Backlight DX6I DSMX

zo ik heb alles binnen nieuw scherm zo gelaten niet aan geprutst.
e-foil erachter inverter ertussen en schakelaartje met drie standen je weet nooit waarvoor ik de andere stand nog kan gebruiken en alles verbonden met de batterijklemmen. werkt perfect.
nu kan ik kiezen of ik verlicht wil of niet, maar het staat bijna de hele tijd aan
zeer gemakkelijk leesbaar zo.
echte aanrader voor ieder DX6i bezitter.

Mijn lichtje brand ook

full
full
Ik had gisteren het backlight ook binnen van HK en ineens maar avondje wat geprutst en mijn Dx6i ook maar wat aangepast green backlight ingebouwd en heb dit met een aparte 9v NiMh batterij van 500 MAh gevoed en aangestuurd met een schakelaar en dan ook maar een laadfiche extra om de 9v batterij ook apart te kunnen laden , kwestie van een totaal onafhankelijk werkend systeem te hebben .
Heb ook ineens een NiMh batterij pack in mijn zendertje gekregen van 2700 MAh zo ben ik even gerust kwestie van vliegduur :-) ( Anko bedankt voor de tip ! )
Hier wat foto's

Grtjs Blitske

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo leden,

Ook ik heb mijn Dx6i voorzien van backlight die ik ook hier wil delen :)... Ik heb een aparte schakelaar op gemonteerd zodat ik de backlight aan en uit kan zetten wanneer ik het licht nodig hebt, anders zou deze blijven branden als ik ze rechtstreeks op de Dx6i zou aansluiten.. Schakelaar heb ik geplaatst op de plaats waar de 6 stond en dat is ook te zien op de foto's..

En ook heb ik de Dx6i van lipo accu voorzien :)..... heb aan de achterzijde een JST-stekker op gesoldeerd en een lipo van turnigy 2 Cell 800 Mah er in gezet. Moet zeggen dat het allemaal perfect werkt en ik nu pas om de 6 weken de lipo moet laden bij intensief gebruik van de zender (gebruik het bijna elke dag om te simmen....)

full

full

full

Grreeetttssss....

Laatst bewerkt door een moderator:
Backlight hoef ik niet zo nodig, maar ik zocht al een tijdje een passende lipo voor de DX6i.
Protesteert de zender niet met 7,4 volt?

Spektrum Dx6i light

Backlight hoef ik niet zo nodig, maar ik zocht al een tijdje een passende lipo voor de DX6i.
Protesteert de zender niet met 7,4 volt?

Back light is zeer handig vind ik, als je deze hebt wil je er eigenlijk niet meer vanaf..:D:D:D

Wat betreft het protesteren van de zender... Bij mij doet de Dx6i gewoon als voorheen, hij doet alles wat hij moet doen en heb (tot nu toe..) geen storingen, mankementen of iets dergelijks gehad. Heb de modificatie nu een kleine 3 maanden geleden gedaan en gebruik de zender bijna dagelijks, zowel met vliegen met verschillende modellen en simmen op de laptop.

Ik heb er een tijd geleden de helpdesk van Spektrum over gemaild en die raadden me het sterk af. Ik kreeg toen het idee dat de zender er niet tegen zou kunnen, maar elke keer als ik lees over iemand die het toch heeft gedaan begin ik weer te aarzelen...

@ Stevo en bdoets: Ik heb er geen spijt van dat ik de Dx6i van lipo hebt voorzien.. De Dx6i doet geen rare dingen (tot nu toe dan..) de lipo laad ik niet via de zender zelf maar die haal ik netjes uit de zender en laad hem dan via mijn eigen lipo lader. Ik heb 2 van die lipo's, dus wanneer de lipo in de zender leeg raakt dan verwissel ik hem gelijk en laad ik de lege gelijk op. Ik laat hem leeg trekken tot 20% van de capaciteit van de lipo..

Ik zie dat Blitske gewerkt heeft met een accupack van 2700 Mah...dat is denk ik ook niet slecht aangezien de Mah hoog is..

In ieder geval: ieder zijn ding en het is leuk om het te zien hoeveel mogelijkheden er zijn..

Toemme toch,

Zaterdag een liposbestelling gedaan bij HK......en nu kom je daarmee op de proppen:rolleyes:;)

Ik heb nog 2 miskochte Turnigys 2S 1A lipos liggen en mogelijks passen ze wel in de DX6i, vanavond maar even een kijkje nemen tussen mijn spullen.

Stevo

Toemme toch,

Zaterdag een liposbestelling gedaan bij HK......en nu kom je daarmee op de proppen:rolleyes:;)

Ik heb nog 2 miskochte Turnigys 2S 1A lipos liggen en mogelijks passen ze wel in de DX6i, vanavond maar even een kijkje nemen tussen mijn spullen.

Stevo

Sorry Stevo misschien had ik het eerder hier op moeten plaatsen:o:o:D:D:D... Ik geloof dat RC-addict ook die lipo's hebben dus misschien daar bestellen... Die 1A turnigy's die je daar hebt is mogelijk te breed voor de Dx6i maar is het proberen waard. De 800 mah was al moeilijk erin te krijgen maar past wel en kan ook geen kant meer op in de zender ;);)

Trouwens...Nog proficiat dat je moderator geworden bent (las het in het nieuwss :p:p:p...)

Dankje Pinda (waar liggen die Cleenexen hier ergens;))

Deze heb ik dus x2 op overschot

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 1000mAh 2S 20C Lipo Pack (DE Warehouse)

lengte is 70 mm.

en die van jou

HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 1000mAh 2S 20C Lipo Pack (DE Warehouse)

Lengte 57.........Ik heb dus 13 mm op overschot (naast die ongebruikte lipos:D) een no go dus:(

Ga eerst maar wat verder aanmodderen met met AA's want mijn vrouw zal me anders killen (aangezien er weeral een pakketje onderweg is met lipos en de collectie gestaag groeit wat het bijna een hobby op zich maakt ;-) en met killen bedoel ik niet kilikili kittelen.....

Stevo

Ik vroeg er Corrien naar. Hij zei:
Het enge is, dat de spanningsstabilisatie-ic's warmer worden dan normaal. Hoeveel warmer dat is in een DX6i weet ik niet.
Tja daar ga je al. Met een 7,4 V lipo moet er zo'n 2,6 volt in warmte omgezet worden. Mochten ze daar de brui aan geven heb je een model minder...

Hey iedereen .
ik had inderdaad voor ik de 2700 Mah in mijn Dx6i had ook lipo"s van 900Mah ingebouwd en zoals je boven in mijn draadje ( over lipo's in Dx6i ) ook al kon lezen waren deze verbonden met tussen in 3 diodes zo kwam mijn spanning juist uit zoals de Dx6i normaal is .
Dit maar even ter info .

Grtjs Blitske

Back