Wauw!
Zo, dat zit erop. Hij vloog super! Vloog.....
Nee Raymond, bij het begin beginnen.
Op de parkeerplaats stonden meer auto's dan verwacht, maar de achterzijde was nog wel goed leeg. Er was ruimte genoeg om te vliegen. Eerst wat taxiruns gemaakt om het wiel goed gecentreerd te krijgen. En dan het gas erop. Het kistje heeft de nodige meters nodig om los te komen (ca 20 meter), maar hij vloog meteen uitstekend. Paar klikjes trim op rol, hoogteroer (zo op het oog in de neutraalstand gezet) was meteen goed. Hij is vlot, maar zeker niet te snel. De motoren lieten een vlakke maar overtuigende klim toe. De reacties op de roeren waren goed. Het kistje voelde meteen vertrouwd aan. Zwaartepunt, uitslagen en expo hoefden geen van allen te worden aangepast. Super!
De eerste vlucht heeft best wat minuten geduurd. Ik heb niet getimed, maar het was lang zat. Daarna wat bijgeladen en nog een keer gevlogen. Enkele circuitjes gevlogen om het landen te oefenen. Soms stuitert het vliegtuig een heel kleine beetje bij neerkomen, maar over het algemeen had ik goede controle. Een dead-stick landing geprobeerd, ging ook niet onaardig. Daarna nog wat langzame fly-by's voor de camera, en daar ging het mis. Te langzaam een bocht ingestuurd en toen viel hij weg. Geen hoogte om te corrigeren, de neus ging recht het asfalt in. De romp is gebroken. Erg jammer.
Het is jammer van de afloop, maar toch heb ik een zeer voldaan gevoel over vanavond. Het vliegtuigje vloog boven verwachting goed en ziet er erg leuk uit. Beetje plakken en hij kan weer.
Filmpje ga ik maandag in elkaar knutselen, morgen moet er gewerkt worden. Er zitten mooie beelden bij.
To be continued....