Ik ben ook net weer thuis gekomen.
Inderdaad bakken met regen op de terugweg.
Er was geen of slecht internet dus het was lastig jullie op de hoogte te houden.
De wedstrijd:
Een enorm deelnemersveld, alle toppes uit heel europa waren aanwezig.
En wat een sfeertje!
Gezellig en gemoedelijk en het BeNeluc kamp bestond uit 27 m2 overdekt plezier.
3 tenten naast elkaar.
Luc, Willy en Hughes voor Belgie, Joris, Gerben en ik voor NL.
De eerste dag van de wedstrijd ging rommelig.
Start van de F5F om 9 uur, maar er hing bewolking, als je hoger dan 100 meter kwam dan zat je model in de wolken.
Willy was hem ook een paar seconden kwijt.
Na 24 deelnemers F5F was de F5B aan de beurt.
Joris was de eerste Nederlander, startnr 17.
Met verhoogde hartslag en Raketenwurm naar de start.
Na 13 minuut 20 stond hij weer op de grond, 40 rakken en een prima zweeftaak en landing op zak.
Echt super gedaan!
Gerben had startnr 24.
Ik geloof dat het 45 rakken waren, prima zweeftijd en exacte landing.
Ik was ondertussen al half in slaap gesukkeld.
startnr 31 mocht aantreden, ik dus.
Lekker relaxed aan de start, kissie weggegooid en vliegen.
Ging leuk, tot ik een cut had op A.
Wat er toen gebeurde weet ik niet, ik drukte nog down om toch nog de piep te krijgen, en nog een keer maar hij kwam niet.
Toen allerlei grappige manouvres en op een gegeven moment zat ik boven mijn hoofd, maar kreeg geen safetyline.
Toen heb ik mezelf maar even kwaad gemaakt en er nog 36 rakken uitgeperst en goede zweeftaak en landing.
De rest van de dag heeft F5B niet meer gevlogen, ze hebben F5F op zaterdag afgerond.
Zondag.
Ik loop alles even na voor de zekerheid.
Ontvangeraccu 4,4 volt per cel.
Huh?
Accu uitgebouwd en dat leek wel een ballon.
Gerben had nog een accutje over, dat ingebouwd.
Dat begon alweer lekker, geeft vertrouwen, niet dus!
Dan de wedstrijd.
Gerben vloog weer goed, 44 of 45 rakken, prima zweeftaak, met hangen en wurgen 10 minuten eruit gekregen en prima landing.
Joris had wat meer vertrouwen en ging met hartslag 160 naar de start.
Je zag zijn pylonervaring, hij vloog nu ook alsof ie aan het pylonracen was.
Alles rond.
37 rakjes dit keer.
Nu moest ik weer.
Voor het eerst tijdens een wedstrijd was ik zenuwachtig, geen vertrouwen in mijn model.
Dus met weke knieen door de rakken heen.
Gerben coachte prima, met achter hem Luc.
Ik maakte een paar fouten, kwam uit op 38 rakken en lande op exact 10 minuten in de middenstip.
Ja, ik was blij.
De 3e ronde.
Joris moest als eerste starten.
Nu 38 of 39 rakken maar het hadden er 2 meer kunnen zijn.
Ook weer een goede zweeftaak en landing.
Ik mocht als 2e nederlander starten.
Naar de start lopend zaten er al weer wat duitsers te schreeuwen, hup holland!
Ja, ze hadden zaterdag kaas en stroopwafels gehad.
Met de tips van Luc in het achterhoofd ging ik van start.
De start was al 2 seconden sneller dan normaal.
Het liep allemaal lekker en toen Gerben zei, uhh, sorry, ik stuur je 11 keer omhoog had ik zoiets van, huh? 40 rakken?
De toeschouwers zaten ook al meteen te roepen van, slechte coach, dom!!
10 minuutjes zweven en binnenkomen voor de landing.
Het vertrouwen is er nog niet helemaal, dus ik durfde niet heel veel te sturen wat resulteerde in een landing in de buitenste cirkel.
Maar zo blij als een kind terug naar het BeNeluc kamp en Gerben overhandigd aan de toeschouwers, die hem meteen onder handen namen.
Maar Gerben, bedankt, ik vond het prima!
Daarna moest Gerben weer.
Hij vloog het rak uit en zette de motor aan.
De A rak man drukte te laat dus hij kreeg met motor aan uit.
43 rakken, 10 minuten zweven en een landing in de 20 meter (beetje mijn fout maar dat had ie ook verdiend ;-) )
Daarna naar de wedstrijdleiding en bezwaar gemaakt.
Enige minuten later moest ik me melden bij de wedstrijdleiding, Gerben kreeg het rak erbij, dus 44.
De uitslagen zetten we morgen wel neer, net als de foto's.
Luc, Willy, Gerben en Joris zullen hun eigen ervaringen wel opschrijven.
Ik ga nu naar bed, 7 uur rijden was wel weer genoeg om lekker te slapen.
Truste!
G