Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Enigste wat suzuki al zei dat sturen een ramp is op los gereden zand de achterkant breekt continu uit.
De standaard servo is niet de meest ideale servo. Helemaal niet in combinatie met de standaard servo-saver. De servo-saver moet je redelijk strak zetten, wat weer een aanslag is op de tandwielen van je servo. :evil: De houdkracht van de SFL-10 is ronduit slecht en je wielen klapperen alle kanten op in de bochten. Dus een flinke servo met enorme houdkracht is al een hele verbetering. Zelf heb ik nu een Scanner-RC SSV-9960MG en dat is al een hele verbetering. Verder de voorveren helemaal slap zetten (stelring helemaal bovenin) en als je de standaard schokbrekers hebt de grootste opening van de demper kiezen (da's een voordeel van de standaard schokbrekers t.o.v. de SS-versie :p). De voorwielen wat toe-out (1-1,5°) geven. Verder pulserend gasgeven in de bocht om de gang erin te houden en meer controle te houden. Je gaat dan wel met flink wielspin maar voorkomt uitbreken van de achterkant (als je soms wat tegenstuurt ;)).

De standaard servo is niet de meest ideale servo. Helemaal niet in combinatie met de standaard servo-saver. De servo-saver moet je redelijk strak zetten, wat weer een aanslag is op de tandwielen van je servo. :evil: De houdkracht van de SFL-10 is ronduit slecht en je wielen klapperen alle kanten op in de bochten. Dus een flinke servo met enorme houdkracht is al een hele verbetering. Zelf heb ik nu een Scanner-RC SSV-9960MG en dat is al een hele verbetering. Verder de voorveren helemaal slap zetten (stelring helemaal bovenin) en als je de standaard schokbrekers hebt de grootste opening van de demper kiezen (da's een voordeel van de standaard schokbrekers t.o.v. de SS-versie :p). De voorwielen wat toe-out (1-1,5°) geven. Verder pulserend gasgeven in de bocht om de gang erin te houden en meer controle te houden. Je gaat dan wel met flink wielspin maar voorkomt uitbreken van de achterkant (als je soms wat tegenstuurt ;)).

Dank voor de tip de servo die je noemt is al een stuk beter van prijs dan de gene die HPI meeleverd. Voor de duidelijkheid is dit de zelfde als deze:RC Tuning Raalte
Dat scheelt dan nogal met de gegeven advies prijs

Uhmm die servo van scanner heb ik ook gehad. Na 2 ritjes was hij al stuk. Na hem open geschroefd te hebben zijn de asjes een keer zo dun als in de SFL-10 en dus zijn ze zo krom. Ook is de afdichting super slecht want er komtallemaal zand in. Dus die servo is voor mij geen optie helaas.

Mijn motor van de baja slaat soms af als ik rijd en tot stil stand kom, hij loopt wel mooi stationair rijd verder ook prima. Dit doet hij soms, ik rijd dus en zakt dan opeens heel ver terug in toeren, alleen dus als ik hem b.v. laat uitrollen.
Wie oh wie en wat kan dit zijn??????????????

Begin met een nieuwe bougie eventueel even goed de carberateur schoonmaken en opnieuw aftellen.

Ik heb bij mij in de werkplaats remmen reiniger dat is echt super makkelijk spul in deze hobby.

remmen reiniger uit ee spuitbusje werkt super, busjes zijn de koop bij de autopartsshop voor een paar euro.

ja idd, spul maakt goed schoon. maar mijn motor loopt nog onrustig als hij stationair loopt. De servo staat wel stil, heb andere bougie geprobeerd. Dus iemand nog suggesties?

Ja, cilindertje openhalen en kijken of er beschadigingen zijn. Ik heb net een nieuw PPH motortje en na 6 uurtjes zitten er al krassen in de cilinder. Lijkt op een warmloper maar ik heb niets gemerkt tijdens het rijden. Wellicht een plas die ik wat ongelukkig heb doorkruisd.

Dit is inmiddels mijn 2e blokje vanaf januari; de originele 26cc van de SS was kwalitatief ook al geen hoogvlieger; totaal versleten na 15 liter.

