BadBert gaat FPV

dus dat brommen/trillen kan geen kwaad dan?

Horizontaal? ik dacht dat die altijd omhoog moest wijzen???

En van de Vrx? ook horizontaal? Of vertikaal? (heb jouw dipool op mijn nemo, en een getunede omni op de ontvanger)

en ik wil wel vliegen.... maar alle 2 men spotters zijn aan het werk (airbus en sven)

ahhhh dacht al :P hihi :P

maar als er iemand een uitspraak over dat geluid kan doen... graag, want eigenlijk vertrouw ik het niet ;)

Goed, ook de recorder nu voorzien van een wat betere voeding (ipv een BEC van een borstel regelaar) en dus ook een ubec ertussen nu (zelfde).

bij de recorder bromt hij niet, alleen bij de booster, mar ik denk dat het zo hoort...

ik ga met een range test wel kijken. Als ik niet verder kom als oude tests, weet ik dat er iets in de booster niet goed zit.

Mijn fpv setup is er weer klaar voor iig :)

Kijk zoiso eens wat die booster nu werkelijk zuipt. ;)
500mW zendvermogen wil nog niet zeggen 500mW verbruik.

Al zou het totaal opgenomen vermogen van de booster een goede 1000 mW zijn, dan is de stroom bij 10 Volt nog steeds maar 100 mAmp.

Mogelijk geeft de booster een behoorlijke rimpel terug naar de Ubec. Inderdaad vreemd.
Eens kijken wat er met een afvlak elco'tje over de voeding + en - van de booster gebeurd.

Lijkt mij, dat indien de booster te zwaar belast wordt, (b.v. kortsluiting), dat (afhankelijk van het design Ubec ... lineair/switching) deze gaat "beveiligen" en dan dit geluid produceerd.

Ben benieuwd..

het is een switched ubec, Robert zei me dat dat prima moest kunnen....

heb de andere ubec er ook aan gehangen, en die doet hetzelfde.
Echter is het als ik alles goed vast maak, maar HEEEEEEL licht nu, en bijna niet meer te horen.

ALles lijkt gewoon te werken :S

veld test moet het uitwijzen.

Dan geeft de booster in ieder geval rommel terug naar de voeding (in dit geval Ubec).
Ikke verder niet weten...

In ieder geval succes, ben benieuwd of je nu de gewenste afstand kan/gaat halen en je geen last meer hebt van de specifieke aardstraal spot... :-)

ZO, nieuwe pan tilt mount:
(oude had een klap gehad bij een crash)

CIMG0284.JPG

CIMG0285.JPG

effe duimen dat het weer morgen mee zit, dan kunnen we eens aan de gang (eindelijk weer eens) hopen dat met de 2.4ghz booster het spul een beetje blijft gaan dit keer.

Laatst bewerkt:
Net range test kunnen doen.

Bij de eerste range test dus een fout gemaakt.. toen kwam ik over de grond nog geen 500 meter ver weg, nu ben ik tot 750 meter gegaan, toen ging het regenen, maar alles werkte nog naar behoren. (rc werkte nog in alle posities van het toestel, en video was super strak)

Stuk beter dus, lijkt erop dat de booster zeker wel wat invloed heeft, en de getunede omni op mijn vidRX ook zijn werk doet :)

dit was met de 5dbi antenne op de RC booster, wilde eigenlijk met de originele antenne ook nog proberen, maar het werd wat nat dus :P

Helaas door regen en VEEL wind niet kunnen vliegen :(

hoop dat wel snel weer te kunnen doen!!!

BTW: wat mij opvalt nu de cam op de juiste punten gemonteerd is (ipv tegen een scharnier getaped), het beeld is VEEL beter.... en blijft ook VEEL beter bij bewegen/trillen van het toestel!
denk dat met het vast tapen van de cam aan de oude pan tilt mount (scharniertje) toch ergens druk op kwam wat niet helemaal goed is....

Het zelfde verhaal als mijn HK cam.
Achterop zit een kristal en die houd er niet van klem te zitten.

denk het idd.

ben dus blij een nieuwe pan-tilt mount gemonteerd te hebben!!!

heb overigens de tilt servo nog wat omlaag gezet (meer achter het plaatje zeg maar), ziet er beter uit nu ;)

Laatst bewerkt:
*blaast wat stof eraf*

zo..

zondag gaan we kijken of mijn booster helpt, om op het clubveld geen storing meer te hebben.... hoop het, want dan kan ik op de club rondvliegen namelijk :)

Zo niet: jammer dan, dan vlieg ik wel in de polder (en dat gebeurt dan in de loop van de komende week of komend weekend weer :) )

Let wel... ,met je booster zullen ze op de club niet zo blij zijn. Helemaal als blijkt dat de reikwijdte van de andere 2,4Ghz zenders opeens een stuk minder is, en dit aan den lijve ondervonden is ;) .

Tot nu toe liet men mij in mijn eentje FPV vliegen, dus dat zal dit keer ook wel zo zijn.

Uiteraard geef ik aan dat ik een booster bij heb, en er zijn ook mensen die niet 2.4 vliegen.

wel stom, want bij 1 van de fpv meetings werden ook 2.4ghz boosters gebruikt, en vlogen er ook gewoon anderen prima rond. OOk is mij verteld dat anderen geen last zouden moeten hebben van mij (mensen die ook zo'n booster hebben/hadden/verkopen)

Back