Balancer? En zo ja, welke?

• Topicstarter Topicstarter Ron 01
  • Startdatum Startdatum
ik heb een balancer plus van graupner aangeschaft. wil ik hem gaan gebruiken heeft mijn lipo weer een ander stekkertje :evil:
waarom zijn die dingen nou niet universeel?? zijn die stekkertjes a la Graupner los te krijgen dat iemand weet?

Staufenbiel heeft ze liggen, 2.50 euro voor een 2s-kabeltje. Ze zijn van Robbe maar die zijn compatibel met Graupner.

hezik zei:
Of het ding het goed doet? Durf het niet te zeggen :P

Het is iig. een Graupner micro-balancer en hij werd door de mannen van 2brothersrc van harte aangeraden met bovenstaand verhaaltje erbij. 't ding kost rond de 25 euro en hij kan 1 tot 5 cellen aan.

Dit ding dus:
6491.jpg

Ik heb deze ook. Bij mij nog nooit de led's gaan branden waarmee hij aan geeft welke cel het eerst de 4,2V bereikt heeft.
Twee andere clubleden hadden deze ook en hadden het vermoeden dat het ding helemaal niet funktioneert.

Daana hadden ze beiden hem vervangen door deze:
3064.jpg

http://www.modellhobby-shop.de/modellhobby/index.php?show=details&product_id=3446&ktg=205
Waarna er wel degelijk aangegeven werd dat er gebalanceerd werd. Het ding is wat mij betreft dus verdacht.

Iemand die ook balance-laadt met die spotgoedkope oranje E-sky LAMA- ladertjes ? die zijn waarschijnlijk heel erg cost effective want na 8 maand zijn mijn drie 800mah pakketjes nog in blakende gezondheid ....

Iemand die ook balance-laadt met die spotgoedkope oranje E-sky LAMA- ladertjes ? die zijn waarschijnlijk heel erg cost effective want na 8 maand zijn mijn drie 800mah pakketjes nog in blakende gezondheid ....

Die gebruik ik ook met grote tevredenheid, bijkomend voordeel is :idea: dat je met een 12 volt 800 mAh adapter vanuit elk stopcontact kan balanceren/laden.

Geen gezeul met zware voedingen, :!: En aangezien er geen hogere stroom doorheen de balancer vloeit voldoet dit best.

My sentiments exactly ... :D

Misschien een tip voor de niet-echt-in-de-slappe-was-zittende jonge beginnner ? Geloof dat die al voor 19 euro van de hand gaan ...

weet iemand ofdat je met die V balance zo zonder verloop kabeltjes himodel packs kunt opladen?

Ik gebruik sinds een paar maanden deze lader van UnitedHobbies:
hx8080.jpg

Als je van cijfertjes houdt is het niks want hij heeft geen display... maar voor een electronisch analfabeet als ik is-ie prima. Laadt lipo's tot 4 cellen per cel afzonderlijk via de JST-XH plug en kan ook 2 2S lipo's tegelijk laden, en kost maar 25 dollar! Ik zou alleen willen dat er een 220 volt stekker aanzat... er moet dus wel een voeding bij.
Overigens vind ik die balanceerstekkertjes op zich wel armoe... met je nagels wrikken om ze los te krijgen.
Bart

Laatst bewerkt:
Ik schop dit topic maar weer ff, onzin om een nieuw topic te openen ;)

Ik ben ook op zoek naar een balancer. Ik zit nu te twijfelen tussen de Graupner Balancer Plus (E29,95) of de Jamara Balancer (E39,-). Ik heb lipo's van Graupner, maar die kunnen volgens mij ook aan de jamara. Zie net dat de hyperion het zelfde is als de jamara.

LBA6-kl.jpg

152020_balancer.jpg

De Jamara laad alleen over de balanceer connector, die van graupner moet zowel aan de balanceer connector als aan de normale (balancer plus). Graupner heeft ook nog de micro-balancer, deze sluit je alleen aan op de balanceer connector volgens mij. Laders die ik heb zijn de X-Peak 3 van Jamara en de Lipo Charger 4 va Graupner.

Heb nog wel meer balancers kunnen vinden, maar dat is vooral in het buitenland en heb niet de mogelijkheid om betalingen in het buitenland te doen.

Iemand tips/ervaringen/advies welke ik het beste kan kopen?

kben ook nog op zoek naar geschikte balancer voor de orion lipo's
en was aant kijken naar deze van orion,
vORI62204LIPO70.jpg

nu valt het mij op dat het ook dezelfde is als bovenstaande balancers

Back