Al met al niet iets om ernstig vrolijk van te worden, al met al is Bigscale nu even veel sleutelwerk als Nitro al beperkt het zich tot de motor zelf :-(

Ik heb ook zo'n PPh cilinderset. De krukas die daar standaard bij zat was niet goed uitgelijnd. Ik had toen ook allemaal sporen in mn cilinder. Daarna toch weer zo'n cilinderset besteld met een volle krukas erbij en gezegd dat ze die standaard bij geleverde mochten houden. En nu is het super!!

Ik heb ook zo'n PPh cilinderset. De krukas die daar standaard bij zat was niet goed uitgelijnd. Ik had toen ook allemaal sporen in mn cilinder. Daarna toch weer zo'n cilinderset besteld met een volle krukas erbij en gezegd dat ze die standaard bij geleverde mochten houden. En nu is het super!!
Een pph cilinder? is dat het originele merk ofzo?

Een pph cilinder? is dat het originele merk ofzo?

Nee, dat zijn cilinders met een losse cilinder kop! (zijn gewoon cy cilinder sets)

naamloosjp0.jpg

Wie heeft zn baja wel eens gemeten qau gewicht??

Mijne is rijklaar dus alles gemonteerd

tank leeg 11,9 kg
tank vol 12,3 kg

Een fg Baja weegt 9,6 kg met volle tank

dus die van jouw is nog eens 1,3 kg zwaarder???

Ook ik heb een accu pack en een dominator, schijfremmen, veel alluminium, verlichting, enz. Ik vond 12kg al zwaar ivm een fg.

Hoe meer Alu, hoe zwaarder 'ie wordt he/ De alu delen staan heel mooi, maar wegen meer dan de std plastic spullen.

Overigens: een receiveraccu met meer capaciteit weegt niet meer dan de std accu hoor ;-) (een voille ook niet meer dan een lege...) Tenminste: mijn 4600 accu is exact even zwaar als mijn std 2000 accutje.

dus die van jouw is nog eens 1,3 kg zwaarder???

Ook ik heb een accu pack en een dominator, schijfremmen, veel alluminium, verlichting, enz. Ik vond 12kg al zwaar ivm een fg.
Mijn weegschaal is kennelijk niet zo nauwkeurig. ;) Ben ik zelf toch minder zwaar dan gedacht. :banana:

Hoe meer Alu, hoe zwaarder 'ie wordt he/ De alu delen staan heel mooi, maar wegen meer dan de std plastic spullen.

Overigens: een receiveraccu met meer capaciteit weegt niet meer dan de std accu hoor ;-) (een voille ook niet meer dan een lege...) Tenminste: mijn 4600 accu is exact even zwaar als mijn std 2000 accutje.
Ik heb nauwlijks alu erop zitten, alleen een alu clutchbell carrier. Wel een hele stevige RVS achterbrug op de shocktower, die gaat tenminste nooit meer krom. :? ;)

En een accu met een echte grotere capaciteit, dus niet wat de opdruk zegt :?, weegt zeker wel zwaarder dan één met de helft van de capaciteit.
Bij de GP Batteries is het verschil tussen een 2200mAh Sub-C cel en een 4600mAh Sub-C cel maar liefst 13 gram per cel!!! Maar in de elektro-auto-wereld is het gewichtsverschil wel degelijk iets waar rekening mee gehouden wordt.

-edit-
Ter vergelijking was gewichten van cellen bij GP Batteries

Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met de AMS 4 wheel hydraulic brake kit? Hem hem zelf aangeschaft en gemonteerd. Prachtige set. Alleen vond ik dat er voor dat geld wel erg veel aangepast moest worden. Bijvoorbeeld, zo pasten bij mij de steuntjes voor de remklauwen voor niet goed. Ook waren de gaatjes niet helemaal recht geboord zodat de klauw niet helemaal in lijn met de schijf stond. Alles is nu na wat moeite wel perfect. Andere mensen dezelfde ervaringen?

Back