Balancer plug probleem

Hey,

Ik heb een lipo gekocht bij Hobbyking. Deze: http://www.hobbyking.com/hobbyking/...Product_Name=Turnigy_1600mAh_2S_20C_Lipo_Pack Vandaag is hij aangekomen, maar nu heb ik het volgende probleem:

-De balancer plug past niet op mijn lader...

Kan ik het bijvijlen of moet ik er een andere balancer plug opzetten, zo ja, welke?

Fototjes:

full

full

Grts

Laatst bewerkt door een moderator:
zo tezien heb je een ultramat 8 , neen die moet je niet aanpassen je met nog een soort tussenstukje kopen , ik heb er eentje gekocht maar praktisch nooit gebruikt je mag hem voor een paar euro hebben..

antw aub in pm ;)

Op de Zippy Lipo zit een JST-XH balance plug. De Graupner gebruikt een JST-EH balance poort. Dus wat jij nodig hebt is een verloopstukje, of je kan een JST-EH plug op je LiPo zetten.

Zie mijn antwoord net boven jou.
Je moet juist de omgekeerde hebben.
Het probleem is alleen dat als je een kabel voor 3S koopt, je dan alsnog het jst adaptertje moet aanpassen omdat daar je plug van de accu weer niet in past.

Handiger is het om conversie boardje te kopen. Daar passen alle lipo's van 2S tot 6S in.
Echter moet je dan weer op zoek naar een male kokam (met voor jou maximaal 5 pinnetjes, voor 4S accu's) naar male polyquest. Of je past het plugje van het kabeltje aan wat bij dat boardje zit.

Die adaptor leads bij modelmaniacs zijn de goede.

Laatst bewerkt:
dat is een aansluiting voor een balancer traytje waar meer aansluitingen op zitten.
je kunt ook je stekkertje iets aanpassen en de zwarte draad moet op plek 1 er in.
de nokjes van de stekker af halen en hij past.

Al die kabeltjes die je in de links ziet zijn verlang kabeltjes.
kijk bij graupner voor de balanceraansluitingen. die hebben verschillende dingen waar meerdere aansluitingen op zitten waaronder die aansluiting.

deze moet je ook hebben.
Die anderen zijn verleng kabeltjes.
Nee, die is niet nodig met die "verleng kabeltjes". Sterker nog. Die gaat niet werken samen met de eerder genoemde "verleng kabeltjes".
Die kabeltjes zijn namelijk jst-xh naar kokam. Die kokam past dus daarna niet meer in jouw genoemde jst-xh boardje.

Het is dus of de kabeltjes, of het boardje.
Ik zou juist dat boardje kopen. Die werkt voor meerdere cellen accus en is bijna net zo duur als zo'n setje kabeltjes.

Edit:
Wacht even, de link die jij geeft is dezelfde als uit de quote van de vorige... Dat waren toch eerst verleng kabeltjes??? Ik begrijp hem even niet meer... Maar goed.
Gewoon dat boardje kopen dus.

Laatst bewerkt:
bedoel ook dat bortje.
die andere waren verleng kabeltjes
hebben dezelfde aansluiting als de lipo zelf heeft.
Daar schiet je dus niets mee op.

Back