Hierbij ga ik een bouwverslag maken als jullie dat leuk vinden van een Hawk van 1 op 3,5
Afgelopen keer op jetpower liep ik daar rond zonder de intentie om wat te kopen.
Tot dat ik op de stand van Tomahawk kwam
(www.tomahawk-design.de)
Ik was altijd al wel weg van de skygate Hawk , maar nooit echt over nagedacht.
Ik kwam in gesprek met Thomas over de Hawk die daar stond.
Wat mij opviel was dat hij best wel groot was
maar toch onder de 20 kg bleef en voor motoren vanaf 16 kg.
De deal was al snel rond voordat ik het zelf door had.
De bedoeling was om hem te bouwen zonder alle poespas en gewoon om lekker mee te vliegen(nou ja om Koen er mee te laten vliegen).
Maar eenmaal 2 weken thuis te zitten en nog eens naar zijn site te hebben gekeken , dacht ik : het slaat nergens op dat ik zo'n kist niet helemaal schaal maak
.
Dus de bestel lijst met alle schaal details maar geopend en alles maar aangeklikt
.
ik zit namenlijk best veel te kijken op het forum bij de schaal modellen, en bewonder wat alle mensen daar maken en zeker geinspireerd door Gerald Rutten op turbine gebied.
Dus dacht ik laat ik het nou ook eens proberen..
p/m 350 cm lang
p/m 270 cm spanw.
vanaf 16 kg turbine.
Ik heb een hekel aan kleine motoren in een kist , dus gaat er bij mij een P200 of Amt olympus in deze kist .
Ik weet nog niet welke dat zie ik nog wel.
Hierbij alvast wat foto's zoals hij geleverd is.
En Koen en Vincent alvast bedankt voor de 900 km die jullie gister hebben gereden om hem te halen:-D
Het landingsgestel is zeer mooi gemaakt en is super licht.
De hoofdwielen zien iets meer dan 16 cm diameter.
Er komen kunstof covers om de poten om ze schaal te laten lijken
Alles is van een zeer mooie en super kwalitijd.
ook is het allemaal super licht.
hier even een foto van de constructie van de vleugel.
Het mechaniek en aanstuuring van het hoogteroer.
Ik heb de kist ook even in elkaar gezet om een indruk te krijgen van het formaat.
Resultaat, hij is echt groot
Mijn vriendin zij: het lijkt wel een doode walvis die hier ligt
Okee en bedankt.
En dan krijg je er een hele grote doos bij met schaal onderdelen.
Er zij veel dingen uit licht abs gemaakt om het gewicht natuurlijk zo licht mogelijk te houden.
Alles is zeer compleet en super verzorgd.
Kwiklinks,kogellinks , bouten enz enz zit er bij (nou ja moest je er bij kopen dan)
Zelf een olie niveau meter voor in de romp met echt gevulde olie.
Ik heb er ook uiteraard een schaal cockpit bij gekocht.
In bouwpaket vorm, en dat heb ik nu geweten
De cockpit was 400 euro goedkoper in bouwpaket vorm.
je moet dan ook elk metertje en knopje zelf monteren( cockpit minimaal 3 weken werk)
ik heb op de foto maar 1 bekertje leeg gemaakt van de 5!!
De bedoeling is dat hij dit jaar op Jets over Pampa klaar is om mee te vliegen.
Aangezien dat dit een echte kit is en geen simpel ARFje ben ik nog wel even zoet.
Ik verwacht 750 uur
Gr Maikel

Afgelopen keer op jetpower liep ik daar rond zonder de intentie om wat te kopen.
Tot dat ik op de stand van Tomahawk kwam

Ik was altijd al wel weg van de skygate Hawk , maar nooit echt over nagedacht.
Ik kwam in gesprek met Thomas over de Hawk die daar stond.
Wat mij opviel was dat hij best wel groot was

De deal was al snel rond voordat ik het zelf door had.
De bedoeling was om hem te bouwen zonder alle poespas en gewoon om lekker mee te vliegen(nou ja om Koen er mee te laten vliegen).
Maar eenmaal 2 weken thuis te zitten en nog eens naar zijn site te hebben gekeken , dacht ik : het slaat nergens op dat ik zo'n kist niet helemaal schaal maak

Dus de bestel lijst met alle schaal details maar geopend en alles maar aangeklikt

ik zit namenlijk best veel te kijken op het forum bij de schaal modellen, en bewonder wat alle mensen daar maken en zeker geinspireerd door Gerald Rutten op turbine gebied.
Dus dacht ik laat ik het nou ook eens proberen..
p/m 350 cm lang
p/m 270 cm spanw.
vanaf 16 kg turbine.
Ik heb een hekel aan kleine motoren in een kist , dus gaat er bij mij een P200 of Amt olympus in deze kist .
Ik weet nog niet welke dat zie ik nog wel.
Hierbij alvast wat foto's zoals hij geleverd is.
En Koen en Vincent alvast bedankt voor de 900 km die jullie gister hebben gereden om hem te halen:-D
Het landingsgestel is zeer mooi gemaakt en is super licht.
De hoofdwielen zien iets meer dan 16 cm diameter.
Er komen kunstof covers om de poten om ze schaal te laten lijken
Alles is van een zeer mooie en super kwalitijd.
ook is het allemaal super licht.
hier even een foto van de constructie van de vleugel.
Het mechaniek en aanstuuring van het hoogteroer.
Ik heb de kist ook even in elkaar gezet om een indruk te krijgen van het formaat.
Resultaat, hij is echt groot

Mijn vriendin zij: het lijkt wel een doode walvis die hier ligt

Okee en bedankt.
En dan krijg je er een hele grote doos bij met schaal onderdelen.
Er zij veel dingen uit licht abs gemaakt om het gewicht natuurlijk zo licht mogelijk te houden.
Alles is zeer compleet en super verzorgd.
Kwiklinks,kogellinks , bouten enz enz zit er bij (nou ja moest je er bij kopen dan)
Zelf een olie niveau meter voor in de romp met echt gevulde olie.
Ik heb er ook uiteraard een schaal cockpit bij gekocht.
In bouwpaket vorm, en dat heb ik nu geweten

De cockpit was 400 euro goedkoper in bouwpaket vorm.
je moet dan ook elk metertje en knopje zelf monteren( cockpit minimaal 3 weken werk)
ik heb op de foto maar 1 bekertje leeg gemaakt van de 5!!
De bedoeling is dat hij dit jaar op Jets over Pampa klaar is om mee te vliegen.
Aangezien dat dit een echte kit is en geen simpel ARFje ben ik nog wel even zoet.
Ik verwacht 750 uur

Gr Maikel
Laatst bewerkt door een moderator: