BadBert gaat FPV

is het trouwens veillig om alles gewoon direct op de lipo accu aan te sluiten? (3s)

of ga ik dan problemen krijgen omdat het voltage onder de 12v komt, en niet echt stabiel is?

Ik vraag het me ook af. ;) Ik was in de veronderstelling dat je een ferriet ring en een capacitor op de voedingdraad naar FPV apparatuur moet zetten, maar misschien moet dat alleen bij grotere kisten?

Nee hoor, bij iedere kist die geen gefilterde TX heeft.
( al plaats ik hem tegenwoordig overal tussen)

Gewoon een enkele 3s gebruiken. Op je OSD kun je prima zien wanneer het tijd is om te landen.
Bij een spanning onder de 10v word alles instabiel.

Hij zijn voornamelijk HDD recorders multimedia players die dit probleem kunnen hebben.
Mijn DVR piano van Bevrc had ook deze problemen. (640x480)

Deze SO Speaky PVR heeft wel een hele strakke opname van 720P.
Afgelopen weekend getest op de CCD van Robert.
Wij waren aardig onder de indruk.
500Gb en dat voor 59 euro bij de media markt.
Misschien kan Robert ff die opname uploaden.

Hierbij de opname test ter vergelijking:

De JXD is wat kleurrijker maar niet zo scherp, de Speaky PVR wat minder kleurrijk maar strak. Ook valt de opname binnen het kader van het scherm.

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee hoor, bij iedere kist die geen gefilterde TX heeft.
( al plaats ik hem tegenwoordig overal tussen)

Gewoon een enkele 3s gebruiken. Op je OSD kun je prima zien wanneer het tijd is om te landen.
Bij een spanning onder de 10v word alles instabiel.

ok, dus ik hoef dat niet te doen, want mijn tx is gefilterd toch? :)

EDIT: zit er bij mij dus tussen, elco en ferrietkern ;) mooi :P

Laatst bewerkt:
Welk elco type/waarde kun je daar et beste voor pakken? ;)
Dan hang ik er preventief ook maar eentje tussen, kan nooit kwaad toch?

Zoeken naar iets waarvan je niet weet hoe het heet?
Als ik et allemaal wist hoefde ik ook niet te googlen.
Maar toch bedankt.

GOED, 2e diopter is klaar
ik zet de boel op mijn neus.... : ik zie dubbel :S

dus ik denk: pupilafstand niet goed gezien, ik moet ze wat verschuiven/verslijpen zodat ze er verder in kunnen:

dus ik zit ze wat te verschuiven, zie ik ineens gewoon perfect...

dus ik kijk hoe de glazen staan, kijk nog eens door de bril: dubbel.... ik zo van WTF.

dus ik de glazen er gewoon terug in geschoven, ik kijk: PERFECT

ik kijk nog eens: DUBBEL

what the.....

wat blijkt, je moet er aan wennen :P LOL (omdat je per oog een schermpje hebt, moeten je ogen daar aan wennen, standaard kijk je scheel omdat je in de bril kijkt terwlijl je hem op zet, gaan je ogen mee, net als dat je naar je vinger blijft kijken, en die naar je toe haalt, en dus dubbel als je in die bril kijkt)

bril warm laten worden werkt ook: beslaat niet.

Het werkt dus PERFECT die diopters..... perfect gewoon, ben helemaal in mijn nopjes :)

next step: TESTEN!!! (misschien morgen!)

Het werkt dus PERFECT die diopters..... perfect gewoon, ben helemaal in mijn nopjes :)

next step: TESTEN!!! (misschien morgen!)

Gefeliciteerd ! Leuk dat het het gelukt is !

Lijkt me gaaf om de nemo gewoon dubbel te kunnen zien :-)

Ik heb dat ook hoor.. De eerste seconden zijn altijd een beetje beroerd kijken..
Ik pak dat moment ook altijd even voor concentratie en het resetten van de GPS e.d.
Controleren besturing e.d.
Als je dat gehad hebt ben je inmiddels weer gewent en ziet het er ok uit...

Veel success morgen !! Spotter mee he !!!!!!

idd freijn, op diemanier wennen je ogen er aan.

Morgen weet ik niet of er gevlogen wordt hoor, we beginnen namelijk met ground tests, omdat TOTAAL onduidelijk is wat mijn RC link gaat doen aan bereik/storing....

anders ik wel :P LOL

overigens geheel afhankelijk van het weer... eerst voorspelden ze hier droog, toen kans op regen, en nu regenachtig... jaja...

we gaan het zien.

Als het geen mooi weer is, ben ik morgen samen met sven bezig met zijn FPV kist, zijn fatshark voorzien van diopters, en zijn tricopter verder rtf maken :)
dus genoeg te doen :D

De Nemo is er in principe helemaal klaar voor, op instellingen in de zender na :)

Pieter, kan je misschien een fotootje plaatsen van je bril met de diopters erin geplaatst? Hoewel ik gewoonlijk geen bril draag heb ik wel -1. Voor m'n gevoel zie ik wel scherp door de videobril maar als dat nog beter zou kunnen...?

MVG. Robert.

RObert, paar pagina's terug staan foto's (2 stuks) maar ik zal er vanmiddag even een stel voor je maken! geen probleem :)
vanmiddag gaan we ook voor sven aan de gang, dus zal nog wat foto's van "het proces" maken.

Ik heb te diep in't glaasje gekeken gisterenavond.. effe geen zin in dremelen nie. :mad:

Die bril van mij doen we maar een ander keertje hoor pieter, ik heb toch al een scherm om te testen. ;)

Back