Balancer stekker kokam

Ik heb voor wat metingen hier een LiPo accu aangeschaft. Het gaat om een Kokam, 2S 1800 mAh. Maar ik wil hem nu laden met de imax B6, maar de balancer stekker past niet echt. Iemand hier tips voor? En hij past wel een beetje, maar volgens het boekje zitten de + en de - dan omgekeerd, als ik de kleuren van de kabeltjes moet geloven. (blauw=min, rood/bruin=plus).
En nog iets: er zit nog geen stekker op, de normale dus, maar is een tamiya stekker genoeg? Ik ga geen 30 A trekken uit de accu. Hoeveel kan zo'n tamiya stekker max hebben?
Alvast bedankt.

kokam gebruikt JST EH balanceerstekkers, je imax B6 heeft aansluitingen voor JST XH balanceerstekkers, dus jij hebt een verloopkabeltje nodig.

Een Tamiyastekker kan wel wat hebben, alleen durven ze nogal wat overgangsweerstand hebben...

Het bestelnummer is 206889 - 89
Ik weet ook niet wat er met conrad aan de hand is, linkjes werken niet.
Als ik het zo op de foto zie past het stekkertje niet echt; het zijn allebei de male versies. Iemand een idee waar ik het kan bestellen? Heb namelijk al behoorlijk wat gezocht.

Laatst bewerkt:
Je kunt het stekkertje ook bijsnijden.
Standaard past de kokam stekker alleen verkeerd om. Als je hem bijsnijdt past hij met enige moeite ook met de min aan de goede kant.

Groet,
Gerben

Dat gaat wel moeilijk worden, want de aansluitingen van de stekker van de accu zitten onderin in het stekkertje, en bij de lader zitten de pinnetjes bovenin.

Het bestelnummer is 206889 - 89
Ik weet ook niet wat er met conrad aan de hand is, linkjes werken niet.
Linken naar de site van Conrad lukt nooit, dat hebben zij geblokkeerd op de ene of andere manier. Bij de producten staat vaak wel een "Directe product link" als je die in je bericht opneemt lukt het wel.

Even wat anders. Waarom de stekker bijsnijden (bij-snijden 8O)? Als je voorzichtig het kleine lipje optilt met de punt van een klein mesje of zo dan kan je de draadjes met het contactje zou uit de stekker trekken. Als je ze dan van plaats verwisseld weer terugsteekt past de stekker wel normaal en zonder geweld of bijsnijden van de connector.
Maar, PAS WEL OP DAT JE GEEN KORTSLUITING MAAKT. :):):)

Ik heb de zijkanten eerst iets bijgesneden, zodat ie wat makkelijker paste in mijn balance board.
Daarna precies het vorige gedaan.
Draadjes per paar losmaken en omdraaien.

Dus eerst de twee buitenste los gehaald en die omgedraaid, etc.
Wat al gezegd is, erg goed uitkijken dat je geen kortsluiting maakt.

Laatst bewerkt:
Back