dat ik tijdens de vlucht niet genoeg up meer kon geven.

De schade valt gelukkig erg mee en is snel te maken. De oude schade is heel gebleven, dus die is goed gerepareerd. Waarschijnlijk wordt het kistje volgende week bestickerd.

Nog mooier

Ik heb stickers laten maken om de baby-Boeing nog wat verder op te leuken.

737klein-39.JPG

737klein-41.JPG

Ziet er al prachtig uit zo, alleen het sigarenbandje mist nog. Deze komt later, want één van de groene kleuren is opgegaan. Tevens moet de plamuur nog wit overschilderd worden.
De hechting van de stickers op de romp is erg slecht (tape idem), dus misschien land ik na de eerstvolgende vlucht als t_an__v_ a.__om of erger. We zien wel. Ik vind het zonde om er spiegelende tape overheen te plakken.

ja...je vraagt je dan wel af wat er bij de mandragende Transavia 737 achter die sticker zit :rolleyes:

Ik heb vandaag de losliggende motor weer eens op de 737 geplakt en ben gaan vliegen. Ik heb de keychain cam onder het vliegtuig geplakt. Eigenlijk wilde ik ook nog beelden met de camera richting staart maken, maar na 1 vluchtje was het alweer gebeurd. Slechts een hele lichte dwarswind veroorzaakt al zoveel drift dat het moeilijk landen is op een smal asfalt weggetje. Resultaat: kist het gras in en weer de motor los. Ik geloof niet dat ik al een dag gevlogen heb met dit kistje waarbij de kist nog heel was aan het einde van de dag. De eerste dag spande natuurlijk de kroon (die mooie Turkish-stall), maar ook bij latere vluchten brak er altijd wel een motor af of brak de romp doormidden. Ik zal eens moeten overwegen hoe lang ik hiermee door blijf gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit kistje heeft vandaag zijn laatste vlucht gemaakt. Ik vloog er zo af en toe mee, maar elke keer brak er wel iets af, vaak doordat hij na de landing het gras in reed. Meestal vlieg ik bij een veldje met een smal weggetje ernaast, met kleine taluds aan de zijkanten. Niet goed voor zo'n klein vlot kistje. Het gewicht werd langzaam steeds hoger door alle lijm, de marge tussen max haalbare snelheid en overtreksnelheid steeds marginaler.
Vandaag reed het kistje na de landing tegen een wiel van de auto, met het volgende resultaat:
full

Aangezien er een grote 737 onderweg is wordt dit kistje nu gedemonteerd. Hij heeft zijn geld dubbel en dwars opgebracht gezien de lol die ik ermee gehad heb!

Een blijvende herinnering:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back