Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Net even een filmpje op youtube zitten kijken en de linkjes. Ik moet zeggen, als ik deze zo zie gaat het echt wel kriebelen hoor. Hij is MOOOOI (en vast ook prijzig...)

DE prijs valt best mee $1349,00 is om precies te zijn 946.87 euro en dat is dan compleet RTR....

ik zit nog steeds te klooien met mijn 30,5cc motor, ik had er nu een 2mm krukas inzitten en een 040 pakking maar hij heeft nog steeds zoveel compressie dat je hem er bijna niet doorheen krijgt.
Ik heb laatst een compleete 2e hands 30,5cc motor gekocht en dat is pecies dezelfde cilinder als dit dus het moet kunnen met deze cilinder.
Daar zaaten 2 blauwe pakkingentussen en 1 020 koperen...
Hoe moet ik dit nou oplossen?
Ik heb hem nu even ik elkaar gezet met een standaard krukas dan kan ik teminste rijden...

En dan heb ik nog een probleem met mijn Trevor Simpson.
Hij lekt bij de voetpakking en daardoor heen is er allemaal zand naar binnen gekomen dus me zuiger al lekker bekrast na 2 liter.
me vader zegt dat ik me carter even goed vlak moet schuuren dus een fijn schuurpapier op een glasplaat leggen en kijken of er overal wat vanaf gaat...
Wat zouden jullie doen?

Baja 5T

Ziet er echt mooi uit,toch vind ik het zelf bouwen van wat voor model dan ook ook erg leuk en interessant.

Zou van deze 5t met de tijd ook een zelfbouwversie komen ?

Ziet er echt mooi uit,toch vind ik het zelf bouwen van wat voor model dan ook ook erg leuk en interessant.

Zou van deze 5t met de tijd ook een zelfbouwversie komen ?

Ja hoor, HPI is een meester in het uitmelken van hun modellen. Dus een jaar na introductie kan je de HPI Baja 5T SS kopen. Hier zullen dan traditiegetrouw wat hop-up delen opziten en zonder electronica geleverd worden.

Iemand hier zei dat ie 1330 dollar ofzo kost? Maar ik heb, dacht ik op de site van HPI 2300 dollar ofzo gezien? :p

Anyway, ik wil al langer een Baja ombouwen naar brushless, maar er bestaan al een paar mensen die een Baja 5B hebben omgebouwd, maar nog niemand een 5T, dus zou wel vet zijn als ik de eerste zou zijn.. :) Moet wel nog ff sparen :p

Zie foto Van mijn Baja 1:5 Schaal benzine

.​

[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]
xrc2back.jpg
[/FONT]​

Laatst bewerkt:
ik heb een video gemaakt van mijn Baja Zie deze video : [URL="
- XRC RC-2 1/5th Scale Petrol RC Buggy[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een video gemaakt van mijn Baja Zie deze video : iWz2Cyay7MA[/media] - XRC RC-2 1/5th Scale Petrol RC Buggy

Mijn Baja gaat over 80 km/h
Achter in de kofferbak op de snelweg? :? ;) Hoe weet je dat-ie 80km/u gaat? Heb je dat gemeten over een lang stuk met GPS, radar, laser of andere nauwkeurige meetmethoden? Om sneller dan 65km/u te gaan zul je echt aan knappere banden en een perfecte afstelling moeten gaan denken. Met de standaard tandwielen (57/17) haal je niet meer dan 60km/u (bij 19.000 toeren). Als je wat gaat knoeien met de tandwielen (55/19) kun je zo'n 75km/u halen, als je je motor helemaal gaat tunen dan zul je misschien de 80/85km/u kunnen halen. Dit alles wel met radarpistool gemeten. :D

Op diverse bigscale offroad wedstrijden heb ik met radar gemeten en snelheden boven de 60km/u op het rechte stuk zijn echt een uitzondering. Deze wedstrijdauto's zijn veelal wel super-getuned. 8)

Dus ik wil je de illusie van de 80km/u niet ontnemen, maar ik heb al menig scootertje met de neus op de feiten gedrukt. Meestal maken ze meer decibellen dan kilometers/uur. :lol: ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal mee eens Sleur een baja die over de 80km per uur gaat moet je behoorlijk verbouwen. En off road is dat haast helemaal niet te halen. Ik weet niet hoe hard die van mij gaat maar ik schat ongeveer 50km per uur off road.

Back