Balance kabels stuk...

• Topicstarter Topicstarter timvaneert
  • Startdatum Startdatum
T

timvaneert

Guest
Hoi,

Toen ik begon met vliegen heb ik netjes een lader en balancer gekocht. Op de club van iemand 2 tweedehandse, Lipo's overgenomen alleen waren wel de balance kabeltjes stuk. Ik heb nu met deze Lipo's een stuk of 25 keer mee gevlogen en nooit gebalanceerd dit wil ik eigenlijk wel gaan doen, omdat me dat beter lijkt voor de Lipo's.

Foto0097.jpg
Het is een 3s 2250mAh Lipo van het merk Loong-Maz. Er zijn 3 kabeltjes val los, en van de andere Lipo is de groene los en de rode hangt nog heel los eraan.

Kan ik dit zelf weer solderen, en hoe? Mijn soldeertalenten zijn namelijk 10 keer niks... En is het ook perse nodig dat ik ze balanceer, lijkt me wel beter?

Alvast bedankt.
Groetjes,
Tim

balanceren is heel belangrijk want als de alle cellen niet op het zelfde voltage zijn kun je er voor zorgen dat je lipo stuk als je hem weer ontlaad. zo heb ik verschillende lipo weg kunnen gooien ): gewoon proberen te maken!

Dat is prima te solderen hoor. Ik heb vanmorgen een 3S lipo pakketje gedemonteerd en er een 2S pakket van gemaakt. 1cell eruit gesoldeerd en een 3 polige balance stekker eraan gesoldeerd. Je hebt wel een soldeerbout met een flinke vermogen nodig zodat alles snel warm is zonder dat de lipo ook wordt opgewarmd.

Hmm... en hoe weet ik welk draadje waaraan moet worden gesoldeerd?

Tim

Geef je hem mij even mee de volgende keer .

Heb van Ton ook net een gerepareerd .

tolunay , de lipo word niet warm bij het solderen .
Je moet een grote bout hebben om dat anders de temperatuur gelijk weg is als je de bout op de printaansluiting houd.
Via de lipjes krijg je nooit een lipo warm , dat bestaat niet. :mrgreen:

Mvg Johan

Hoi Johan,

Is goed, zaterdag had jij meeting? Als het een beetje weer is ben ik zondag op de club, als jij er dan ook bent geef ik ze wel af en anders wel weer de volgende keer:). Probleem opgelost dus.

Bedankt,
Tim

Back