Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Bestel ze maar,en probeer het dan maar eens..en rijden die andere dingen ook in het zand?,de meeste Big-scale`s rijden op grasbanen oid.

Tja ik wil eigenlijk een hydroremsetje bestellen bij DDM maar dat ga ik voorlopig niet doen. Hier in het topic nog niet iemand kunnen bespeuren met een schijfremsetje.

Inderdaad interessant om te weten of dit werkt.

Laatst bewerkt:
Motor stopt onder het rijden en is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen, vlak voor dat hij stopte heb ik de hoofdnaald wat ingedraaid, reed toen nog een meter of 80. Heb ik hem te arm gezet?, zoja wat is er dan kapot, de zuiger gaat nog wel op en neer (iets wat bij een warm/vast loper niet meer kan toch?)
bougie vonkt wel, en krijgt volgens mij ook wel benzine

nieuwe baja boy

hoi allemaal ik ben jan en ook in het bezit van een baja ss.

heb gelijk een vraag over me koppeling.

ik heb een elcon gekocht hoeveel moeten die inbusjes afgesteld staan.

Motor stopt onder het rijden en is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen, vlak voor dat hij stopte heb ik de hoofdnaald wat ingedraaid, reed toen nog een meter of 80. Heb ik hem te arm gezet?, zoja wat is er dan kapot, de zuiger gaat nog wel op en neer (iets wat bij een warm/vast loper niet meer kan toch?)

Als de motor te arm is ingesteld dan krijgt deze te weinig brandstof en dus ook olie. Hierdoor kan deze warm of zelfs vastlopen. In ieder geval beschadigt de cilinder dan.

In de regel merk je dit doordat de zuiger niet meer soepel draait in de cilinder. Als dit in jou geval wel goed gaat, zou ik eerder denken aan een defecte bougie. Inmiddels ben ik (met 12 liter gereden) vanavond mij 4e gaan halen. Dit terwijl de 'defecte' nog enigszins fonkt als ik deze eruit haal, maar zeker niet krachtig.

Ik zou dus eerst een nieuwe bougie proberen en als dat niet werkt moet je toch echt de cilinder verwijderen om te kijken of er schade is.

Overigens zijn de kosten voor een cilinder / zuiger setje gelukkig niet zo hoog.

Succes!

oh ok, ja mijn bougie vonkt idd wel, maar dan mischien niet zo krachtig meer. ik heb nu ongeveer een tankje of 7 a 8 gereden, dis miss wel aan vervanging toe.
heb de cilinder en zuiger bekeken en daar zitten geen krassen of wat ook in. Alleen de kop van de cilinder beetje zwart/bruin.
Als ik een nieuwe bougie koop, moet er dan gewoon de zelfde in als die er al ingezten heeft?

Ja hoor.

Je kan ook even naar je ontsteking kijken als een nieuwe bougie niet werkt. Blijft je "uit knopje" niet hangen?

Als je veel in zand rijdt dan kan het ook zijn dat de onderkant van je ontsteking helemaal is doorgesleten. Staan inmiddels ruim voldoende foto's van in dit topic.

Eerst even schakelaar controleren, dan een nieuwe bougie.

beginners vraagje

mijn motortje heeft 2 liter gelopen nu loopt super.
moet je ze afstellen of gewoon zo laten tot hij niet meer goed loopt.
stsst nog ingesteld zo als hij in de doos zat.

mijn motortje heeft 2 liter gelopen nu loopt super.
moet je ze afstellen of gewoon zo laten tot hij niet meer goed loopt.
stsst nog ingesteld zo als hij in de doos zat.

Jan, als de motor naar tevredenheid loopt kun je deze gewoon zo laten. Als deze volgas een beetje inhoudt kun je de schroef waar H bij staat in stappen van 1/8 slag dicht (naar rechts) draaien. Het mengsel wordt dan armer en het toerental zal hoger worden.

De schroeg L is voor de lage toeren. Als de motor inhoudt bij het wegrijden lun je deze op dezelfde manier steeds iets armer zetten.

Nogmaals, zit hier pas aan als je het idee hebt dat de motor niet goed / optimaal loopt!

Succes.

Zand.......

Het is dan eindelijk zo ver. Ik heb toegegeven aan de verhmogensafname en toenemende gerammel uit mijn standaard 26CC blokje.
14L gereden maar gevoelsmatig 25 uur :-)

Ik hou van sleutelen maar ook van continuïteit dus bij Pitshop Shop een mooie Pitstop Power PPH™ VII, 29 cc besteld. Zul je net zien dat ze bij TNT gaan staken woensdag en vrijdag :fuckyou2: :fuckyou2:

Vanavond toch maar even het oude blokje verwijderd. Het begon al goed, één van de drie bouten aan de onderkant van het blokje zat zó vast dat de zeskant ervan rond werd... Na deze uitgeboord te hebben, het blokje verwijderd en schoongemaakt.

Van de carburateur bleken de choke en gasschuif nog stroever te lopen dan waar ik al bang voor was. Na de cilinder verwijderd te hebben, leek de carterruimte wel een zandbak. Hoewel de krukaslager, bigend lager en piston lager nog redelijk spelingvij leken te zijn, vertrouw ik het voor geen meter.

Ik ben erg verbaasd over de grootte van de zandkorels. Ik kan mij niet voorstellen dat dit allemaal door het filter heengekomen is. Dit moet dus haast wel via de assen van de choke en de gasschuif gekomen zijn.

Ik heb voor het nieuwe blokje in gedachten om deze twee assen met een stukje brandstofslang te beschermen. Dit is natuurlijk niet afdoende, maar daarbij wil ik nog aan beide kanten een rubberen O-ring plaatsen. Door de brandstofslangstukjes (mooi scrabble woord?) iets te groot te maken, worden de 0-ringen vervormd en zouden goed af moeten sluiten.

Ik hou mij natuurlijk erg aanbevolen voor andere oplossingen die misschien beter zijn ;-)

Ik hoor het graag!

Ik heb sinds begin dit jaar een Baja ss. Wil ondertussen wel iets meer vermogen. Heb een 813 carb besteld uit de us, die is nog onderweg. Nu zit ik te denken aan een ander cilindertje. Aangezien de keuze hierin nogal groot is ben ik wat hulp nodig met de keuze. Ik wil graag wat meer topsnelheid EN meer acceleratie. Zelf zit ik te denken aan de Pitstop Falcon cilinder. Kan ik deze gewoon monteren zonder verdere aanpassingen? Mijn aandrijflijn is nog helemaal standaard. Niet dat ik gelijk alles kapot rij. Als ik hier en daar de verhalen lees over de 30.5cc en wat dat aan extra slijtage meebrengt?! Nu zal de 30.5cc wel een berg meer koppel hebben als de 26cc falcon. Begrijp natuurlijk wel dat je met het verhogen van het vermogen ook de slijtage verhoogt, maar wil dus ook een nog een klein beetje betrouwbaarheid overhouden. Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
Back