Bae Hawk schaal 1 op 3,5

Het enige voordeel van dit weer is dat de bouw van de hawk
op zondag lekker verder gaat:mrgreen:

Heb eerst de gaten gemaakt voor de flaps in de romp.
Die vallen een stukje in de romp aan de onderkant.

Heb ook de romp bevestiging gemaakt.
Dat zijn metalen buisjes met een bout daar doorheen en een inslagmoer aan de anderee kant.
Ik heb er even wat te lange bouten ingezet met het voormonteren.
deze worden nog vervangen voor de juist lengte.
De buisjes en de inslagmoeren moet je verlijmen met hysol.

Ik heb ook de achterste vleugelbuis verlijmd.
Op de hoofdbuis en de achterste buis komt het motorspant te zitten.
Goed over nagedacht vind ik.
als je een keer een harde landing maakt komt het gewicht van de motor op het sterkste deel van de kist.


full


full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo vandaag het laatste paketje ontvangen.
Omdat ik hem Red Arrows ga maken , mag de centertank natuurlijk niet ontbreken.
Ik had hem al een tijd geleden besteld , maar was nu pas klaar in de productie.
Hij is iets meer dan 120 cm lang:mrgreen:
Het is de bedoeling dat je hem vast lijmt aan de romp.
Maar ik ga hem demontabel maken.
Het kan zijn dat ik hierin de smoke tank maak.
Dan zit dat toch niet in mijn kist(daar heb ik een hekel aan dat gestink)
Kan ik hem mooi ergens anders bewaren als ik hem demontabel maak;)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De geringe tijd die ik heb s'avonds toch nog aan de Hawk kunnen besteden afgelopen week.
Eerst heb ik de covers voor het schaal landingsgestel pasgemaakt en gemonteerd.
Het zijn abs kapjes die je op maat moet knippen en eromheen monteren.
Van binnen diverse houten blokjes ingelijmd omdat er nog wieldeur struts aan komen.
De covers heb ik aan 2 kanten volgegoten met sikaflex kit.
Vult mooi op en ze zitten goed vast omdat er ook een wieldeur op vastgelijmd wordt.

Ik heb ook het motorspant flink aan moeten passen voor de AMT Olympus.
Deze motor is een beetje groter dan op gerekend is.:mrgreen:
Gelijk inslagmoeren voor de turbine en pijp gemonteerd.
Kan ik altijd de motor en pijp er makkelijk uithalen en weer monteren als het nodig zou zijn zonder dat de schroeven niet meer zouden pakken.;)
Om het motorspant te monteren ( en ook netjes) moest ik wat capriolen uithalen aangezien er geen motorluik in deze kist zit.
De foto spreekt voor zich:mrgreen:(mijn vriendin had stiekum een foto gemaakt)

full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
van welke hysol nummer maak jij gebruik heb op mijn werk al verschillende geprobeerd maar nog niet het juiste gevonden

gr Mark
 
van welke hysol nummer maak jij gebruik heb op mijn werk al verschillende geprobeerd maar nog niet het juiste gevonden

gr Mark


hallo Mark,


ik gebruik "loctite 9462 hysol."
Heb loctite benelux gecontacteerd , maar dit wordt alleen in amerika gemaakt(dit nummer) ivm de samenstelling die in europa niet mag wegens bepaalde stoffen.
er is een vergelijkbare in europa(weet niet meer welk nummer) maar heeft ook niemand op voorraad en moesten ze ook bestellen

bvm verkoopt het onder "aeropoxy"

Ik koop het bij Al's Hobbies
 
Antwoord wat ik ooit van Henkel heb gekregen:

Beste,

Sorry voor het zeer laattijdige antwoord. De Europese versie van de Amerikaanse Hysol 9462 is Loctite 9466.



Met vriendelijke groeten,

Hullenkremer Paul, ing
Technical Support Engineer
_______________________________
Henkel Benelux
Adhesive Technologies
General Industry Benelux


Als iemand 't inderdaad ergens voor een redelijke prijs tegenkomt hoor ik 't graag ;)

Grtz,
Hans
 
Ik heb toch nog wat kunnen doen:mrgreen:

Heb de inlet ducting maar eens pas gemaakt.
Hij zit aan een kant aan elkaar en de ander kant moet je zelf op maat vast zetten.
het was een heel gepruts om hem netjes op maat te krijgen aan de voorkant.
Ik heb de naad voor de zekerheid maar verstevigd met een carbon bandje.
Ik heb eens bij iemand een inlet ducting los zien gaan , nou dat vind de kist en de piloot niet prettig kan ik je zeggen:mrgreen:
dus maar carbon gebruikt.

de naad zit precies aan de onderkant in het zicht aan de binnenkant.
Ga hem nu eerst van binnen even strak maken met plamuur , dan hoef ik dat niet meer te doen als hij in de kist zit gemonteerd.

full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Jaap , ik blijf mijn best doen(in iedergeval probeer ik):mrgreen:

Ik heb nu eindelijk iets kunnen doen wat al een beetje met het eindresultaat te maken heeft..
Het landingsgestel en wielen gespoten.
eerst alles maar eens uitelkaar gehaald.
Eigenlijk zonde om zo'n mooi staaltje aluminium kunstwerk te spuiten.
alles geschuurd en de naad van de kunstof covers glad gemaakt.
En toen een primertje erop en de kleur.
Alle 40 wielbouten met een pinsetje er op gelijmd.
Nu is alles mooi grijs en nog glimmend , maar straks ga ik de kist en gear helemaal weatheren .
Het word een vieze en versleten Red Arrows om te zien.

full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu is alles mooi grijs en nog glimmend , maar straks ga ik de kist en gear helemaal weatheren .
Het word een vieze en versleten Red Arrows om te zien.
Gewoon heel veel mee vliegen dan wordt ie vanzelf geweatherd ;-)


Ziet er top uit Maikel, je ontpop je tot een echte schaalbouwer :worship:
 
Back
Top